Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Niebawem wejdą w życie nowe przepisy o podatku VAT. Mogą mieć wpływ na rynek e-commerce

2022.07.20

Zbliżają się zmiany przepisów o podatku VAT, a co za tym idzie – banki będą miały obowiązek przekazywać organom podatkowym informacje na temat transakcji e-commerce, które są związane z handlem transgranicznym. Zobowiązanie powstanie wówczas, gdy płatnik zrealizuje ponad 25 transakcji na kwartał dla tego samego odbiorcy.

Przyczyny powstania dyrektywy

Trwają prace nad dyrektywą 2020/284. Ma ona zapobiegać różnym nieprawidłowościom w kwestiach związanych z podatkiem VAT. Celem jest przede wszystkim uszczelnienie systemu opodatkowania transgranicznych transakcji internetowych. Może być więc istotna dla całej branży e-commerce. Obecnie problem stanowi różnica między rezydencją podatkową odbiorcy i dostawcy danego towaru. Opodatkowanie najczęściej ma miejsce w kraju odbiorcy, podczas gdy siedziba dostawcy znajduje się w innym państwie, co prowadzi do problemów z egzekwowaniem należności przez poszczególne kraje Unii Europejskiej.

Jakie warunki muszą zostać spełnione?

Po wejściu w życie nowych przepisów informacje o transakcjach e-commerce będą od razu trafiać do organów podatkowych. Obowiązek ich przekazania pojawi się wówczas, gdy odbiorca towaru zlokalizowany w jednym z państw członkowskich UE zapłaci za niego zagranicznemu dostawcy, jednak w ciągu kwartału musi zostać zrealizowanych 25 płatności transgranicznych na rzecz tego samego dostawcy. Banki będą też prowadzić kwartalną ewidencję płatności i odbiorców płatności, a zgromadzone dane znikną dopiero po trzech latach od zakończenia roku podatkowego, w którym nastąpiła płatność. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...