Dzisiaj mamy: Niedziela, 14 Kwiecień 2024

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22

Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.

Dla kogo? Sprecyzuj grono odbiorców

Przed stworzeniem bloga dla swojego sklepu zastanów się kto będzie go czytał i jaki wpływ na niego wywrą zamieszczane treści. Dobrze jest dostosować formę przekazu do produktów, które oferujesz w swoim sklepie. O zabawkach należy pisać nieco inaczej niż chociażby o materiałach budowlanych. Staraj się przy tym, żeby odbiorcy widzieli wysoką wartość merytoryczną w Twoich tekstach. Mają one przecież skłaniać do dokonywania pewnych wyborów i sugerować odbiorcom produkty z Twojego sklepu.

O czym? Przemyśl co chcesz napisać

Pisz ciekawie i merytorycznie. Złym krokiem będzie popadanie w skrajności, bo odbiorcy muszą rozumieć przekazywane treści, a jednocześnie widzieć ich sens. Jeśli zbytnio zbanalizujesz to, o czym piszesz nikt nie weźmie Cię na poważnie i nie uzna Twojego bloga za profesjonalny. Z drugiej strony uważaj na zbyt sztywny język i branżowy żargon, który dla wielu odbiorców będzie nużący i niezrozumiały. Artykuły na Twoim blogu powinny być przyjazne dla odbiorców i ciekawe, żeby chętnie wracali i szukali u Ciebie inspiracji, a przy okazji korzystali z oferowanych przez Ciebie produktów.


Zobacz też: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań


Jak często? Nie pozwól zapomnieć o swoim sklepie

Artykuły na Twoim blogu powinny być oryginalne pod względem językowym i publikowane regularnie, aby odbiorcy nie musieli na nie zbyt długo czekać. Rozbudzaj ciekawość i zaspokajaj ją w podobnych odstępach czasu, a zdobędziesz w ten sposób wiernych odbiorców. Blog sklepu internetowego to jego wizytówka, która musi świadczyć o nim jak najlepiej. Staraj się zaskakiwać ciekawymi propozycjami i nowinkami z twojej dziedziny.

W jaki sposób? Zbliż się do odbiorców

Zrezygnuj z anonimowości, odbiorcy zainteresowani ciekawym artykułem zwykle chcą też wiedzieć coś na temat jego autora. Warto zamieścić krótką notatkę o autorze, przedstawić go w kilku słowach, żeby odbiorcy mieli okazję zbudować więź ze sklepem. Napisz krótko czym się zajmuje dana osoba, jaka jest jej pasja. To z pewnością nastawi pozytywnie odbiorców. Budowanie dystansu między personelem sklepu a klientem nie sprzyja dokonywaniu jakichkolwiek transakcji.

Po co? Sprzedawaj na blogu

Warto używać bloga jako narzędzia sprzedaży. W treści artykułu można umieścić link do sklepu lub konkretnego artykułu, co może prowadzić do zwiększenia sprzedaży i dobrze wpłynie na widoczność sklepu w Google. Jeżeli tylko link znajdzie się w otoczeniu wartościowych treści i znajdzie merytoryczne uzasadnienie przekona odbiorców do dokonania zakupu lepiej niż reklama. Do tego artykuły blogowe to dobre narzędzie do by, postawić firmę w pozycji eksperta.

Polecamy