Dzisiaj mamy: Środa, 24 Kwiecień 2024

Skuteczny e–mail sprzedażowy. To musisz wiedzieć

2022.07.26

E-maile marketingowe pozwalają na bezpośrednią komunikacja między firmą a klientami. Najczęściej wykorzystywanym narzędziem są newslettery, wysyłane regularnie do określonego grona odbiorców. Umieszcza się w nich najważniejsze informacje, utrzymując w ten sposób kontakt między firmą a klientem.

Czy e-maile sprzedażowe mogą być skuteczne?

E-maile sprzedażowe pozwalają na szybki dostęp do wiedzy i prezentują klientom najkorzystniejsze informacje. Podstawową rolą takich wiadomości jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy i skłonienie go do odwiedzenia witryny firmy, gdzie potencjalny klient może zapoznać się ze szczegółową ofertą. Co do zasady twórcy newsletterów unikają podawania detali, ale często robią wyjątek dla dużych wyprzedaży lub zestawień najlepszych ofert. Dla odbiorców tego typu wiadomości są bardzo atrakcyjne, podobnie jak wartościowe merytorycznie contenty edukacyjne.

Zwięźle i na temat – plusy krótkich newsletterów

Żyjemy w zabieganym świecie, gdzie natłok informacji jest ogromny, na każdym kroku jesteśmy wprost bombardowani newsami. Wielu ludzi nie chce niczego przegapić, dlatego zadowala się pobieżnym zapoznaniem z krótkimi komunikatami. Dlatego tak ważne jest umiejętne przekazywanie maksimum informacji w minimalnej ilości słów. Sprawdza się kierowanie odbiorców do konkretnych podstron, mających mechanizmy automatycznego marketingu. Wykorzystując narzędzia do segmentacji i personalizacji komunikacji możemy dostosować treści do określonego grona odbiorców. Takie działania pozwalają na zwiększenie ruchu na stronie i mogą się przełożyć na lepsze wyniki w biznesie.


Zobacz też: Czym jest nowoczesny marketing automation? Wywiad z Anną Kaczmarską, CEO w Samito


Długie wiadomości dla dociekliwych

Na co dzień zalewa nas fala krótkich i mało wartościowych wiadomości, wręcz śmieciowych newsów, którym coraz mniej ufamy. Dlatego długie, unikatowe treści napisane w sposób profesjonalny i bogate w merytoryczne treści są doceniane przez odbiorców, który oczekują specjalistycznych treści na dany temat. Niekiedy znużeni powielanymi wszędzie banałami szukają czegoś, co rzeczywiście wnosi jakąś wartość. Tego typu wiadomości są dobrym rozwiązaniem w przypadku kontaktu z osobami zainteresowanymi Twoim produktem.

O czym nie wolno zapomnieć?

Jeśli chcesz, żeby Twoje e-maile sprzedażowe były skuteczne warto przestrzegać kilku zasad:

  • tytuły e-maili powinny być krótki i treściwe;
  • twórz profesjonalne, wartościowe treści;
  • używaj poprawnej polszczyzny;
  • uważaj na literówki;
  • zdecyduj, czy komunikacja ma być oficjalna („dzień dobry”), czy bezpośrednia („cześć”);
  • zachowaj równowagę między tekstem i zdjęciami;
  • wykorzystuj zwroty zachęcające do działania (kliknij, zobacz).

Podsumowując…

Jeśli decydujesz się na wykorzystanie mailingu sprzedażowego musisz odpowiedzieć sobie na kilka ważnych pytań i określić podstawowe oczekiwania z nim związane. W tego typu marketingu tkwi duży potencjał i warto z niego skorzystać. Wybierz odpowiedni szablon, dostosuj treści do wybranego grona odbiorców i kieruj się naszymi wskazówkami a przekonasz się, że to działa.

Polecamy