Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Sprawdź, z jakimi operatorami przesyłek możesz zintegrować swój sklep internetowy

Czwartek, 17 Luty 2022

Prowadzisz e-sklep i chcesz zapewnić swoim klientom jak najwięcej opcji dostarczania przesyłek? Przeczytaj nasz tekst, aby dowiedzieć się, z jakimi operatorami możesz go zintegrować. Na rynku pojawia się ich coraz więcej. Warto przeanalizować każdy z nich pod najważniejszymi względami: ceny oraz czasu dostawy, a także zwrócić uwagę na kilka innych aspektów.

DPD

Firma DPD to międzynarodowa sieć kurierska i jeden z liderów tego typu usług. Realizuje zlecenia krajowe oraz zagraniczne. Ceny za przesyłki krajowe zaczynają się od 13,99 zł (do 0,5 kg), a kończą na 33,99 zł (do 31,5 kg). Z kolei przesyłki międzynarodowe (do i z: m.in. Włoch, Francji, Irlandii, Niemiec, Holandii) kosztują od 69,00 zł (za 3 kg) 149,00 zł (do 31,50 kg). Zamówiona paczka krajowa powinna dotrzeć do odbiorcy w ciągu 1-2 dni roboczych, a międzynarodowa – w ciągu 5-7 dni roboczych. DPD dostarcza przesyłki do domów klientów. Paczki w cenie podstawowej ubezpieczone są do 1000 zł, można jednak je doubezpieczyć. Kurierzy tej firmy pracują standardowo od 8.00 do 18.00 w tygodniu, a w soboty – do 14.00. Jeżeli chodzi o ofertę dla sklepów internetowych, można wykupić abonament: do 50 paczek miesięcznie, na 12 bądź 24 miesiące. Pakiet Business 12 (dla przesyłek krajowych) oraz Euro 12 (dla przesyłek międzynarodowych) kosztują odpowiednio 645 zł i 48 euro. Powyżej 50 paczek obowiązuje indywidualna umowa handlowa.

DHL

DHL to niemieckie przedsiębiorstwo, które zajmuje się przewozem przesyłek. W ofercie dla biznesów, w zależności od wagi i wielkości paczki, ceny krajowe wynoszą od 14,40 (do 1 kg) zł do 22,30 zł (do 31,5 kg). Z kolei ceny za przesyłki międzynarodowe (m.in. do Austrii, Belgii, Niemiec, Szwecji, Rumunii) wahają się od 39 zł do 127 zł. Możliwe jest ubezpieczenie paczki do 50 tys. zł. DHL oferuje także wysyłkę paczek cięższych niż 31,5 kg – do 1000 kg. Kurierzy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-20.00, a w soboty od 8.00-16.00. Na przesyłkę czeka się 1,2 dni robocze (maksymalnie 3). 

GLS

GLS to przedsiębiorstwo logistyczne z siedzibą w Amsterdamie. Oferuje przede wszystkim obsługę paczek. Ceny wahają się od 17,99 (do 2 kg) do 30,50 zł (do 31,5 kg). Możliwe są również przesyłki międzynarodowe (do Czech, Finlandii, Francji, Hiszpanii itd.), których dostarczenie trwa do 5 dni roboczych. Ubezpieczenie przesyłki obejmuje 5 kategorii: do 100 zł, do 1000 zł, do 2500 zł, do 4000 zł i do 6000 zł. K urierzy pracują zazwyczaj w godzinach od 10.00 do 17.00 w dni robocze. Na przesyłkę czeka się 1-3 dni robocze. Cennik dla klientów biznesowych ustalany jest indywidualnie.

InPost

InPost to prywatny operator logistyczny w Polsce. Oferuje zarówno dostawy prosto do domu, jak i do Paczkomatu. Ceny przesyłek dostarczanych do domu wahają się od 14.99 zł do 19,99 zł, w zależności od wagi oraz wymiarów. Ubezpieczenie paczek do 5 tys. zł jest wliczone w cenę. Jeżeli chodzi o Paczkomaty, zapłacimy od 12,99 zł do 15,49 zł. InPost nie obejmuje przesyłek międzynarodowych. Kuriera można się spodziewać w godzinach 9.00-17.00. najczęściej po 1-2 dniach roboczych od zamówienia. Dla biznesu i e-commerce firma oferuje trzy pakiety: Kurier Standard (od 9,91 zł), Doręczenia do 10/12/17 (od 17 zł) oraz Kurier Lokalny (od 16,35 zł).


Zobacz też: Czym jest dropshipping? Sprytny biznes e-commerce małym kosztem


Poczta Polska (Pocztex)

Poczta Polska to państwowy operator realizujący usługi pocztowe. Oferuje również usługi kurierskie (Pocztex), których ceny wahają się od 13 zł do 34 zł, w zależności od formatu paczki oraz strefy doręczeń. Możliwe jest ubezpieczenie przesyłki do 50 tys. zł. Doręczenie zajmuje do 1 dzień (Kurier 24) bądź 3 dni (Kurier 48). Pocztex realizuje również doręczenia międzynarodowe. Kurierzy Pocztex pracują od poniedziałku do piątku, od 8.30 do 17.30. Na stronie internetowej Pocztex można zostawić swoje dane, a w ciągu 48 godzin Przedstawiciel się z Tobą skontaktuje, aby ustalić indywidualną ofertę.

