Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Indyjski Dukaan zyskuje na popularności. Będzie konkurencją dla Shopify?

2022.07.06

Indyjski start-up Dukaan chce konkurować z kanadyjskim gigantem, Shopify. Został założony w maju 2020 roku, podczas pierwszego lockdownu. Na razie jego plany mogą wydawać się zbyt śmiałe, jako że Shopify to marka z 16-letnim doświadczeniem i 1,75 mln obsługiwanych sklepów internetowych.

Zalety młodego start-upu

Dukaan wyróżnia się prostotą w użytkowaniu i niskim progiem wejścia w świat e-commerce. Właściciele małych biznesów mogą więc łatwo spróbować swoich sił w sprzedaży online. Na samym początku pandemii miało to szczególnie duże znaczenie. Założenie swojego sklepu na platformie ma zajmować jedynie 30 sekund, dzięki czemu Dukaan szybko zyskał 3,5 mln aktywnych użytkowników. Liczy się też szybkość ładowania witryny.

Przyszłość firmy

Na razie sukces nie przekłada się na zyski, jako że sprzedawcy nie muszą uiszczać opłat. Firma zarabia przede wszystkim na funduszach inwestycyjnych. Dukaan oferuje zintegrowany system wirtualnego „okna wystawowego” połączony z płatnościami i logistyką. W tym momencie stara się zachęcić do współpracy więcej marek ze średniej półki i marek premium. Prawdopodobnie konieczna będzie inwestycja w regionalne biura na całym świecie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...