Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Cyfrowa walka z Rosją – ponad 300 tys. osób stało się „wirtualnymi żołnierzami”

Poniedziałek, 28 Marzec 2022

Ponad 311 tys. programistów zdecydowało się dołączyć do grupy „IT Army of Ukraine”. Są to pracownicy branży IT, którzy po godzinach zajmują się cyberatakami na rosyjskie instytucje rządowe, firmy oraz banki. Nazywa się ich „wirtualnymi żołnierzami”.

Ataki hakerskie mają przeszkodzić Rosji

Jak widać, istnieją różne sposoby, by walczyć, nie zawsze na froncie. Wiedzą o tym doskonale członkowie grupy „IT Army of Ukraine”, powstałej na platformie Telegram. Należą do niej przede wszystkim Ukraińcy, ale też osoby pochodzące z innych krajów. Przeprowadzają ataki typu DDoS („rozproszona odmowa usługi”, czyli nadmierny ruch na stronie internetowej), docierają do europejskich i amerykańskich witryn, aby spróbować przekonać je do zakończenia współpracy z Rosją, atakują też systemy teleinformatyczne.

Ukraińcy znani ze swoich umiejętności

Członkowie „IT Army of Ukraine” publikują dane z rosyjskich kart kredytowych w Internecie. Do tej pory udało im się zdobyć informacje ze 110 tys. kart. Według CNBC, ukraińscy programiści są znani na całym świecie, a samą Ukrainę określa się mianem jednego z największych centrów rozwoju oprogramowania w Europie Wschodniej. Wiadomo jednak, że rosyjscy cyberprzestępcy kontratakują, mimo zaprzeczeń ze strony władz.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...