Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Korzyści związane z co-packingiem

2022.07.18

E-konsumenci oczekują od sklepów internetowych szybkich dostaw zamówionych produktów. Najbardziej znane marki i platformy e-commerce rzeczywiście są w stanie te oczekiwania spełnić, jednak małe firmy mierzą się z dużymi kłopotami w tym względzie. Czasami po prostu nie są w stanie dostarczyć swoim klientom towarów tak prędko, jakby chcieli. Właśnie dlatego część z nich decyduje się na tzw. co-packing. Co oznacza to pojęcie?

Dlaczego warto współpracować z operatorem logistycznym?

Po przyjęciu zamówienia sklep internetowy przystępuje do jego kompletowania, które czasami wiąże się z paroma różnymi operacjami. Następnie musi wystawić fakturę albo paragon, zapakować produkt czy produkty i zlecić wysyłkę firmie kurierskiej. Jeżeli właściciel e-biznesu chce przyspieszyć ten proces, powinien nawiązać współpracę z firmą logistyczną. W takim wypadku sam sklep zajmuje się przede wszystkim przyjmowaniem zamówień i kontaktem z klientami, a operator logistyczny – całą resztą operacji. Co-packing odgrywa tutaj dużą rolę. W ogólnym sensie oznacza wszystkie działania dotyczące przepakowywania towarów. Chodzi tutaj o rozpakowywanie produktów z palet, dzielenie ich na mniejsze części, wypakowywanie produktów z opakowań zbiorczych zagranicznych producentów i przekładanie ich do opakowań krajowego dystrybutora (wraz z instrukcjami obsługi).


Zobacz też: Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce


Szeroka gama usług

Co-packing obejmuje też konfekcjonowanie – przepakowywanie towarów z opakowań zbiorczych do opakowań detalicznych, które trafiają one do klienta końcowego – i wiele innych usług dodatkowych. Właśnie dlatego wiele sklepów internetowych decyduje się na e-fulfillment, czyli całkowity outsourcing logistyki (wraz z magazynowaniem produktów). Co-packing to również drukowanie faktur, dołączanie ich do przesyłek, wkładanie ulotek bądź próbek produktów czy tworzenie zestawów promocyjnych. Ta usługa jest niezwykle korzystna, jeżeli chodzi o usprawnianie pracy e-sklepu. Nie trzeba angażować jego pracowników do żadnej z operacji, zatrudniać nowych ludzi ani zwiększać powierzchni. Wszystkie działania odbywają się w magazynie firmy logistycznej. Współpraca z takim przedsiębiorstwem może obejmować też przyjmowanie zwrotów.

Polecamy