Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

#PrasówkaEcomersy (01-05.08.2022 r.)

2022.08.08

Pisaliśmy o nowym trendzie w e-commerce, czyli conversational commerce, tłumaczyliśmy też, czym jest UI design. Informowaliśmy, że PayPo podjęło współpracę z ING, dzięki czemu płatności odroczone są dostępne dla klientów imoje. Opublikowaliśmy wywiad z Pauliną Jachną, Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW, na temat zmian prawnych w e-commerce. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że Robomaty InPost są już dostępne w Żabkach i że Allegro wprowadza nowy sposób wystawiania produktów na platformie. Podzieliliśmy się również TOP-em lipca od #ecomersy. Pisaliśmy o inicjatywie EKOzwroty w paczkomatach i udziale CCC w akcji. Informowaliśmy, że aplikacja mobilna Super-Pharm jest bardzo popularna wśród klientów i że fintech Mokka stawia na rozwój w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Donieśliśmy też, że Shopee otwiera swoją siedzibę w Warszawie oraz że zamawianie produktów spożywczych przez TikToka jest już dostępne dla użytkowników z Wielkiej Brytanii. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat responsywności w sklepie internetowym.

Conversational commerce, czyli zakupy na czasie – prognozy SMSAPI i Shopera

Na rynku handlu internetowego rozwija się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy na czacie. Klienci e-sklepów mogą pytać o rady chatboty, korzystać z pomocy doradców właśnie poprzez komunikatory lub składać w ten sposób zamówienia. Takimi przewidywaniami dzielą się SMSAPI i Shoper w raporcie „Komunikacja sklepów internetowych”.

https://ecomersy.pl/conversational-commerce-najnowszy-kierunek-na-rynku-sprzedazy-online-prognozy-smsapi-i-shopera

Czym jest UI design?

UI design, czyli User Interface design to proces twórczy związany z wizualną stroną aplikacji lub witryny. UI design to tylko część UX, ale za to bardzo istotna. To UI designer decyduje o ostatecznym wyglądzie strony i układzie jej elementów. Cały proces polega na tworzeniu interfejsu, czyli łącznika między użytkownikiem a maszyną. UI jest najbliższą warstwą dla użytkownika, a więc musi być jak najbardziej przyjazne i funkcjonalne. Strona wizualna wywołuje pierwsze wrażenie, które jest uzależnione od wielu aspektów. Przede wszystkim nie można przesadzić z efektami specjalnymi. Przeładowanie strony grafiką i zbędnymi ozdobami stanie się męczące dla użytkowników i będzie przeszkadzać w swobodnym korzystaniu ze strony.

https://ecomersy.pl/czym-jest-ui-design

Współpraca PayPo z ING. Płatności odroczone dostępne dla klientów imoje

PayPo podejmuje współpracę z ING Bankiem Śląskim. Jego nowym partnerem zostaje bramka płatnicza imoje. Wszystkie sklepy internetowe, które korzystają z płatności online oferowanych przez ING, mogą teraz udostępnić swoim klientom usługi PayPo. Oznacza to opcję odroczenia płatności o 30 dni.

https://ecomersy.pl/wspolpraca-paypo-z-ing-platnosci-odroczone-dostepne-dla-klientow-imoje

Zmiany prawne w e-commerce. Czy jesteś gotowy na nowe dyrektywy? - wywiad z Pauliną Jachną, Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW

W najbliższym czasie branżę e-commerce czeka nie lada wyzwanie. W życie wejdzie dyrektywa Omnibus, która nałoży na sprzedawców nowe obowiązki. O tym, na jakim etapie są prace legislacyjne, jak interpretować przepisy oraz jak przygotować się na zmiany rozmawiamy z Pauliną Jachną - Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW, ekspertką w zakresie prawa w e-commerce.

https://ecomersy.pl/zmiany-prawne-w-e-commerce-czy-jestes-gotowy-na-nowe-dyrektywy-wywiad-z-paulina-jachna-partnerem-zarzadzajacym-w-kancelarii-dk-law

Robomaty InPost już dostępne w Żabkach

W sklepach sieci Żabka zaczynają pojawiać się Robomaty, czyli „Paczkomaty nowej generacji”. Są one efektem współpracy InPostu ze spółką Żabka Polska. Nowoczesne maszyny mają tylko jedną komorę i wykorzystują mechanizm robota kartezjańskiego.

