Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

EcomersyBasic #36: Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce?

2022.07.08

Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo trudne, jeżeli nie wybierzemy odpowiedniego magazynu czy centrum fulfilment. Przestrzenie te mają odpowiadać na wszystkie potrzeby sprzedawcy, a przy tym usprawniać łańcuch dostaw. Bardzo ważnymi elementami każdej działalności związanej z e-commerce są magazynowanie i wysyłka. Dużą część zadań można jednak powierzyć specjalistom od logistyki. Jak wybrać odpowiednich?

Od czego zacząć?

Klienci będą zadowoleni z zakupów w Twoim e-sklepie, jeżeli ich zamówienie dotrze na czas i w nienaruszonym stanie. Dlatego tak ważna jest terminowość i odpowiednie zorganizowanie. Aby wszystko funkcjonowało jak najbardziej sprawnie, na początek należy określić, ile przestrzeni – powierzchni magazynowej – potrzebujesz, najlepiej w metrach sześciennych. W tym celu warto obliczyć, ile SKU (jednostek magazynowych), palet i kartonów zamierzasz przechowywać, a następnie pomnożyć wynik przez powierzchnię, którą zajmuje przeciętna paleta czy karton. Weź też pod uwagę obszar potrzebny do przeprowadzenia dodatkowych procesów operacyjnych, takich jak odbiór (w tym rozładunek, etykietowanie, kontrole jakości), ekspansja (konieczność zdobycia dodatkowej przestrzeni), short-term storing, wysyłka, zwroty i zapasy, które się nie sprzedają.


Zobacz też: Sprawdź, z jakimi operatorami przesyłek możesz zintegrować swój sklep internetowy


Funkcje operacyjne magazynów

Przy wyborze magazynu weź też pod uwagę specyfikę sprzedawanych przez Ciebie produktów. Mamy tu na myśli rodzaj towarów, ich wielkość czy indywidualne właściwości. Można wyróżnić cztery najważniejsze funkcje operacyjne przestrzeni magazynowych: przechowywanie, dostarczanie sprzętu do transportu, dostarczanie sprzętu do pakowania oraz wysyłki i dostarczanie sprzętu do kodowania kreskowego czy oprogramowania do zarządzania zapasami. Pierwsza z nich obejmuje regały magazynowe wysokiego i niskiego składowania, pick-towery (regały wielopoziomowe), a także mniejsze pojemniki i szuflady. Sprzęt do transportu dotyczy zarówno urządzeń do załadunku jednostkowego, jak i sprzętu do przechowywania i kontemplacji. W sprzęt do pakowania i wysyłki wchodzą wszystkie przyrządy potrzebne do kompletowania, pakowania i etykietowania zamówień. Natomiast ostatnia kategoria odnosi się do czytników kodów kreskowych, drukarek czy dedykowanych oprogramowani.

Automatyzacja procesów i wybór oprogramowania

Aby procesy logistyczne mogły jak najbardziej efektywnie funkcjonować, warto zainwestować w ich automatyzację. Dostarczą Ci jej nowoczesne firmy związane z przechowywaniem produktów. Należy pamiętać o kilku ważnych zasadach: przedmioty, które często kupuje się razem, powinny być składowane blisko siebie; przestrzeń powinna być podzielona na obszary; kolejność kompletacji powinna być liniowa; istnieje wiele różnych metod kompletacji zamówień. Ogromne znaczenie mają również innowacyjne oprogramowania do zarządzania magazynem. Warto wybrać takie, które posiada następujące parametry: skalowalność, możliwość łatwego zintegrowania przez API, możliwość zarządzania procesami pakowania/wysyłania czy kontrolę zapasów.

Kluczowe wskaźniki wydajności

Bardzo ważne jest, aby mieć pewność, że magazyn został skonfigurowany w optymalny sposób. Jak to sprawdzić? Najlepiej za pomocą współczynników KPI, czyli kluczowych wskaźników wydajności. Chodzi przede wszystkim o takie parametry, jak: obrót zapasów, czas realizacji zamówienia, częstotliwość zwrotów, całkowity koszt transportu na paczkę. Wiadomo oczywiście, że trudno jest sprawić, by wszystko funkcjonowało idealnie od samego początku, jednak tego typu analizy pomagają w szybkiej optymalizacji. Wybór odpowiedniej przestrzeni magazynowej to niezbędna kwestia. Jak już wspomnieliśmy, od tego zależy ogólny poziom satysfakcji Twoich klientów. Chodzi o to, by dopasować ją do indywidualnych potrzeb.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...