Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Korzyści związane z co-packingiem

2022.07.18

E-konsumenci oczekują od sklepów internetowych szybkich dostaw zamówionych produktów. Najbardziej znane marki i platformy e-commerce rzeczywiście są w stanie te oczekiwania spełnić, jednak małe firmy mierzą się z dużymi kłopotami w tym względzie. Czasami po prostu nie są w stanie dostarczyć swoim klientom towarów tak prędko, jakby chcieli. Właśnie dlatego część z nich decyduje się na tzw. co-packing. Co oznacza to pojęcie?

Dlaczego warto współpracować z operatorem logistycznym?

Po przyjęciu zamówienia sklep internetowy przystępuje do jego kompletowania, które czasami wiąże się z paroma różnymi operacjami. Następnie musi wystawić fakturę albo paragon, zapakować produkt czy produkty i zlecić wysyłkę firmie kurierskiej. Jeżeli właściciel e-biznesu chce przyspieszyć ten proces, powinien nawiązać współpracę z firmą logistyczną. W takim wypadku sam sklep zajmuje się przede wszystkim przyjmowaniem zamówień i kontaktem z klientami, a operator logistyczny – całą resztą operacji. Co-packing odgrywa tutaj dużą rolę. W ogólnym sensie oznacza wszystkie działania dotyczące przepakowywania towarów. Chodzi tutaj o rozpakowywanie produktów z palet, dzielenie ich na mniejsze części, wypakowywanie produktów z opakowań zbiorczych zagranicznych producentów i przekładanie ich do opakowań krajowego dystrybutora (wraz z instrukcjami obsługi).


Zobacz też: Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce


Szeroka gama usług

Co-packing obejmuje też konfekcjonowanie – przepakowywanie towarów z opakowań zbiorczych do opakowań detalicznych, które trafiają one do klienta końcowego – i wiele innych usług dodatkowych. Właśnie dlatego wiele sklepów internetowych decyduje się na e-fulfillment, czyli całkowity outsourcing logistyki (wraz z magazynowaniem produktów). Co-packing to również drukowanie faktur, dołączanie ich do przesyłek, wkładanie ulotek bądź próbek produktów czy tworzenie zestawów promocyjnych. Ta usługa jest niezwykle korzystna, jeżeli chodzi o usprawnianie pracy e-sklepu. Nie trzeba angażować jego pracowników do żadnej z operacji, zatrudniać nowych ludzi ani zwiększać powierzchni. Wszystkie działania odbywają się w magazynie firmy logistycznej. Współpraca z takim przedsiębiorstwem może obejmować też przyjmowanie zwrotów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...