Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Korzyści związane z co-packingiem

2022.07.18

E-konsumenci oczekują od sklepów internetowych szybkich dostaw zamówionych produktów. Najbardziej znane marki i platformy e-commerce rzeczywiście są w stanie te oczekiwania spełnić, jednak małe firmy mierzą się z dużymi kłopotami w tym względzie. Czasami po prostu nie są w stanie dostarczyć swoim klientom towarów tak prędko, jakby chcieli. Właśnie dlatego część z nich decyduje się na tzw. co-packing. Co oznacza to pojęcie?

Dlaczego warto współpracować z operatorem logistycznym?

Po przyjęciu zamówienia sklep internetowy przystępuje do jego kompletowania, które czasami wiąże się z paroma różnymi operacjami. Następnie musi wystawić fakturę albo paragon, zapakować produkt czy produkty i zlecić wysyłkę firmie kurierskiej. Jeżeli właściciel e-biznesu chce przyspieszyć ten proces, powinien nawiązać współpracę z firmą logistyczną. W takim wypadku sam sklep zajmuje się przede wszystkim przyjmowaniem zamówień i kontaktem z klientami, a operator logistyczny – całą resztą operacji. Co-packing odgrywa tutaj dużą rolę. W ogólnym sensie oznacza wszystkie działania dotyczące przepakowywania towarów. Chodzi tutaj o rozpakowywanie produktów z palet, dzielenie ich na mniejsze części, wypakowywanie produktów z opakowań zbiorczych zagranicznych producentów i przekładanie ich do opakowań krajowego dystrybutora (wraz z instrukcjami obsługi).


Zobacz też: Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce


Szeroka gama usług

Co-packing obejmuje też konfekcjonowanie – przepakowywanie towarów z opakowań zbiorczych do opakowań detalicznych, które trafiają one do klienta końcowego – i wiele innych usług dodatkowych. Właśnie dlatego wiele sklepów internetowych decyduje się na e-fulfillment, czyli całkowity outsourcing logistyki (wraz z magazynowaniem produktów). Co-packing to również drukowanie faktur, dołączanie ich do przesyłek, wkładanie ulotek bądź próbek produktów czy tworzenie zestawów promocyjnych. Ta usługa jest niezwykle korzystna, jeżeli chodzi o usprawnianie pracy e-sklepu. Nie trzeba angażować jego pracowników do żadnej z operacji, zatrudniać nowych ludzi ani zwiększać powierzchni. Wszystkie działania odbywają się w magazynie firmy logistycznej. Współpraca z takim przedsiębiorstwem może obejmować też przyjmowanie zwrotów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...