Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (01-05.08.2022 r.)

2022.08.08

Pisaliśmy o nowym trendzie w e-commerce, czyli conversational commerce, tłumaczyliśmy też, czym jest UI design. Informowaliśmy, że PayPo podjęło współpracę z ING, dzięki czemu płatności odroczone są dostępne dla klientów imoje. Opublikowaliśmy wywiad z Pauliną Jachną, Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW, na temat zmian prawnych w e-commerce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Robomaty InPost są już dostępne w Żabkach i że Allegro wprowadza nowy sposób wystawiania produktów na platformie. Podzieliliśmy się również TOP-em lipca od #ecomersy. Pisaliśmy o inicjatywie EKOzwroty w paczkomatach i udziale CCC w akcji. Informowaliśmy, że aplikacja mobilna Super-Pharm jest bardzo popularna wśród klientów i że fintech Mokka stawia na rozwój w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Donieśliśmy też, że Shopee otwiera swoją siedzibę w Warszawie oraz że zamawianie produktów spożywczych przez TikToka jest już dostępne dla użytkowników z Wielkiej Brytanii. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat responsywności w sklepie internetowym.

Conversational commerce, czyli zakupy na czasie – prognozy SMSAPI i Shopera

Na rynku handlu internetowego rozwija się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy na czacie. Klienci e-sklepów mogą pytać o rady chatboty, korzystać z pomocy doradców właśnie poprzez komunikatory lub składać w ten sposób zamówienia. Takimi przewidywaniami dzielą się SMSAPI i Shoper w raporcie „Komunikacja sklepów internetowych”.

https://ecomersy.pl/conversational-commerce-najnowszy-kierunek-na-rynku-sprzedazy-online-prognozy-smsapi-i-shopera

Czym jest UI design?

UI design, czyli User Interface design to proces twórczy związany z wizualną stroną aplikacji lub witryny. UI design to tylko część UX, ale za to bardzo istotna. To UI designer decyduje o ostatecznym wyglądzie strony i układzie jej elementów. Cały proces polega na tworzeniu interfejsu, czyli łącznika między użytkownikiem a maszyną. UI jest najbliższą warstwą dla użytkownika, a więc musi być jak najbardziej przyjazne i funkcjonalne. Strona wizualna wywołuje pierwsze wrażenie, które jest uzależnione od wielu aspektów. Przede wszystkim nie można przesadzić z efektami specjalnymi. Przeładowanie strony grafiką i zbędnymi ozdobami stanie się męczące dla użytkowników i będzie przeszkadzać w swobodnym korzystaniu ze strony.

https://ecomersy.pl/czym-jest-ui-design

Współpraca PayPo z ING. Płatności odroczone dostępne dla klientów imoje

PayPo podejmuje współpracę z ING Bankiem Śląskim. Jego nowym partnerem zostaje bramka płatnicza imoje. Wszystkie sklepy internetowe, które korzystają z płatności online oferowanych przez ING, mogą teraz udostępnić swoim klientom usługi PayPo. Oznacza to opcję odroczenia płatności o 30 dni.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-paypo-z-ing-platnosci-odroczone-dostepne-dla-klientow-imoje

Zmiany prawne w e-commerce. Czy jesteś gotowy na nowe dyrektywy? - wywiad z Pauliną Jachną, Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW

W najbliższym czasie branżę e-commerce czeka nie lada wyzwanie. W życie wejdzie dyrektywa Omnibus, która nałoży na sprzedawców nowe obowiązki. O tym, na jakim etapie są prace legislacyjne, jak interpretować przepisy oraz jak przygotować się na zmiany rozmawiamy z Pauliną Jachną - Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW, ekspertką w zakresie prawa w e-commerce.

https://ecomersy.pl/zmiany-prawne-w-e-commerce-czy-jestes-gotowy-na-nowe-dyrektywy-wywiad-z-paulina-jachna-partnerem-zarzadzajacym-w-kancelarii-dk-law

Robomaty InPost już dostępne w Żabkach

W sklepach sieci Żabka zaczynają pojawiać się Robomaty, czyli „Paczkomaty nowej generacji”. Są one efektem współpracy InPostu ze spółką Żabka Polska. Nowoczesne maszyny mają tylko jedną komorę i wykorzystują mechanizm robota kartezjańskiego.

