Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 15.11 - 19.11

2021.11.22

Branża e-commerce żyje już zbliżającym się Black Friday. W ostatnim tygodniu donieśliśmy o przejęciu Twisto przez australijską spółkę Zip Money. Pisaliśmy również o planowanej współpracy Richemont i Farfetch oraz automatach Poczty Polskiej, które staną pod Biedronkami. W Strefie Wiedzy pojawił się wartościowy tekst o konfiguracji Google Analitics. W Ecomersach Basic natomiast podzieliliśmy się wiedzą z zakresu podstaw content marketingu.

Sklep internetowy oferujący ubrania z serialu Emily w Paryżu już w grudniu

Już 22 grudnia b.r. będzie miała miejsce premiera 2. sezonu serialu Emily w Paryżu. Z tej okazji szykuje się dla fanów coś specjalnego. Tego dnia wystartuje też sklep internetowy oferujący produkty, które nosiły bohaterki popularnej serii.

https://ecomersy.pl/sklep-internetowy-oferujacy-ubrania-z-serialu-emily-w-paryzu-juz-w-grudniu

Pierwszy kwartał 2021 – wzrost wartości reklamy online

Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się szczególnie szczęśliwy dla komunikacji cyfrowej. Wydatki reklamodawców zwiększyły się o 17%, a co za tym idzie – wartość wzrosła o niemal 200 mln zł, do 1,3 mld. Sukces dotyczy wszystkich formatów reklamowych oprócz e-mail marketingu. Największy wzrost odnotowała reklama graficzna.

https://ecomersy.pl/pierwszy-kwartal-2021-wzrost-wartosci-reklamy-online

Zip Money przejmuje Twisto

Twisto rozpoczyna międzynarodową ekspansję. Czeski fintech, dobrze znany na polskim rynku e-commerce, zmienił właściciela. Ponad 90% akcji firmy nabyła australijska firma Zip Money. Dzięki transakcji Twisto ma szanse na ekspansję w 27 państwach Europy.

https://ecomersy.pl/zip-money-przejmuje-twisto

Co warto wiedzieć o content marketingu?

Już sama nazwa wskazuje, że content marketing to narzędzie służące do promowania produktów i nakłaniania klientów do ich zakupu. Chodzi jednak o coś więcej niż po prostu teksty reklamowe, treści SEO czy slogany. Czym jest content marketing (inaczej marketing treści) i dlaczego pełni tak istotną rolę w branży e-commerce? Czym różni się od innych treści marketingowych? Jak działa marketing treści i jakie korzyści niesie ze sobą jego wykorzystywanie?

https://ecomersy.pl/co-warto-wiedziec-o-content-marketingu

Rewolucja w targetowaniu reklam na Facebooku, w Messengerze i na Instagramie

Nadchodzą zmiany w targetowania reklam w produktach Meta? Być może już niedługo możliwości dotarcia do niektórych grup zostaną zablokowane. Komunikat promocyjny nie będzie mógł zostać stargetowany z uwagi na dane wrażliwe, takie jak m.in. zdrowie czy orientacja seksualna.

https://ecomersy.pl/rewolucja-w-targetowaniu-reklam-na-facebooku-w-messengerze-i-na-instagramie

Tłumacz Migam, czyli udogodnienie dla niesłyszących od Allegro

Allegro zauważa potrzeby osób niesłyszących i wychodzi im naprzeciw. Największa polska platforma e-commerce umożliwia przeprowadzenie rozmowy z konsultantem w języku migowym. Tłumacz dostępny jest dla klientów codziennie od 8.00 do 20.00.

https://ecomersy.pl/allegro-migam-czyli-tlumacz-dla-nieslyszacych-od-zakupowego-giganta

Automaty Poczty Polskiej staną pod Biedronkami w całym kraju

W przyszłym roku w całej Polsce pod sklepami Biedronka pojawią się automaty Poczty Polskiej. Ma ich stanąć aż 750. Każdy z nich ma pomieścić od 60 do 80 skrytek. Poczta planuje również uruchomić aplikację mobilną ułatwiającą śledzenie i odbiór przesyłek.