https://ecomersy.pl/robomaty-inpost-juz-dostepne-w-zabkach

Nowy sposób wystawiania produktów na Allegro. Kupującym ma być wygodniej

Allegro zdecydowało się wprowadzić zmiany w sposobie wystawiania produktów na platformie. Celem jest zwiększenie wygody wyszukiwania oraz porównywania towarów. Nowe zasady weszły w życie 1 sierpnia.

https://ecomersy.pl/nowy-sposob-wystawiania-produktow-na-allegro-kupujacym-ma-byc-wygodniej

TOP lipca od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane w kwietniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Były to zarówno newsy, jak i dłuższe artykuły czy wywiady. Dużą popularnością cieszyły się: tekst na temat skutecznego e-maila sprzedażowego oraz wywiad z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence, o SEO w sklepie internetowym. Naszych czytelników zaciekawił też artykuł o spadkach na rynku e-commerce i trwałych zmianach w logistyce. W lipcowej TOP-ce znalazło się też miejsce na krótki tekst o zakupach bez wychodzenia z domu w Netto oraz powrocie legendarnej marki odzieżowej Stoprocent i uruchamieniu przez nią sklepu internetowego. Pisaliśmy również o tym, że Roy Perticucci został nowym prezesem Allegro, zastępując przy tym Francoisa Nuytsa i że Paczkomaty InPostu staną w Hiszpanii i Portugalii. Nasi odbiorcy mogli dowiedzieć się, że Indyjski Dukaan zyskuje na popularności i być może stanie się konkurencją dla Shopify. Zainteresowała ich informacja, że BLIK wprowadza płatności odroczone. W zestawieniu najchętniej czytanych artykułów pojawił się też tekst z serii Ecomersy Basic: o wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce.

https://ecomersy.pl/top-lipca-od-ecomersy

EKOzwroty w paczkomatach. Do inicjatywy dołącza CCC

InPost dzieli się nową inicjatywą – możliwością dokonania EKOzwrotu. Pomysł powstał w trosce o środowisko – pozwala dawać przedmiotom drugie życie przy użyciu dowolnego paczkomatu, całkowicie bezpłatnie.

https://ecomersy.pl/ekozwroty-w-paczkomatach-do-inicjatywy-dolacza-ccc

Aplikacja mobilna Super-Pharm bardzo popularna wśród klientów

Nowa aplikacja mobilna Super-Pharm odnosi sukcesy. W ciągu 3 miesięcy użytkownicy obejrzeli w niej 2 miliony produktów, złożyli ponad 50 tys. zamówień i aktywowali 125 tys. kuponów lojalnościowych. Oprócz tego, aplikacja jest bardzo pozytywnie odbierana przez użytkowników, czego dowodzi ocena 4,8 w App Store.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-super-pharm-bardzo-popularna-wsrod-klientow

Mokka stawia na rozwój w regionie Europy Środkowo-Wschodniej

Fintech Mokka, firma oferująca usługi BNPL, od kilku lat skupia się na rozwoju w Europie Środkowo-Wschodniej. Teraz koncentruje się również na Polsce. Jego założycielka, Irene Shvakman, twierdzi, że Mokka od samego początku była nastawiona na działalność w tym regionie.

https://ecomersy.pl/mokka-stawia-na-rozwoj-w-regionie-europy-srodkowo-wschodniej

Shopee z siedzibą w Warszawie

Platforma Shopee cały czas rozwija się w Polsce. Przedsiębiorstwo otworzyło lokalną siedzibę w stolicy, w wieżowcu Warsaw Unit przy rondzie Daszyńskiego. Umowa najmu została podpisana z Ghelamco, deweloperem i właścicielem budynku.

https://ecomersy.pl/shopee-z-siedziba-w-warszawie

Zamawianie produktów spożywczych przez TikToka dostępne dla użytkowników z Wielkiej Brytanii

TikTok wprowadza nową opcję dla użytkowników z Wielkiej Brytanii – będą mogli zamawiać przez aplikację produkty spożywcze. Patrick Nommensen z działu e-commerce twierdzi, że to „logiczne posunięcie”, jako że na TikToku jest mnóstwo miłośników jedzenia.

https://ecomersy.pl/zamawianie-produktow-spozywczych-przez-tik-toka-dostepne-dla-uzytkownikow-z-wielkiej-brytanii

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt? Zostań z nami, aby się dowiedzieć!

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-40-dlaczego-sklep-internetowy-musi-byc-responsywny

Polecamy