Indyjski Dukaan zyskuje na popularności. Będzie konkurencją dla Shopify?
Indyjski start-up Dukaan chce konkurować z kanadyjskim gigantem, Shopify. Został założony w maju 2020 roku, podczas pierwszego lockdownu. Na razie jego plany mogą wydawać się zbyt śmiałe, jako że Shopify to marka z 16-letnim doświadczeniem i 1,75 mln obsługiwanych sklepów internetowych.
Zalety młodego start-upu
Dukaan wyróżnia się prostotą w użytkowaniu i niskim progiem wejścia w świat e-commerce. Właściciele małych biznesów mogą więc łatwo spróbować swoich sił w sprzedaży online. Na samym początku pandemii miało to szczególnie duże znaczenie. Założenie swojego sklepu na platformie ma zajmować jedynie 30 sekund, dzięki czemu Dukaan szybko zyskał 3,5 mln aktywnych użytkowników. Liczy się też szybkość ładowania witryny.
Przyszłość firmy
Na razie sukces nie przekłada się na zyski, jako że sprzedawcy nie muszą uiszczać opłat. Firma zarabia przede wszystkim na funduszach inwestycyjnych. Dukaan oferuje zintegrowany system wirtualnego „okna wystawowego” połączony z płatnościami i logistyką. W tym momencie stara się zachęcić do współpracy więcej marek ze średniej półki i marek premium. Prawdopodobnie konieczna będzie inwestycja w regionalne biura na całym świecie.