https://ecomersy.pl/automaty-poczty-polskiej-stana-pod-biedronkami-w-calym-kraju

Płatności odroczone zdobywają rynek. Plany Mokka dotyczące intensywnego rozwoju

Branża BNPL (ang. Buy Now, Pay Later) rozwija się wyjątkowo prężnie. Nic dziwnego – wykorzystanie nowoczesnych technologii i minimalizacja formalności to tylko niektóre z przyczyn rosnącej popularności płatności odroczonych. To wygodne rozwiązanie zdobywa coraz większą popularność również w Polsce, o czym świadczą chociażby takie fakty, jak niedawne wejście szwedzkiej Klarny na polski rynek oraz rozwój marki Mokka należącej do fintechu Revo Technologies.

https://ecomersy.pl/platnosci-odroczone-zdobywaja-rynek-plany-mokka-polskiej-marki-bnpl

Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!

Google Analytics to jedno z najpotrzebniejszych narzędzi w marketingu e-commerce. Pozwala śledzić zachowania użytkowników na stronie internetowej. Nie wystarczy jednak podpiąć kodu śledzenia, by w pełni wykorzystać jego możliwości. Kluczem jest odpowiednia konfiguracja.

https://ecomersy.pl/zaczynasz-korzystanie-z-google-analytics-zadbaj-o-prawidlowa-konfiguracje

Zmiany w zespole technologicznym Allegro. Funkcję dyrektora obejmie David Roberts

Zmiany personalne w Allegro. David Roberts, dotychczas obejmujący stanowiska w Zalando i Amazonie, na początku 2022 r. zasili zespół technologiczny największego portalu e-commerce w Polsce. Wprowadzenie kolejnego specjalisty do zespołu ma wzmocnić firmę w okresie bezprecedensowego wzrostu.

https://ecomersy.pl/zmiany-w-zespole-technologicznym-allegro-funkcje-dyrektora-obejmie-david-roberts

Richemont i Farfetch planują współpracę w zakresie e-sprzedaży

Marki z sektora odzieży luksusowej czują potrzebę rozwinięcia sprzedaży o kanały online. Richemont, gigant z sektora odzieży premium, rozpoczął rozmowy z Farfetch, firmą odpowiedzialną za technologię SaaS, wspierającą sprzedaż stacjonarną.

https://ecomersy.pl/farfetch-i-richemont-planuja-wystartowac-z-platforma-do-sprzedazy-odziezy-premium

Czy umowy o dzieło z influencerami zostaną oskładkowane?

Niedawno influencerami interesował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, teraz ich działalności przyjrzy się również ZUS. Chodzi przede wszystkim o ich współpracę z różnymi firmami.

https://ecomersy.pl/czy-umowy-o-dzielo-z-influencerami-zostana-oskladkowane

Kantar raportuje o trendach w branży mediów na rok 2022. Które z nich wpłyną na e-commerce?

Niedawno firma badawcza Kantar sporządziła raport badawczy – „Media Trends and Predictions 2022”. Zawarte są w nim trendy dotyczące branży mediów, które będą miały wpływ na e-commerce, oraz opinie ekspertów i przewidywania. Mają one pomóc właścicielom w tworzeniu planów na kolejne lata, zwłaszcza w dobie pandemii.

https://ecomersy.pl/kantar-raportuje-o-trendach-w-branzy-mediow-na-rok-2022-ktore-z-nich-wplyna-na-e-commerce

Ecomersy Basic #4: Jak działa content marketing w e-commerce?

Każde działanie marketingowe ostatecznie ma prowadzić do zwiększenia konwersji. Także content marketing – różni się on jednak znacząco od typowych kampanii reklamowych. Content marketing (marketing treści) jest strategią długofalową – zaczyna przynosić efekty dopiero w dłuższej perspektywie. Stoi to w kontrze do kampanii reklamowych, jest jednak równie potrzebny. Kampania zwiększa sprzedaż w trakcie jej trwania. Content marketing natomiast nie zajmuje się bezpośrednio sprzedażą.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-jak-dziala-content-marketing-w-e-commerce

 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...