Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22

Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.

Dla kogo? Sprecyzuj grono odbiorców

Przed stworzeniem bloga dla swojego sklepu zastanów się kto będzie go czytał i jaki wpływ na niego wywrą zamieszczane treści. Dobrze jest dostosować formę przekazu do produktów, które oferujesz w swoim sklepie. O zabawkach należy pisać nieco inaczej niż chociażby o materiałach budowlanych. Staraj się przy tym, żeby odbiorcy widzieli wysoką wartość merytoryczną w Twoich tekstach. Mają one przecież skłaniać do dokonywania pewnych wyborów i sugerować odbiorcom produkty z Twojego sklepu.

O czym? Przemyśl co chcesz napisać

Pisz ciekawie i merytorycznie. Złym krokiem będzie popadanie w skrajności, bo odbiorcy muszą rozumieć przekazywane treści, a jednocześnie widzieć ich sens. Jeśli zbytnio zbanalizujesz to, o czym piszesz nikt nie weźmie Cię na poważnie i nie uzna Twojego bloga za profesjonalny. Z drugiej strony uważaj na zbyt sztywny język i branżowy żargon, który dla wielu odbiorców będzie nużący i niezrozumiały. Artykuły na Twoim blogu powinny być przyjazne dla odbiorców i ciekawe, żeby chętnie wracali i szukali u Ciebie inspiracji, a przy okazji korzystali z oferowanych przez Ciebie produktów.


Zobacz też: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań


Jak często? Nie pozwól zapomnieć o swoim sklepie

Artykuły na Twoim blogu powinny być oryginalne pod względem językowym i publikowane regularnie, aby odbiorcy nie musieli na nie zbyt długo czekać. Rozbudzaj ciekawość i zaspokajaj ją w podobnych odstępach czasu, a zdobędziesz w ten sposób wiernych odbiorców. Blog sklepu internetowego to jego wizytówka, która musi świadczyć o nim jak najlepiej. Staraj się zaskakiwać ciekawymi propozycjami i nowinkami z twojej dziedziny.

W jaki sposób? Zbliż się do odbiorców

Zrezygnuj z anonimowości, odbiorcy zainteresowani ciekawym artykułem zwykle chcą też wiedzieć coś na temat jego autora. Warto zamieścić krótką notatkę o autorze, przedstawić go w kilku słowach, żeby odbiorcy mieli okazję zbudować więź ze sklepem. Napisz krótko czym się zajmuje dana osoba, jaka jest jej pasja. To z pewnością nastawi pozytywnie odbiorców. Budowanie dystansu między personelem sklepu a klientem nie sprzyja dokonywaniu jakichkolwiek transakcji.

Po co? Sprzedawaj na blogu

Warto używać bloga jako narzędzia sprzedaży. W treści artykułu można umieścić link do sklepu lub konkretnego artykułu, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i dobrze wpłynie na widoczność sklepu w Google. Jeżeli tylko link znajdzie się w otoczeniu wartościowych treści i znajdzie merytoryczne uzasadnienie przekona odbiorców do dokonania zakupu lepiej niż reklama. Do tego artykuły blogowe to dobre narzędzie do by, postawić firmę w pozycji eksperta.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...