#PrasówkaEcomersy (18-22.07.2022 r.)
Pisaliśmy o tym, że darmowe zwroty na Allegro będą dostępne dla korzystających z usługi One Kurier, a także że Biedronka rozwija dostawę pod drzwi i q-commerce. Wspominaliśmy też o korzyściach związanych z co-packingiem i o wynikach finansowych Frisco SA za 2021 rok. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że wraca legendarna marka odzieżowa Stoprocent i uruchamia sklep internetowy oraz że niebawem wejdą w życie nowe przepisy o podatku VAT, które mogą mieć wpływ na rynek e-commerce. Dokonaliśmy lipcowej aktualizacji poradnika pt. „Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?”. Zastanawialiśmy się również, czy sprzedaż omnichannel jest sposobem na sukces firmy oraz czy unijny Omnibus obowiązuje już w Polsce. Informowaliśmy, że centrum Janki łączy sprzedaż online ze sprzedażą offline i że marka Picnic pojawi się w Paryżu i Berlinie, a później być może także w Polsce. Pisaliśmy, że Amazon walczy z fałszywymi opiniami na temat swoich produktów i że BLIK wprowadzi płatności odroczone. Wspomnieliśmy też o tym, że Shopee współpracuje z Orlen Paczka i wprowadza program Super Sprzedawca, a Payair – bezpieczne portfele cyfrowe. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł o skutecznym prowadzeniu bloga w sklepie internetowym.
Darmowe zwroty na Allegro dla korzystających z usługi One Kurier
Allegro rozwija swoje usługi związane z logistyką oraz dostawami. Od 13 lipca br. użytkownicy, którzy korzystają z opcji One Kurier, cieszą się darmowymi zwrotami. Powinni jednak spełnić jeden warunek: nadać przesyłkę w automacie One Box, punkcie stacjonarnym One Punkt lub w placówce Poczty Polskiej.
https://ecomersy.pl/darmowe-zwroty-na-allegro-dla-korzystajacych-z-uslugi-one-kurier
Biedronka rozwija dostawę pod drzwi i q-commerce
Klienci Biedronki mogą robić zakupy online w sieci za pośrednictwem aplikacji Glovo. Dostęp do takiej opcji mają już mieszkańcy 102 polskich miast. Od 15 lipca br. do ich grona dołączyły Kutno oraz Iława.
https://ecomersy.pl/biedronka-rozwija-dostawe-pod-drzwi-i-q-commerce
Korzyści związane z co-packingiem
E-konsumenci oczekują od sklepów internetowych szybkich dostaw zamówionych produktów. Najbardziej znane marki i platformy e-commerce rzeczywiście są w stanie te oczekiwania spełnić, jednak małe firmy mierzą się z dużymi kłopotami w tym względzie. Czasami po prostu nie są w stanie dostarczyć swoim klientom towarów tak prędko, jakby chcieli. Właśnie dlatego część z nich decyduje się na tzw. co-packing. Co oznacza to pojęcie?
https://ecomersy.pl/korzysci-zwiazane-z-co-packingiem
Wraca legendarna marka odzieżowa Stoprocent i uruchamia sklep internetowy
Stoprocent, polska marka odzieży streetwearowej i hiphopowej, ogłasza powrót na rynek. W niecały miesiąc po rozpoczęciu emisji akcji spółka pozyskała ponad 780 tysięcy złotych na reaktywację kultowego brandu.
https://ecomersy.pl/wraca-legendarna-marka-odziezowa-stoprocent-i-uruchamia-sklep-internetowy
Wyniki finansowe Frisco SA za 2021 rok
Rachunek zysków i strat Frisco SA w 2021 roku wykazał stratę netto na poziomie 14 561 919 zł. Z kolei przychody wyniosły 293 874 000 zł. Frisco.pl to supermarket online, specjalizujący się głównie w asortymencie spożywczym.
https://ecomersy.pl/wyniki-finansowe-frisco-sa-za-2021-rok
Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy? [lipiec 2022]
Branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Handel internetowy stał się doskonałym pomysłem na działalność, zwłaszcza w czasach pandemii. Powstaje coraz więcej e-sklepów – nie tylko należących do dużych marek, ale również małych, niszowych, prowadzonych przez jednoosobowe lub niewiele większe firmy. Na postawienie systemu sprzedaży online od zera stać tylko dużych graczy na rynku, stąd rosnąca popularność gotowych platform sprzedażowych.
https://ecomersy.pl/wybor-platformy-e-commerce-na-ktorej-postawic-sklep-internetowy
Niebawem wejdą w życie nowe przepisy o podatku VAT. Mogą mieć wpływ na rynek e-commerce
Zbliżają się zmiany przepisów o podatku VAT, a co za tym idzie – banki będą miały obowiązek przekazywać organom podatkowym informacje na temat transakcji e-commerce, które są związane z handlem transgranicznym. Zobowiązanie powstanie wówczas, gdy płatnik zrealizuje ponad 25 transakcji na kwartał dla tego samego odbiorcy.
