Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Conversational commerce, czyli zakupy na czasie – prognozy SMSAPI i Shopera

2022.08.01

Na rynku handlu internetowego rozwija się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy na czacie. Klienci e-sklepów mogą pytać o rady chatboty, korzystać z pomocy doradców właśnie poprzez komunikatory lub składać w ten sposób zamówienia. Takimi przewidywaniami dzielą się SMSAPI i Shoper w raporcie „Komunikacja sklepów internetowych”.

Sposób na porzucone koszyki

Wiele konsumentów w trakcie zakupów porzuca swoje koszyki (według Baymard Institute średni wskaźnik wynosi 70%). Skutecznym antidotum może być kontakt klienta ze sklepem poprzez chat czy SMS. Zgodnie z raportem „Komunikacja sklepów internetowych” stworzonym przez SMSAPI i Shoper, połowa respondentów chciałaby otrzymywać preferowanym przez siebie kanałem powiadomienia o wcześniej dodanych do koszyka produktach. 

Chat commerce

Osoby, które są zadowolone z całego procesu zakupowego, wydają więcej. Pozytywne doświadczenia często opierają się na możliwości odbycia szybkiej rozmowy na chacie i natychmiastowego uzyskania potrzebnych odpowiedzi. To właśnie na takich procesach opiera się conversational commerce (inaczej chat commerce czy marketing konwersacyjny). Jego głównym zadaniem jest dostarczanie klientom spersonalizowanych rekomendacji i rad.

Klienci chętnie korzystają z chatów

Warto wspomnieć o najważniejszych kanałach do dwustronnej komunikacji: chatbocie, asystencie głosowym, czacie na żywo czy poprzez popularne aplikacje, takie jak Messenger bądź WhatsApp. Można też pozostawić konsumentom swój numer telefonu. Według danych dostarczonych przez agencję Symetria UX 54% internautów korzystało z chatbotów podczas zakupów, a 28% zgłosiło tą drogą błąd czy reklamację.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...