FedEx

FedEx to amerykańskie przedsiębiorstwo, które zajmuje się przewozem przesyłek oraz logistyką. Ceny zaczynają się od 24,50 zł (do 1 kg). Za przesyłkę do 10 kg zapłacimy 27,50 zł. Dostarczenie paczki zajmuje 1 dzień roboczy. FedEx oferuje dostarczanie przesyłek międzynarodowych do takich krajów, jak Dania, Finlandia, Francja czy Grecja. Możliwe jest ubezpieczenie paczki – 0,4% deklarowanej wartości. Kurierzy FedEx dostarczają przesyłki od 8.00 do 18.00, 5 dni w tygodniu. Chętni na współpracę B2B uzyskają spersonalizowaną ofertę, wystarczy skontaktować się ze Specjalistą ds. Sprzedaży (https://www.fedex.com/pl-pl/shipping/industry-solutions/ecommerce/contact.html).

UPS

UPS, podobnie jak FedEx, jest amerykańskim przedsiębiorstwem, które oferuje przewóz paczek, zajmuje się także logistyką. Ceny wahają się od 11,07 zł (z VAT) do 17,22 zł (z VAT), w zależności od rozmiaru przesyłki. UPS realizuje wysyłki zagraniczne, przede wszystkim do głównych krajów Europy, jak również do Stanów Zjednoczonych. W cenę wliczone jest ubezpieczenie do 323 zł. Można też wykupić dodatkowe ubezpieczenie. UPS dostarcza przesyłki krajowe w ciągu jednego dnia roboczego. Kurierzy pracują od poniedziałku do piątku, od 9.00 do 19.00. Firma UPS oferuje rozwiązania zarówno dla klientów indywidualnych, jak i małych firm. Oferta dla biznesu jest ustalana indywidualnie.

Orlen Paczka (dawniej Paczka w ruchu)

Orlen Paczka to usługa odbioru i nadawania paczek. Obejmuje sieć automatów paczkowych oraz stacji paliw ORLEN, które są czynne 24/7. W całej Polsce znajduje się ponad 6 tys. punktów odbioru i nadań. Dostawa zamówień do punktów zajmuje 1-2 dni robocze, z kolei a automacie znajdą się już następnego dnia. Wymiary przesyłki nie mogą przekraczać wymiarów 20/30/50 cm. Paczka MINI (do 5 kg) kosztuje 9,99 zł, a paczka STANDARD (do 20 kg) – 10,99 zł. Orlen Paczka nie obejmuje dostaw międzynarodowych. Jeżeli dana firma chce skorzystać z usług Orlen Paczki, może zostawić swoje dane, a skontaktuje się z nim specjalista.

Furgonetka

Furgonetka.pl to serwis umożliwiający firmom i osobom prywatnym na szybkie i łatwe nadawanie przesyłek kurierskich. Na polskim rynku działa od 2010 roku. W skład Furgonetki wchodzą takie firmy, jak DeliGoo, Xpress Delivery, Ambro Express czy wcześniej wymienione przedsiębiorstwa: DHL, UPS, FedEx czy InPost. Obejmuje zarówno przesyłki krajowe, jak i międzynarodowe. Furgonetka proponuje sklepom internetowym wysyłanie paczek przez swoją platformę. Cena za paczkę o gabarycie A wynosi 7,99 zł, natomiast za paczkę do 5 kg – 9,34 zł (bez opłaty paliwowej).

Apaczka

Apaczka to platforma logistyczna, oferująca wsparcie dla e-commerce. Zrzesza 15 największych firm kurierskich, umożliwia dostawy pod drzwi oraz ponad 60 tys. punktów nadań i odbioru. Dzięki Apaczce można wysyłać przesyłki krajowe oraz międzynarodowe. Proponuje również ponad 50 bezpłatnych integracji i monitoring procesu spedycji zamówień. Cenniki różnią się w zależności od konkretnej firmy kurierskiej. Wszystkie zamówienia znajdują się w jednym miejscu.

Podsumowanie

Wybierając określoną firmę kurierską, warto się zastanowić, na czym najbardziej nam zależy. Konkurencja na rynku cały czas rośnie, więc klienci zyskują dostęp do coraz bogatszych ofert. Nie można jednak zapominać, że konsumenci sklepów internetowych oczekują różnych form dostawy, dlatego sprzedawcy powinni im je zapewnić, aby cieszyć się dobrą reputacją. Zarówno cena przesyłki, jak i szybkość dostawy mają ogromne znaczenie. Bardzo często właśnie te czynniki decydują o pomyślnym zrealizowaniu transakcji bądź jej porzuceniu. Postaw na firmy, które cieszą się renomą i są znane z terminowości. Warto mieć w swoim e-sklepie opcję dostawy następnego dnia, możliwość dostarczenia przesyłki do Paczkomatu czy innego punktu odbioru, jak również opcję ubezpieczenia paczki.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...