https://ecomersy.pl/robomaty-inpost-juz-dostepne-w-zabkach

Nowy sposób wystawiania produktów na Allegro. Kupującym ma być wygodniej

Allegro zdecydowało się wprowadzić zmiany w sposobie wystawiania produktów na platformie. Celem jest zwiększenie wygody wyszukiwania oraz porównywania towarów. Nowe zasady weszły w życie 1 sierpnia.

https://ecomersy.pl/nowy-sposob-wystawiania-produktow-na-allegro-kupujacym-ma-byc-wygodniej

TOP lipca od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane w kwietniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Były to zarówno newsy, jak i dłuższe artykuły czy wywiady. Dużą popularnością cieszyły się: tekst na temat skutecznego e-maila sprzedażowego oraz wywiad z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence, o SEO w sklepie internetowym. Naszych czytelników zaciekawił też artykuł o spadkach na rynku e-commerce i trwałych zmianach w logistyce. W lipcowej TOP-ce znalazło się też miejsce na krótki tekst o zakupach bez wychodzenia z domu w Netto oraz powrocie legendarnej marki odzieżowej Stoprocent i uruchamieniu przez nią sklepu internetowego. Pisaliśmy również o tym, że Roy Perticucci został nowym prezesem Allegro, zastępując przy tym Francoisa Nuytsa i że Paczkomaty InPostu staną w Hiszpanii i Portugalii. Nasi odbiorcy mogli dowiedzieć się, że Indyjski Dukaan zyskuje na popularności i być może stanie się konkurencją dla Shopify. Zainteresowała ich informacja, że BLIK wprowadza płatności odroczone. W zestawieniu najchętniej czytanych artykułów pojawił się też tekst z serii Ecomersy Basic: o wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce.

https://ecomersy.pl/top-lipca-od-ecomersy

EKOzwroty w paczkomatach. Do inicjatywy dołącza CCC

InPost dzieli się nową inicjatywą – możliwością dokonania EKOzwrotu. Pomysł powstał w trosce o środowisko – pozwala dawać przedmiotom drugie życie przy użyciu dowolnego paczkomatu, całkowicie bezpłatnie.

https://ecomersy.pl/ekozwroty-w-paczkomatach-do-inicjatywy-dolacza-ccc

Aplikacja mobilna Super-Pharm bardzo popularna wśród klientów

Nowa aplikacja mobilna Super-Pharm odnosi sukcesy. W ciągu 3 miesięcy użytkownicy obejrzeli w niej 2 miliony produktów, złożyli ponad 50 tys. zamówień i aktywowali 125 tys. kuponów lojalnościowych. Oprócz tego, aplikacja jest bardzo pozytywnie odbierana przez użytkowników, czego dowodzi ocena 4,8 w App Store.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-super-pharm-bardzo-popularna-wsrod-klientow

Mokka stawia na rozwój w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Fintech Mokka, firma oferująca usługi BNPL, od kilku lat skupia się na rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Teraz koncentruje się również na Polsce. Jego założycielka, Irene Shvakman, twierdzi, że Mokka od samego początku była nastawiona na działalność w tym regionie.

https://ecomersy.pl/mokka-stawia-na-rozwoj-w-regionie-europy-srodkowo-wschodniej

Shopee z siedzibą w Warszawie

Platforma Shopee cały czas rozwija się w Polsce. Przedsiębiorstwo otworzyło lokalną siedzibę w stolicy, w wieżowcu Warsaw Unit przy rondzie Daszyńskiego. Umowa najmu została podpisana z Ghelamco, deweloperem i właścicielem budynku.

https://ecomersy.pl/shopee-z-siedziba-w-warszawie

Zamawianie produktów spożywczych przez TikToka dostępne dla użytkowników z Wielkiej Brytanii

TikTok wprowadza nową opcję dla użytkowników z Wielkiej Brytanii – będą mogli zamawiać przez aplikację produkty spożywcze. Patrick Nommensen z działu e-commerce twierdzi, że to „logiczne posunięcie”, jako że na TikToku jest mnóstwo miłośników jedzenia.

https://ecomersy.pl/zamawianie-produktow-spozywczych-przez-tik-toka-dostepne-dla-uzytkownikow-z-wielkiej-brytanii

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt? Zostań z nami, aby się dowiedzieć!

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-40-dlaczego-sklep-internetowy-musi-byc-responsywny

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...