Sprzedaż omnichannel sposobem na sukces firmy?
Gwałtowny wzrost na rynku e-commerce ma ogromny wpływ na funkcjonowanie sklepów stacjonarnych. Wiele sprzedawców decyduje się na otwarcie kanału online. Czy model omnichannel (połączenie online’u z offlinem) może być kluczem do sukcesu? Okazuje się, że tak. Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że tradycyjny handel okazuje się już niewystarczający, jednak wcale nie zanika.
https://ecomersy.pl/sprzedaz-omnichannel-sposobem-na-sukces-firmy
Unijny Omnibus – czy już obowiązuje w Polsce?
Unijna dyrektywa Omnibus, której celem jest poprawa ochrony praw konsumentów w e-handlu, jeszcze nie działa w Polsce, mimo że państwa członkowskie miały ją wdrożyć do 28 maja 2022 roku. Prace nad jej zaimplementowaniem do rodzimego porządku prawnego wciąż jeszcze są na etapie legislacyjnym.
https://ecomersy.pl/unijny-omnibus-czy-juz-obowiazuje-w-polsce
Centrum Janki łączy sprzedaż online ze sprzedażą offline
Centrum Janki, które znajduje się w województwie mazowieckim, jest jedynym w Polsce centrum handlowym udostępniające swoim najemcom i klientom nowoczesne narzędzia e-commerce. Ubrania i dodatki z butików znajdujących się w centrum można zamawiać przez Internet. Są one wybierane i promowane w oparciu o advocacy marketing.
https://ecomersy.pl/centrum-janki-laczy-sprzedaz-online-ze-sprzedaza-offline
Picnic pojawi się w Paryżu i Berlinie. Później czas na Polskę?
Internetowy supermarket Picnic to holenderska firma z branży e-grocery. Marka planuje dalszy rozwój za granicą – chce pojawić się m.in. w Berlinie i Paryżu. Być może zadebiutuje także w Polsce.
https://ecomersy.pl/picnic-pojawi-sie-w-paryzu-i-berlinie-pozniej-czas-na-polske
Payair z bezpiecznymi portfelami cyfrowymi
Szwedzki fintech, Payair, oferuje swoim klientom nowoczesną metodę płatności, czyli Click to Pay. Oprócz tego, firma stawia na tokenizację kart płatniczych. Jej produkty zostały już poddane testom i posiadają certyfikat PCI-DSS.
https://ecomersy.pl/payair-z-bezpiecznymi-portfelami-cyfrowymi
Shopee współpracuje z Orlen Paczka i wprowadza program Super Sprzedawca
Platforma Shopee rozpoczęła współpracę ze znanym partnerem e-commerce, Orlen Paczka. Jej użytkownicy mogą już korzystać z ponad 40 tys. punktów odbioru paczek, które znajdują się na terenie całej Polski. Oprócz tego, Shopee wdraża program Super Sprzedawca.
https://ecomersy.pl/shopee-wspolpracuje-z-orlen-paczka-i-wprowadza-program-super-sprzedawca
Amazon walczy z fałszywymi opiniami na temat swoich produktów
Amazon zdecydował się walczyć z fałszywymi opiniami publikowanymi na Facebookowych grupach. Firma postanowiła złożyć pozew przeciwko ponad 10 tys. takim grupom, które dają możliwość umieszczania nieprawdziwych recenzji.
https://ecomersy.pl/amazon-walczy-z-falszywymi-opiniami-na-temat-swoich-produktow
BLIK wprowadzi płatności odroczone
Użytkownicy BLIK-a będą mogli korzystać z opcji płatności odroczonych. Wniosek o rozszerzenie działalności Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora systemu płatności mobilnych BLIK, złożony przez Bank Millennium, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski oraz Mastercard, został 15 lipca pozytywnie oceniony przez UOKiK.
https://ecomersy.pl/blik-wprowadza-platnosci-odroczone
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
https://ecomersy.pl/ecomersybasic-38-jak-skutecznie-prowadzic-blog-w-sklepie-internetowym