Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05

Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt? Zostań z nami, aby się dowiedzieć!

Coraz więcej osób kupuje na urządzeniach mobilnych

Cały czas rośnie liczba osób, które robią zakupy za pośrednictwem smartfonów czy tabletów. Trudno się dziwić temu trendowi, jako że przenośne sprzęty stały się dla większości z nas elementem absolutnie niezbędnym do życia. Kupowanie na urządzeniach mobilnych jest wygodne i szybkie, a składać zamówienia możemy właściwie wszędzie – w tramwaju, parku czy kawiarni. Strona powinna więc działać szybko i bezproblemowo, niezależnie od tego, czy użytkownik przegląda ją na smartfonie, czy na komputerze stacjonarnym. Należy zatem zaprojektować ją w oparciu o RWD (skrót od angielskiego responsive web design).

Jak powinna wyglądać responsywna strona?

Witryny budowane w technologii RWD muszą spełniać kilka istotnych warunków. Jak wiadomo, smartfony i tablety wykorzystują ekrany dotykowe, dlatego najważniejsze przyciski powinny znajdować się w zasięgu palca i być łatwo klikalne. Trzeba również unikać wyskakujących reklam oraz pop-upów, które zniechęcają potencjalnych klientów do złożenia zamówienia. Ponadto, strona nie może ładować się zbyt długo (maksymalnie 5 sekund) – w innym wypadku użytkownik po prostu ją opuści. Najlepiej, by treści w wersji mobilnej e-sklepu były łatwe do przyswojenia, gdyż odbiorcy nierzadko przeglądają je w biegu. Warto więc przyciągnąć ich uwagę efektownymi grafikami czy minimalistycznym, estetycznym układem strony. Jeżeli chodzi o wygląd witryny, prostota zawsze jest w cenie. Zadbaj o jej przejrzystość, schludność oraz czytelność. Nie pozwól, by Twoich potencjalnych klientów zniechęciła konieczność powiększania obrazów czy zbyt wymyślna bądź słabo widoczna czcionka.


Zobacz też: Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?


Powody, dla których warto kierować się regułami RWD

W 2015 roku Google zmieniło zasady wyświetlania stron internetowych w przeglądarkach www i mobile. Zgodnie z algorytmem Mobilegeddon, każda z nich powinna być przyjazna dla użytkowników (user-friendly) i dostosowana do urządzeń mobilnych. Jeżeli dana strona nie spełni tych wymagań, zajmie niższe miejsce w rankingu, a co za tym idzie – stanie się mniej widoczna w sieci. Jak wynika z raportu pt. „Polacy na e-zakupach 2021”, przygotowanego przez Santander Consumer Bank, 41% badanych robi zakupy w Internecie za pośrednictwem swojego smartfona. Sklepy online, które nie posiadają responsywnych stron, tracą więc wielu ewentualnych konsumentów. Responsywne witryny zmniejszają też liczbę porzuconych koszyków!

Krótkie podsumowanie

Zaprojektowanie strony w oparciu o reguły UX (user experience) to działanie, które rzeczywiście się opłaca, a przy tym pomaga zdobyć renomę i zaufanie klientów. Można w ten sposób udowodnić, że sprzedawca ma na względzie wszystkich swoich odbiorców, niezależnie od tego, z jakich urządzeń korzystają, i chce im zapewnić optymalne doświadczenie zakupowe. Warto zainwestować w to rozwiązanie, ponieważ z czasem coraz więcej osób będzie kupować na smartfonach czy tabletach.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...