#PrasówkaEcomersy: tydzień 15.11 - 19.11
Branża e-commerce żyje już zbliżającym się Black Friday. W ostatnim tygodniu donieśliśmy o przejęciu Twisto przez australijską spółkę Zip Money. Pisaliśmy również o planowanej współpracy Richemont i Farfetch oraz automatach Poczty Polskiej, które staną pod Biedronkami. W Strefie Wiedzy pojawił się wartościowy tekst o konfiguracji Google Analitics. W Ecomersach Basic natomiast podzieliliśmy się wiedzą z zakresu podstaw content marketingu.
Sklep internetowy oferujący ubrania z serialu Emily w Paryżu już w grudniu
Już 22 grudnia b.r. będzie miała miejsce premiera 2. sezonu serialu Emily w Paryżu. Z tej okazji szykuje się dla fanów coś specjalnego. Tego dnia wystartuje też sklep internetowy oferujący produkty, które nosiły bohaterki popularnej serii.
https://ecomersy.pl/sklep-internetowy-oferujacy-ubrania-z-serialu-emily-w-paryzu-juz-w-grudniu
Pierwszy kwartał 2021 – wzrost wartości reklamy online
Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się szczególnie szczęśliwy dla komunikacji cyfrowej. Wydatki reklamodawców zwiększyły się o 17%, a co za tym idzie – wartość wzrosła o niemal 200 mln zł, do 1,3 mld. Sukces dotyczy wszystkich formatów reklamowych oprócz e-mail marketingu. Największy wzrost odnotowała reklama graficzna.
https://ecomersy.pl/pierwszy-kwartal-2021-wzrost-wartosci-reklamy-online
Zip Money przejmuje Twisto
Twisto rozpoczyna międzynarodową ekspansję. Czeski fintech, dobrze znany na polskim rynku e-commerce, zmienił właściciela. Ponad 90% akcji firmy nabyła australijska firma Zip Money. Dzięki transakcji Twisto ma szanse na ekspansję w 27 państwach Europy.
https://ecomersy.pl/zip-money-przejmuje-twisto
Co warto wiedzieć o content marketingu?
Już sama nazwa wskazuje, że content marketing to narzędzie służące do promowania produktów i nakłaniania klientów do ich zakupu. Chodzi jednak o coś więcej niż po prostu teksty reklamowe, treści SEO czy slogany. Czym jest content marketing (inaczej marketing treści) i dlaczego pełni tak istotną rolę w branży e-commerce? Czym różni się od innych treści marketingowych? Jak działa marketing treści i jakie korzyści niesie ze sobą jego wykorzystywanie?
https://ecomersy.pl/co-warto-wiedziec-o-content-marketingu
Rewolucja w targetowaniu reklam na Facebooku, w Messengerze i na Instagramie
Nadchodzą zmiany w targetowania reklam w produktach Meta? Być może już niedługo możliwości dotarcia do niektórych grup zostaną zablokowane. Komunikat promocyjny nie będzie mógł zostać stargetowany z uwagi na dane wrażliwe, takie jak m.in. zdrowie czy orientacja seksualna.
https://ecomersy.pl/rewolucja-w-targetowaniu-reklam-na-facebooku-w-messengerze-i-na-instagramie
Tłumacz Migam, czyli udogodnienie dla niesłyszących od Allegro
Allegro zauważa potrzeby osób niesłyszących i wychodzi im naprzeciw. Największa polska platforma e-commerce umożliwia przeprowadzenie rozmowy z konsultantem w języku migowym. Tłumacz dostępny jest dla klientów codziennie od 8.00 do 20.00.
https://ecomersy.pl/allegro-migam-czyli-tlumacz-dla-nieslyszacych-od-zakupowego-giganta
Automaty Poczty Polskiej staną pod Biedronkami w całym kraju
W przyszłym roku w całej Polsce pod sklepami Biedronka pojawią się automaty Poczty Polskiej. Ma ich stanąć aż 750. Każdy z nich ma pomieścić od 60 do 80 skrytek. Poczta planuje również uruchomić aplikację mobilną ułatwiającą śledzenie i odbiór przesyłek.
