Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

AI w e-commerce – co już wiemy?

2022.03.30

Sztuczna inteligencja, inaczej AI (ang. artificial intelligence) to temat bardzo nośny, zarówno w popkulturze, jak i w świecie nauki oraz biznesu. Jesteś ciekawy, jak wygląda rozwój tej technologii, jeżeli chodzi o rynek e-commerce? Możemy zapewnić, że ta branża nie pozostaje w tyle! Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje.

Najważniejsza jest personalizacja

Utrzymanie przy sobie wcześniej pozyskanych klientów okazuje się dużo bardziej opłacalne niż zdobywanie nowych. Aby osiągnąć ten cel, trzeba zapewnić im wszystko, co najbardziej pożądane – indywidualnie dostosowaną ofertę, szybkość dostaw, sprawny proces zakupowy. Wysoki poziom personalizacji nierzadko jest głównym wyznacznikiem satysfakcji konsumentów. Właśnie w tej kwestii warto skorzystać z pomocy algorytmów sztucznej inteligencji. Nie chodzi tutaj tylko o wirtualnych asystentów czy chatboty.

Sztuczna inteligencja zdominuje rynek e-commerce?

Nie od dzisiaj wiadomo, że AI prędzej czy później zdominuje mnóstwo dziedzin życia. Już dzisiaj klienci oczekują jak największej mechanizacji – samoobsługowych kas w sklepach, automatycznych odpowiedzi na pytania, automatycznych płatności. Wielu z nich liczy też na spersonalizowane rekomendacje produktów, a później przyjdzie czas na rozszerzoną rzeczywistość oraz hologramy. Wydaje Ci się to niezwykle odległe? Nic bardziej mylnego. Zdaniem Servion Global Solutions do 2025 roku sztuczna inteligencja zastąpi ludzi w 95% interakcji z klientami.


Zobacz też: Czym jest nowoczesny marketing automation? Wywiad z Anną Kaczmarską, CEO w Samito


Dzielenie odbiorców na małe grupy

Z kolei z raportu The Next Level of Personalization in Retail wynika, że konsumentom najbardziej zależy na otrzymywaniu propozycji, które spełnią ich indywidualne potrzeby. 40% badanych przeznaczyło na zakupy większą kwotę niż pierwotnie planowało po zapoznaniu się ze spersonalizowaną ofertą. Najszybciej rozwijające się biznesy e-commerce już teraz stosują tę technologię, aby zwiększyć swoje zyski. Nie trzeba przygotowywać osobnych propozycji dla każdej pojedynczej jednostki, ważne, by podzielić odbiorców na mniejsze grupy, zastanowiwszy się wcześniej, czego właściwie potrzebują. Nie uda się tego zrobić bez zapoznania się z zachowaniami użytkowników i sporządzenia kryteriów podziału.

Sztucznie generowane rekomendacje – to już się dzieje

Dzięki narzędziom AI strona główna danego sklepu internetowego nie będzie taka sama dla wszystkich. Różni klienci zobaczą różne elementy na pierwszym planie. Jedna z firm e-commerce, Fast White Cat, tworzy właśnie tego typu projekt, który na razie jest na etapie badawczym. Kategoryzowanie użytkowników okaże się możliwe dzięki uczeniu maszynowemu, przydzielającemu konsumentów do konkretnych grup. W ten sposób działa jeden z największych gigantów w branży e-commerce, Amazon. Użytkownicy platformy otrzymują spersonalizowane rekomendacje generowane przez sztuczne sieci neuronowe. Przypuszcza się, że AI zwiększa poziom sprzedaży całkowitej firmy o 35%.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...