Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Niebawem wejdą w życie nowe przepisy o podatku VAT. Mogą mieć wpływ na rynek e-commerce

2022.07.20

Zbliżają się zmiany przepisów o podatku VAT, a co za tym idzie – banki będą miały obowiązek przekazywać organom podatkowym informacje na temat transakcji e-commerce, które są związane z handlem transgranicznym. Zobowiązanie powstanie wówczas, gdy płatnik zrealizuje ponad 25 transakcji na kwartał dla tego samego odbiorcy.

Przyczyny powstania dyrektywy

Trwają prace nad dyrektywą 2020/284. Ma ona zapobiegać różnym nieprawidłowościom w kwestiach związanych z podatkiem VAT. Celem jest przede wszystkim uszczelnienie systemu opodatkowania transgranicznych transakcji internetowych. Może być więc istotna dla całej branży e-commerce. Obecnie problem stanowi różnica między rezydencją podatkową odbiorcy i dostawcy danego towaru. Opodatkowanie najczęściej ma miejsce w kraju odbiorcy, podczas gdy siedziba dostawcy znajduje się w innym państwie, co prowadzi do problemów z egzekwowaniem należności przez poszczególne kraje Unii Europejskiej.

Jakie warunki muszą zostać spełnione?

Po wejściu w życie nowych przepisów informacje o transakcjach e-commerce będą od razu trafiać do organów podatkowych. Obowiązek ich przekazania pojawi się wówczas, gdy odbiorca towaru zlokalizowany w jednym z państw członkowskich UE zapłaci za niego zagranicznemu dostawcy, jednak w ciągu kwartału musi zostać zrealizowanych 25 płatności transgranicznych na rzecz tego samego dostawcy. Banki będą też prowadzić kwartalną ewidencję płatności i odbiorców płatności, a zgromadzone dane znikną dopiero po trzech latach od zakończenia roku podatkowego, w którym nastąpiła płatność. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...