Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Sprzedaż omnichannel sposobem na sukces firmy?

2022.07.20

Gwałtowny wzrost na rynku e-commerce ma ogromny wpływ na funkcjonowanie sklepów stacjonarnych. Wiele sprzedawców decyduje się na otwarcie kanału online. Czy model omnichannel (połączenie online’u z offlinem) może być kluczem do sukcesu? Okazuje się, że tak. Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że tradycyjny handel okazuje się już niewystarczający, jednak wcale nie zanika.

Sklepy stacjonarne znowu zyskują na popularności

Pandemia na stałe zmieniła nawyki konsumenckie na całym świecie. Od jakiegoś czasu jednak coraz mniej mówi się o nowych zarażeniach, lockdownach czy spędzaniu czasu w domu. Dzięki temu stacjonarne placówki handlowe znowu zyskują na popularności, a branża e-commerce może odnotować pewne spadki. W takim wypadku najlepszym rozwiązaniem staje się połączenie dwóch kanałów sprzedaży: online i offline, zwłaszcza że oba te światy coraz bardziej się przenikają. Wyraźnie pokazują to dane zebrane przez GUS, według których udział internetowej sprzedaży detalicznej wyniósł w kwietniu br. 8,9%, czyli o pół punktu procentowego mniej niż w marcu.

Nowe wymagania klientów

Oprócz tego, większość Polaków woli robić codziennie zakupy stacjonarnie, a tylko 14% z nich stawia w tym względzie na sklepy online (w oparciu o badanie UCE Research). Inaczej jest w przypadku droższych, rzadziej kupowanych towarów. Coraz więcej konsumentów oczekuje też od tradycyjnych placówek handlowych udogodnień i innowacyjnych rozwiązań znanych ze świata e-commerce. Jak twierdzi Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej, klienci chcą korzystać z promocji dostępnych online również offline, a także z ekspresowych, bezpiecznych płatności, takich jak BLIK czy szybkie przelewy. Gotówka powoli zaczyna odchodzić w niepamięć.

Zalety i wady modelu omnichannel

Patrząc na obecną sytuację, korzystną opcją okazuje się model omnicommerce, czyli sprzedaż wielokanałowa. Umożliwia ona dotarcie do większej bazy potencjalnych klientów, pozwala też na wykorzystywanie nowoczesnych metod logistycznych (bazujących na własnej infrastrukturze). Ten sposób od lat praktykują firmy związane z elektroniką. Zamówione towary można odbierać w sklepach stacjonarnych czy zwracać w placówkach handlowych produkty zamówione przez Internet bądź składać reklamacje. Warto jednak nadmienić, że nie jest to rozwiązanie korzystne dla każdego, głównie ze względu na koszty. Wiadomo, że funkcjonowanie w branży e-commerce jest tańsze niż sprzedaż w dwóch kanałach jednocześnie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...