Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

EcomersyBasic #36: Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce?

2022.07.08

Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo trudne, jeżeli nie wybierzemy odpowiedniego magazynu czy centrum fulfilment. Przestrzenie te mają odpowiadać na wszystkie potrzeby sprzedawcy, a przy tym usprawniać łańcuch dostaw. Bardzo ważnymi elementami każdej działalności związanej z e-commerce są magazynowanie i wysyłka. Dużą część zadań można jednak powierzyć specjalistom od logistyki. Jak wybrać odpowiednich?

Od czego zacząć?

Klienci będą zadowoleni z zakupów w Twoim e-sklepie, jeżeli ich zamówienie dotrze na czas i w nienaruszonym stanie. Dlatego tak ważna jest terminowość i odpowiednie zorganizowanie. Aby wszystko funkcjonowało jak najbardziej sprawnie, na początek należy określić, ile przestrzeni – powierzchni magazynowej – potrzebujesz, najlepiej w metrach sześciennych. W tym celu warto obliczyć, ile SKU (jednostek magazynowych), palet i kartonów zamierzasz przechowywać, a następnie pomnożyć wynik przez powierzchnię, którą zajmuje przeciętna paleta czy karton. Weź też pod uwagę obszar potrzebny do przeprowadzenia dodatkowych procesów operacyjnych, takich jak odbiór (w tym rozładunek, etykietowanie, kontrole jakości), ekspansja (konieczność zdobycia dodatkowej przestrzeni), short-term storing, wysyłka, zwroty i zapasy, które się nie sprzedają.


Zobacz też: Sprawdź, z jakimi operatorami przesyłek możesz zintegrować swój sklep internetowy


Funkcje operacyjne magazynów

Przy wyborze magazynu weź też pod uwagę specyfikę sprzedawanych przez Ciebie produktów. Mamy tu na myśli rodzaj towarów, ich wielkość czy indywidualne właściwości. Można wyróżnić cztery najważniejsze funkcje operacyjne przestrzeni magazynowych: przechowywanie, dostarczanie sprzętu do transportu, dostarczanie sprzętu do pakowania oraz wysyłki i dostarczanie sprzętu do kodowania kreskowego czy oprogramowania do zarządzania zapasami. Pierwsza z nich obejmuje regały magazynowe wysokiego i niskiego składowania, pick-towery (regały wielopoziomowe), a także mniejsze pojemniki i szuflady. Sprzęt do transportu dotyczy zarówno urządzeń do załadunku jednostkowego, jak i sprzętu do przechowywania i kontemplacji. W sprzęt do pakowania i wysyłki wchodzą wszystkie przyrządy potrzebne do kompletowania, pakowania i etykietowania zamówień. Natomiast ostatnia kategoria odnosi się do czytników kodów kreskowych, drukarek czy dedykowanych oprogramowani.

Automatyzacja procesów i wybór oprogramowania

Aby procesy logistyczne mogły jak najbardziej efektywnie funkcjonować, warto zainwestować w ich automatyzację. Dostarczą Ci jej nowoczesne firmy związane z przechowywaniem produktów. Należy pamiętać o kilku ważnych zasadach: przedmioty, które często kupuje się razem, powinny być składowane blisko siebie; przestrzeń powinna być podzielona na obszary; kolejność kompletacji powinna być liniowa; istnieje wiele różnych metod kompletacji zamówień. Ogromne znaczenie mają również innowacyjne oprogramowania do zarządzania magazynem. Warto wybrać takie, które posiada następujące parametry: skalowalność, możliwość łatwego zintegrowania przez API, możliwość zarządzania procesami pakowania/wysyłania czy kontrolę zapasów.

Kluczowe wskaźniki wydajności

Bardzo ważne jest, aby mieć pewność, że magazyn został skonfigurowany w optymalny sposób. Jak to sprawdzić? Najlepiej za pomocą współczynników KPI, czyli kluczowych wskaźników wydajności. Chodzi przede wszystkim o takie parametry, jak: obrót zapasów, czas realizacji zamówienia, częstotliwość zwrotów, całkowity koszt transportu na paczkę. Wiadomo oczywiście, że trudno jest sprawić, by wszystko funkcjonowało idealnie od samego początku, jednak tego typu analizy pomagają w szybkiej optymalizacji. Wybór odpowiedniej przestrzeni magazynowej to niezbędna kwestia. Jak już wspomnieliśmy, od tego zależy ogólny poziom satysfakcji Twoich klientów. Chodzi o to, by dopasować ją do indywidualnych potrzeb.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...