Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Indyjski Dukaan zyskuje na popularności. Będzie konkurencją dla Shopify?

2022.07.06

Indyjski start-up Dukaan chce konkurować z kanadyjskim gigantem, Shopify. Został założony w maju 2020 roku, podczas pierwszego lockdownu. Na razie jego plany mogą wydawać się zbyt śmiałe, jako że Shopify to marka z 16-letnim doświadczeniem i 1,75 mln obsługiwanych sklepów internetowych.

Zalety młodego start-upu

Dukaan wyróżnia się prostotą w użytkowaniu i niskim progiem wejścia w świat e-commerce. Właściciele małych biznesów mogą więc łatwo spróbować swoich sił w sprzedaży online. Na samym początku pandemii miało to szczególnie duże znaczenie. Założenie swojego sklepu na platformie ma zajmować jedynie 30 sekund, dzięki czemu Dukaan szybko zyskał 3,5 mln aktywnych użytkowników. Liczy się też szybkość ładowania witryny.

Przyszłość firmy

Na razie sukces nie przekłada się na zyski, jako że sprzedawcy nie muszą uiszczać opłat. Firma zarabia przede wszystkim na funduszach inwestycyjnych. Dukaan oferuje zintegrowany system wirtualnego „okna wystawowego” połączony z płatnościami i logistyką. W tym momencie stara się zachęcić do współpracy więcej marek ze średniej półki i marek premium. Prawdopodobnie konieczna będzie inwestycja w regionalne biura na całym świecie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...