Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05

Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt? Zostań z nami, aby się dowiedzieć!

Coraz więcej osób kupuje na urządzeniach mobilnych

Cały czas rośnie liczba osób, które robią zakupy za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. Trudno się dziwić temu trendowi, jako że przenośne sprzęty stały się dla większości z nas elementem absolutnie niezbędnym do życia. Kupowanie na urządzeniach mobilnych jest wygodne i szybkie, a składać zamówienia możemy właściwie wszędzie – w tramwaju, parku czy kawiarni. Strona powinna więc działać szybko i bezproblemowo, niezależnie od tego, czy użytkownik przegląda ją na smartfonie, czy na komputerze stacjonarnym. Należy zatem zaprojektować ją w oparciu o RWD (skrót od angielskiego responsive web design).

Jak powinna wyglądać responsywna strona?

Witryny budowane w technologii RWD muszą spełniać kilka istotnych warunków. Jak wiadomo, smartfony i tablety wykorzystują ekrany dotykowe, dlatego najważniejsze przyciski powinny znajdować się w zasięgu palca i być łatwo klikalne. Trzeba również unikać wyskakujących reklam oraz pop-upów, które zniechęcają potencjalnych klientów do złożenia zamówienia. Ponadto, strona nie może ładować się zbyt długo (maksymalnie 5 sekund) – w innym wypadku użytkownik po prostu ją opuści. Najlepiej, by treści w wersji mobilnej e-sklepu były łatwe do przyswojenia, gdyż odbiorcy nierzadko przeglądają je w biegu. Warto więc przyciągnąć ich uwagę efektownymi grafikami czy minimalistycznym, estetycznym układem strony. Jeżeli chodzi o wygląd witryny, prostota zawsze jest w cenie. Zadbaj o jej przejrzystość, schludność oraz czytelność. Nie pozwól, by Twoich potencjalnych klientów zniechęciła konieczność powiększania obrazów czy zbyt wymyślna bądź słabo widoczna czcionka.


Zobacz też: Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?


Powody, dla których warto kierować się regułami RWD

W 2015 roku Google zmieniło zasady wyświetlania stron internetowych w przeglądarkach www i mobile. Zgodnie z algorytmem Mobilegeddon, każda z nich powinna być przyjazna dla użytkowników (user-friendly) i dostosowana do urządzeń mobilnych. Jeżeli dana strona nie spełni tych wymagań, zajmie niższe miejsce w rankingu, a co za tym idzie – stanie się mniej widoczna w sieci. Jak wynika z raportu pt. „Polacy na e-zakupach 2021”, przygotowanego przez Santander Consumer Bank, 41% badanych robi zakupy w Internecie za pośrednictwem swojego smartfona. Sklepy online, które nie posiadają responsywnych stron, tracą więc wielu ewentualnych konsumentów. Responsywne witryny zmniejszają też liczbę porzuconych koszyków!

Krótkie podsumowanie

Zaprojektowanie strony w oparciu o reguły UX (user experience) to działanie, które rzeczywiście się opłaca, a przy tym pomaga zdobyć renomę i zaufanie klientów. Można w ten sposób udowodnić, że sprzedawca ma na względzie wszystkich swoich odbiorców, niezależnie od tego, z jakich urządzeń korzystają, i chce im zapewnić optymalne doświadczenie zakupowe. Warto zainwestować w to rozwiązanie, ponieważ z czasem coraz więcej osób będzie kupować na smartfonach czy tabletach.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...