https://ecomersy.pl/automaty-poczty-polskiej-stana-pod-biedronkami-w-calym-kraju
Płatności odroczone zdobywają rynek. Plany Mokka dotyczące intensywnego rozwoju
Branża BNPL (ang. Buy Now, Pay Later) rozwija się wyjątkowo prężnie. Nic dziwnego – wykorzystanie nowoczesnych technologii i minimalizacja formalności to tylko niektóre z przyczyn rosnącej popularności płatności odroczonych. To wygodne rozwiązanie zdobywa coraz większą popularność również w Polsce, o czym świadczą chociażby takie fakty, jak niedawne wejście szwedzkiej Klarny na polski rynek oraz rozwój marki Mokka należącej do fintechu Revo Technologies.
https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-zdobywaja-rynek-plany-mokka-polskiej-marki-bnpl
Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!
Google Analytics to jedno z najpotrzebniejszych narzędzi w marketingu e-commerce. Pozwala śledzić zachowania użytkowników na stronie internetowej. Nie wystarczy jednak podpiąć kodu śledzenia, by w pełni wykorzystać jego możliwości. Kluczem jest odpowiednia konfiguracja.
https://ecomersy.pl/zaczynasz-korzystanie-z-google-analytics-zadbaj-o-prawidlowa-konfiguracje
Zmiany w zespole technologicznym Allegro. Funkcję dyrektora obejmie David Roberts
Zmiany personalne w Allegro. David Roberts, dotychczas obejmujący stanowiska w Zalando i Amazonie, na początku 2022 r. zasili zespół technologiczny największego portalu e-commerce w Polsce. Wprowadzenie kolejnego specjalisty do zespołu ma wzmocnić firmę w okresie bezprecedensowego wzrostu.
https://ecomersy.pl/zmiany-w-zespole-technologicznym-allegro-funkcje-dyrektora-obejmie-david-roberts
Richemont i Farfetch planują współpracę w zakresie e-sprzedaży
Marki z sektora odzieży luksusowej czują potrzebę rozwinięcia sprzedaży o kanały online. Richemont, gigant z sektora odzieży premium, rozpoczął rozmowy z Farfetch, firmą odpowiedzialną za technologię SaaS, wspierającą sprzedaż stacjonarną.
Czy umowy o dzieło z influencerami zostaną oskładkowane?
Niedawno influencerami interesował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, teraz ich działalności przyjrzy się również ZUS. Chodzi przede wszystkim o ich współpracę z różnymi firmami.
https://ecomersy.pl/czy-umowy-o-dzielo-z-influencerami-zostana-oskladkowane
Kantar raportuje o trendach w branży mediów na rok 2022. Które z nich wpłyną na e-commerce?
Niedawno firma badawcza Kantar sporządziła raport badawczy – „Media Trends and Predictions 2022”. Zawarte są w nim trendy dotyczące branży mediów, które będą miały wpływ na e-commerce, oraz opinie ekspertów i przewidywania. Mają one pomóc właścicielom w tworzeniu planów na kolejne lata, zwłaszcza w dobie pandemii.
Ecomersy Basic #4: Jak działa content marketing w e-commerce?
Każde działanie marketingowe ostatecznie ma prowadzić do zwiększenia konwersji. Także content marketing – różni się on jednak znacząco od typowych kampanii reklamowych. Content marketing (marketing treści) jest strategią długofalową – zaczyna przynosić efekty dopiero w dłuższej perspektywie. Stoi to w kontrze do kampanii reklamowych, jest jednak równie potrzebny. Kampania zwiększa sprzedaż w trakcie jej trwania. Content marketing natomiast nie zajmuje się bezpośrednio sprzedażą.
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-jak-dziala-content-marketing-w-e-commerce