TOP lipca od #ecomersy!
Jakie teksty opublikowane w kwietniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Były to zarówno newsy, jak i dłuższe artykuły czy wywiady. Dużą popularnością cieszyły się: tekst na temat skutecznego e-maila sprzedażowego oraz wywiad z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence, o SEO w sklepie internetowym. Naszych czytelników zaciekawił też artykuł o spadkach na rynku e-commerce i trwałych zmianach w logistyce. W lipcowej TOP-ce znalazło się też miejsce na krótki tekst o zakupach bez wychodzenia z domu w Netto oraz powrocie legendarnej marki odzieżowej Stoprocent i uruchamieniu przez nią sklepu internetowego. Pisaliśmy również o tym, że Roy Perticucci został nowym prezesem Allegro, zastępując przy tym Francoisa Nuytsa i że Paczkomaty InPostu staną w Hiszpanii i Portugalii. Nasi odbiorcy mogli dowiedzieć się, że Indyjski Dukaan zyskuje na popularności i być może stanie się konkurencją dla Shopify. Zainteresowała ich informacja, że BLIK wprowadza płatności odroczone. W zestawieniu najchętniej czytanych artykułów pojawił się też tekst z serii Ecomersy Basic: o wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce.
Skuteczny e – mail sprzedażowy. To musisz wiedzieć
E-maile marketingowe pozwalają na bezpośrednią komunikacja między firmą a klientami. Najczęściej wykorzystywanym narzędziem są newslettery, wysyłane regularnie do określonego grona odbiorców. Umieszcza się w nich najważniejsze informacje, utrzymując w ten sposób kontakt między firmą a klientem.
https://ecomersy.pl/skuteczny-e-mail-sprzedazowy-podstawa-sukcesu-w-biznesie
SEO w sklepie internetowym. Jak się do tego zabrać? - Wywiad z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence
Jak promować sklep internetowy? Wykorzystaj SEO!
Garść informacji, które pomogą udoskonalić Twój e-commerce znajdziesz w wywiadzie z Pawłem Gontarkiem — CEO Zgred & Semgence, pt. „SEO w sklepie internetowym. Jak się do tego zabrać?”. To świetny materiał dla wszystkich, którzy chcą być lepiej widoczni i nie wiedzą jak się do tego zabrać.
Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce
Nawyki konsumenckie, które zostały wypracowane podczas pandemii, nie zniknęły wraz w końcem lockdownu. Na dobre zadomowiły się w świecie e-commerce, znacząco wpływając na logistykę i łańcuchy dostaw. Liczy się przede wszystkim ich wydajność. Widać to głównie na przykładzie branży fashion, która jest największym segmentem internetowego handlu. Największym wyzwaniem staje się zwiększanie standardu obsługi zwrotu zamówień.
https://ecomersy.pl/spadki-na-rynku-e-commerce-i-trwale-zmiany-w-logistyce
Zakupy bez wychodzenia z domu już dostępne w Netto
5 lipca zostały wprowadzone zmiany w ofercie sklepu Netto. Klienci mogą zamawiać produkty bez wychodzenia z domu. Wszystko dzięki współpracy marki z platformą Everli, której kurierzy dowożą artykuły spożywcze pod same drzwi, na określoną godzinę.
https://ecomersy.pl/zakupy-bez-wychodzenia-z-domu-juz-dostepne-w-netto
Roy Perticucci nowym prezesem Allegro. Zastąpi Francoisa Nuytsa
1 września 2022 roku Roy Perticucci zostanie nowym prezesem i członkiem zarządu Allegro. Zastąpi w tej roli Francoisa Nuytsa. Przyszły CEO ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi przedsiębiorstwami e-commerce. Od 2013 do 2020 zarządzał europejskimi operacjami i logistyką w Amazonie.
https://ecomersy.pl/roy-perticucci-nowym-prezesem-allegro-zastapi-francoisa-nuytsa
Wraca legendarna marka odzieżowa Stoprocent i uruchamia sklep internetowy
Stoprocent, polska marka odzieży streetwearowej i hiphopowej, ogłasza powrót na rynek. W niecały miesiąc po rozpoczęciu emisji akcji spółka pozyskała ponad 780 tysięcy złotych na reaktywację kultowego brandu.
https://ecomersy.pl/wraca-legendarna-marka-odziezowa-stoprocent-i-uruchamia-sklep-internetowy
Paczkomaty InPostu staną w Hiszpanii i Portugalii
InPost wchodzi na rynek hiszpański i portugalski, zastępując firmę Mondial Relay, którą przejął już jakiś czas temu. Przeprowadza również rebranding francuskiej marki. Zmiana polega przede wszystkim na udostępnianiu klientom e-commerce nowoczesnych rozwiązań ekologicznych w logistyce.
https://ecomersy.pl/paczkomaty-inpostu-stana-w-hiszpanii-i-portugalii
Indyjski Dukaan zyskuje na popularności. Będzie konkurencją dla Shopify?
Indyjski start-up Dukaan chce konkurować z kanadyjskim gigantem, Shopify. Został założony w maju 2020 roku, podczas pierwszego lockdownu. Na razie jego plany mogą wydawać się zbyt śmiałe, jako że Shopify to marka z 16-letnim doświadczeniem i 1,75 mln obsługiwanych sklepów internetowych.
https://ecomersy.pl/indyjski-dukaan-zyskuje-na-popularnosci-bedzie-konkurencja-dla-shopify
EcomersyBasic #36: Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce?
Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo trudne, jeżeli nie wybierzemy odpowiedniego magazynu czy centrum fulfilment. Przestrzenie te mają odpowiadać na wszystkie potrzeby sprzedawcy, a przy tym usprawniać łańcuch dostaw. Bardzo ważnymi elementami każdej działalności związanej z e-commerce są magazynowanie i wysyłka. Dużą część zadań można jednak powierzyć specjalistom od logistyki. Jak wybrać odpowiednich?
BLIK wprowadzi płatności odroczone
Użytkownicy BLIK-a będą mogli korzystać z opcji płatności odroczonych. Wniosek o rozszerzenie działalności Polskiego Standardu Płatności, czyli operatora systemu płatności mobilnych BLIK, złożony przez Bank Millennium, Santander Bank Polska, mBank, ING Bank Śląski oraz Mastercard, został 15 lipca pozytywnie oceniony przez UOKiK.