Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Płatności odroczone zdobywają rynek. Plany Mokka dotyczące intensywnego rozwoju

2021.11.17

Branża BNPL (ang. Buy Now, Pay Later) rozwija się wyjątkowo prężnie. Nic dziwnego – wykorzystanie nowoczesnych technologii i minimalizacja formalności to tylko niektóre z przyczyn rosnącej popularności płatności odroczonych. To wygodne rozwiązanie zdobywa coraz większą popularność również w Polsce, o czym świadczą chociażby takie fakty, jak niedawne wejście szwedzkiej Klarny na polski rynek oraz rozwój marki Mokka należącej do fintechu Revo Technologies.

Płatności odroczone zyskują na popularności

Nie da się ukryć, iż segment BNPL w Polsce coraz bardziej się zapełnia. Ponadto prognozy wskazują dalszy dynamiczny wzrost zainteresowania tym sposobem finansowania zakupów. Trafia on w szczególności do młodszych klientów. Wynika to w dużej mierze jego wygody – brak konieczności oczekiwania na przyznanie limitu doskonale wpisuje się w ich zapotrzebowanie na elastyczne, szybkie, łatwo dostępne i bezpieczne rozwiązania finansowe. Millenialsi i młodsi od nich użytkownicy, którzy wychowali się już w świecie cyfrowym i są otwarci na nowe technologie, postrzegają tradycyjne rozwiązania, takie jak karty kredytowe czy tzw. chwilówki, jako o wiele mniej atrakcyjne i niezbyt nowoczesne. Kredytowanie zakupów poprzez PNBL tylko pozornie przypomina ich działanie.


To może Cię zainteresować: Zip Money przejmuje Twisto


Kredyt pozabankowy czy rozwiązanie na miarę stylu życia?

Płatności odroczone oferują zupełnie inne doświadczenie – dają poczucie, że istnieją dla korzyści klienta. Dzięki nim można zamówić dany produkt, a dopiero później zdecydować, czy chce się go zatrzymać i zapłacić, czy jednak odesłać. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w obliczu pandemii, która, chcąc nie chcąc, rewolucjonizuje nasze zwyczaje konsumenckie. Usługi BNPL umożliwiają połączenie korzyści z zakupów w sklepach stacjonarnych z zaletami sklepów online, pozwalając na przykład na przymierzenie zakupionej odzieży przed ostatecznym zakupem i jednocześnie bezkontaktową, bezpieczną dostawę. Stanowi to atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych płatności za pobraniem. Dla dzisiejszych 20- i 30-latków to wygoda nie do przecenienia.

Płatności odroczone i ich wpływ na e-commerce

Dziś już duża część sklepów internetowych oferuje możliwość skorzystania z jednej z platform BNPL. Rozwiązanie przypadło do gustu nie tylko klientom. Branża e-commerce również czerpie wiele korzyści z płatności odroczonych. Usługę łatwo dostosować do branży i zapotrzebowania e-sklepu. Okazuje się, że dostępność tego rodzaju finansowania zakupów znacząco zwiększa konwersję i zmniejsza współczynnik odrzuceń, wzrasta również wartość pojedynczego koszyka zakupowego. Ponadto buduje to zaufanie użytkowników do e-sklepu i sprawia, że więcej osób decyduje się na ponowne zakupy z użyciem tejże usługi.

Trendy na rynku odroczonych płatności

Z rosnącej konkurencji na rynku BNPL wynikają kształtujące się trendy. Intensywnie rozwija się omnnichanel – konsumenci chcą korzystać z wygody płatności odroczonych już nie tylko w kanale online, ale również mobilnie oraz offline, podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Płatności odroczone celują również w personalizację usługi. Klienci mogą liczyć na indywidualne dopasowanie limitu do zdolności kredytowej, opcję skorzystania z uproszczonych rat i tym podobne udogodnienia. Większość firm obecnych na polskim rynku BNPL nagradza klientów za regularne spłacanie należności poprzez podwyższanie limitu kredytowego.


Zobacz też: Przyszłość płatności odroczonych w Polsce


Mokka – rozwojowa marka na rynku BNPL

Mokka, marka należąca do fintechu Revo Technologies, aktywnie rozwija swoje usługi i stawia na omnichannel. Oprócz samych płatności odroczonych w sklepach online i usług w aplikacji równolegle wspiera również kanał offline. Ponadto Mokka dba o wygodę klientów, umożliwiając zakupy za pomocą jednego kliknięcia i wprowadza ułatwienia związane z ponownymi zakupami. Docelowo zakres oferowanych możliwości ma zostać poszerzony o wypłaty gotówki czy wysłanie pieniędzy. Pod koniec września 2021 Revo Technologies nawiązało współpracę z PayTel. W ramach partnerstwa innowacyjne terminale płatnicze NexGo N3 oferowane przez PayTel umożliwią skorzystanie z opcji odroczonych płatności Mokka klientom sklepów stacjonarnych. Zanosi się na to, że dzięki temu sprzedawcy stacjonarni również będą mogli liczyć na korzyści płynące z udostępniania klientom usług BNPL, czyli wzrostu wartości pojedynczych koszyków i zwiększenia konwersji.

Mokka planuje aplikację mobilną

To jednak nie wszystko, co ma w zanadrzu Revo Technologies. W najbliższym czasie pod marką Mokka ma zostać wydana aplikacja mobilna w wersjach dla partnerów klientów. Mutacja dla partnerów biznesowych działa już od kilku lat. Aplikacja kliencka ma oferować m.in. bezpośredni dostęp do przyznanych środków z możliwością przelania ich na konto bankowe, umożliwiać wgląd w harmonogram spłacania należności, informacje o partnerach, u których można zrobić zakupy w opcji BNPL. Co więcej, jej dodatkową funkcjonalnością będzie możliwość wygenerowania wirtualnej karty, którą będzie można dokonywać zakupów w dowolnym punkcie akceptującym płatności kartowe. W planach fintechu jest również ekspansja na rynkach Europy Środkowowschodniej – w przyszłym roku usługa ma pojawić się na rynku bułgarskim. Ponadto planowane są kolejne partnerstwa, a także rozwój zespołu pracującego nad marką Mokka.

 

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...