Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Conversational commerce, czyli zakupy na czasie – prognozy SMSAPI i Shopera

2022.08.01

Na rynku handlu internetowego rozwija się nowy trend – conversational commerce, czyli zakupy na czacie. Klienci e-sklepów mogą pytać o rady chatboty, korzystać z pomocy doradców właśnie poprzez komunikatory lub składać w ten sposób zamówienia. Takimi przewidywaniami dzielą się SMSAPI i Shoper w raporcie „Komunikacja sklepów internetowych”.

Sposób na porzucone koszyki

Wiele konsumentów w trakcie zakupów porzuca swoje koszyki (według Baymard Institute średni wskaźnik wynosi 70%). Skutecznym antidotum może być kontakt klienta ze sklepem poprzez chat czy SMS. Zgodnie z raportem „Komunikacja sklepów internetowych” stworzonym przez SMSAPI i Shoper, połowa respondentów chciałaby otrzymywać preferowanym przez siebie kanałem powiadomienia o wcześniej dodanych do koszyka produktach. 

Chat commerce

Osoby, które są zadowolone z całego procesu zakupowego, wydają więcej. Pozytywne doświadczenia często opierają się na możliwości odbycia szybkiej rozmowy na chacie i natychmiastowego uzyskania potrzebnych odpowiedzi. To właśnie na takich procesach opiera się conversational commerce (inaczej chat commerce czy marketing konwersacyjny). Jego głównym zadaniem jest dostarczanie klientom spersonalizowanych rekomendacji i rad.

Klienci chętnie korzystają z chatów

Warto wspomnieć o najważniejszych kanałach do dwustronnej komunikacji: chatbocie, asystencie głosowym, czacie na żywo czy poprzez popularne aplikacje, takie jak Messenger bądź WhatsApp. Można też pozostawić konsumentom swój numer telefonu. Według danych dostarczonych przez agencję Symetria UX 54% internautów korzystało z chatbotów podczas zakupów, a 28% zgłosiło tą drogą błąd czy reklamację.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...