Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Indyjski Dukaan zyskuje na popularności. Będzie konkurencją dla Shopify?

2022.07.06

Indyjski start-up Dukaan chce konkurować z kanadyjskim gigantem, Shopify. Został założony w maju 2020 roku, podczas pierwszego lockdownu. Na razie jego plany mogą wydawać się zbyt śmiałe, jako że Shopify to marka z 16-letnim doświadczeniem i 1,75 mln obsługiwanych sklepów internetowych.

Zalety młodego start-upu

Dukaan wyróżnia się prostotą w użytkowaniu i niskim progiem wejścia w świat e-commerce. Właściciele małych biznesów mogą więc łatwo spróbować swoich sił w sprzedaży online. Na samym początku pandemii miało to szczególnie duże znaczenie. Założenie swojego sklepu na platformie ma zajmować jedynie 30 sekund, dzięki czemu Dukaan szybko zyskał 3,5 mln aktywnych użytkowników. Liczy się też szybkość ładowania witryny.

Przyszłość firmy

Na razie sukces nie przekłada się na zyski, jako że sprzedawcy nie muszą uiszczać opłat. Firma zarabia przede wszystkim na funduszach inwestycyjnych. Dukaan oferuje zintegrowany system wirtualnego „okna wystawowego” połączony z płatnościami i logistyką. W tym momencie stara się zachęcić do współpracy więcej marek ze średniej półki i marek premium. Prawdopodobnie konieczna będzie inwestycja w regionalne biura na całym świecie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...