Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Sprzedaż omnichannel sposobem na sukces firmy?

2022.07.20

Gwałtowny wzrost na rynku e-commerce ma ogromny wpływ na funkcjonowanie sklepów stacjonarnych. Wiele sprzedawców decyduje się na otwarcie kanału online. Czy model omnichannel (połączenie online’u z offlinem) może być kluczem do sukcesu? Okazuje się, że tak. Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że tradycyjny handel okazuje się już niewystarczający, jednak wcale nie zanika.

Sklepy stacjonarne znowu zyskują na popularności

Pandemia na stałe zmieniła nawyki konsumenckie na całym świecie. Od jakiegoś czasu jednak coraz mniej mówi się o nowych zarażeniach, lockdownach czy spędzaniu czasu w domu. Dzięki temu stacjonarne placówki handlowe znowu zyskują na popularności, a branża e-commerce może odnotować pewne spadki. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem staje się połączenie dwóch kanałów sprzedaży: online i offline, zwłaszcza że oba te światy coraz bardziej się przenikają. Wyraźnie pokazują to dane zebrane przez GUS, według których udział internetowej sprzedaży detalicznej wyniósł w kwietniu br. 8,9%, czyli o pół punktu procentowego mniej niż w marcu.

Nowe wymagania klientów

Oprócz tego, większość Polaków woli robić codziennie zakupy stacjonarnie, a tylko 14% z nich stawia w tym względzie na sklepy online (w oparciu o badanie UCE Research). Inaczej jest w przypadku droższych, rzadziej kupowanych towarów. Coraz więcej konsumentów oczekuje też od tradycyjnych placówek handlowych udogodnień i innowacyjnych rozwiązań znanych ze świata e-commerce. Jak twierdzi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, klienci chcą korzystać z promocji dostępnych online również offline, a także z ekspresowych, bezpiecznych płatności, takich jak BLIK czy szybkie przelewy. Gotówka powoli zaczyna odchodzić w niepamięć.

Zalety i wady modelu omnichannel

Patrząc na obecną sytuację, korzystną opcją okazuje się model omnicommerce, czyli sprzedaż wielokanałowa. Umożliwia ona dotarcie do większej bazy potencjalnych klientów, pozwala też na wykorzystywanie nowoczesnych metod logistycznych (bazujących na własnej infrastrukturze). Ten sposób od lat praktykują firmy związane z elektroniką. Zamówione towary można odbierać w sklepach stacjonarnych czy zwracać w placówkach handlowych produkty zamówione przez Internet bądź składać reklamacje. Warto jednak nadmienić, że nie jest to rozwiązanie korzystne dla każdego, głównie ze względu na koszty. Wiadomo, że funkcjonowanie w branży e-commerce jest tańsze niż sprzedaż w dwóch kanałach jednocześnie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...