Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Płatności odroczone zdobywają rynek. Plany Mokka dotyczące intensywnego rozwoju

Środa, 17 Listopad 2021

Branża BNPL (ang. Buy Now, Pay Later) rozwija się wyjątkowo prężnie. Nic dziwnego – wykorzystanie nowoczesnych technologii i minimalizacja formalności to tylko niektóre z przyczyn rosnącej popularności płatności odroczonych. To wygodne rozwiązanie zdobywa coraz większą popularność również w Polsce, o czym świadczą chociażby takie fakty, jak niedawne wejście szwedzkiej Klarny na polski rynek oraz rozwój marki Mokka należącej do fintechu Revo Technologies.

Płatności odroczone zyskują na popularności

Nie da się ukryć, iż segment BNPL w Polsce coraz bardziej się zapełnia. Ponadto prognozy wskazują dalszy dynamiczny wzrost zainteresowania tym sposobem finansowania zakupów. Trafia on w szczególności do młodszych klientów. Wynika to w dużej mierze jego wygody – brak konieczności oczekiwania na przyznanie limitu doskonale wpisuje się w ich zapotrzebowanie na elastyczne, szybkie, łatwo dostępne i bezpieczne rozwiązania finansowe. Millenialsi i młodsi od nich użytkownicy, którzy wychowali się już w świecie cyfrowym i są otwarci na nowe technologie, postrzegają tradycyjne rozwiązania, takie jak karty kredytowe czy tzw. chwilówki, jako o wiele mniej atrakcyjne i niezbyt nowoczesne. Kredytowanie zakupów poprzez PNBL tylko pozornie przypomina ich działanie.


To może Cię zainteresować: Zip Money przejmuje Twisto


Kredyt pozabankowy czy rozwiązanie na miarę stylu życia?

Płatności odroczone oferują zupełnie inne doświadczenie – dają poczucie, że istnieją dla korzyści klienta. Dzięki nim można zamówić dany produkt, a dopiero później zdecydować, czy chce się go zatrzymać i zapłacić, czy jednak odesłać. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza w obliczu pandemii, która, chcąc nie chcąc, rewolucjonizuje nasze zwyczaje konsumenckie. Usługi BNPL umożliwiają połączenie korzyści z zakupów w sklepach stacjonarnych z zaletami sklepów online, pozwalając na przykład na przymierzenie zakupionej odzieży przed ostatecznym zakupem i jednocześnie bezkontaktową, bezpieczną dostawę. Stanowi to atrakcyjną alternatywę dla tradycyjnych płatności za pobraniem. Dla dzisiejszych 20- i 30-latków to wygoda nie do przecenienia.

Płatności odroczone i ich wpływ na e-commerce

Dziś już duża część sklepów internetowych oferuje możliwość skorzystania z jednej z platform BNPL. Rozwiązanie przypadło do gustu nie tylko klientom. Branża e-commerce również czerpie wiele korzyści z płatności odroczonych. Usługę łatwo dostosować do branży i zapotrzebowania e-sklepu. Okazuje się, że dostępność tego rodzaju finansowania zakupów znacząco zwiększa konwersję i zmniejsza współczynnik odrzuceń, wzrasta również wartość pojedynczego koszyka zakupowego. Ponadto buduje to zaufanie użytkowników do e-sklepu i sprawia, że więcej osób decyduje się na ponowne zakupy z użyciem tejże usługi.

Trendy na rynku odroczonych płatności

Z rosnącej konkurencji na rynku BNPL wynikają kształtujące się trendy. Intensywnie rozwija się omnnichanel – konsumenci chcą korzystać z wygody płatności odroczonych już nie tylko w kanale online, ale również mobilnie oraz offline, podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. Płatności odroczone celują również w personalizację usługi. Klienci mogą liczyć na indywidualne dopasowanie limitu do zdolności kredytowej, opcję skorzystania z uproszczonych rat i tym podobne udogodnienia. Większość firm obecnych na polskim rynku BNPL nagradza klientów za regularne spłacanie należności poprzez podwyższanie limitu kredytowego.


Zobacz też: Przyszłość płatności odroczonych w Polsce


Mokka – rozwojowa marka na rynku BNPL

Mokka, marka należąca do fintechu Revo Technologies, aktywnie rozwija swoje usługi i stawia na omnichannel. Oprócz samych płatności odroczonych w sklepach online i usług w aplikacji równolegle wspiera również kanał offline. Ponadto Mokka dba o wygodę klientów, umożliwiając zakupy za pomocą jednego kliknięcia i wprowadza ułatwienia związane z ponownymi zakupami. Docelowo zakres oferowanych możliwości ma zostać poszerzony o wypłaty gotówki czy wysłanie pieniędzy. Pod koniec września 2021 Revo Technologies nawiązało współpracę z PayTel. W ramach partnerstwa innowacyjne terminale płatnicze NexGo N3 oferowane przez PayTel umożliwią skorzystanie z opcji odroczonych płatności Mokka klientom sklepów stacjonarnych. Zanosi się na to, że dzięki temu sprzedawcy stacjonarni również będą mogli liczyć na korzyści płynące z udostępniania klientom usług BNPL, czyli wzrostu wartości pojedynczych koszyków i zwiększenia konwersji.

Mokka planuje aplikację mobilną

To jednak nie wszystko, co ma w zanadrzu Revo Technologies. W najbliższym czasie pod marką Mokka ma zostać wydana aplikacja mobilna w wersjach dla partnerów klientów. Mutacja dla partnerów biznesowych działa już od kilku lat. Aplikacja kliencka ma oferować m.in. bezpośredni dostęp do przyznanych środków z możliwością przelania ich na konto bankowe, umożliwiać wgląd w harmonogram spłacania należności, informacje o partnerach, u których można zrobić zakupy w opcji BNPL. Co więcej, jej dodatkową funkcjonalnością będzie możliwość wygenerowania wirtualnej karty, którą będzie można dokonywać zakupów w dowolnym punkcie akceptującym płatności kartowe. W planach fintechu jest również ekspansja na rynkach Europy Środkowowschodniej – w przyszłym roku usługa ma pojawić się na rynku bułgarskim. Ponadto planowane są kolejne partnerstwa, a także rozwój zespołu pracującego nad marką Mokka.

 

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...