Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Przyszłość płatności odroczonych w Polsce

Poniedziałek, 30 Sierpień 2021

Szwedzki gigant, Klarna, od kilku dni jest już częścią polskiej gospodarki. To firma związana z rynkiem płatności odroczonych, BNPL (ang. buy now, pay later), który zyskał – i wciąż zyskuje – ogromną popularność na całym świecie. Świadczy o tym m.in. akwizycja Afterpay przez Square, warta prawie 30 mld dolarów. Co stanie się z Twisto i polskimi startupami, takimi jak TryPay?

Wpływ szwedzkiego giganta

Klarna to fintech wyceniany na ponad 45 mld dolarów. Została założona przez Sebastiana Siemiątkowskiego, który ma polskie korzenie. Dzięki niej klienci sklepów internetowych będą mogli jeszcze częściej korzystać z opcji „kup teraz, zapłać za 30 dni”, co z pewnością przyciągnie rzeszę nowych odbiorców, przede wszystkim ze względu na brak odsetek i dodatkowych opłat. Już 7% transakcji w Europie odbywa się przy pomocy systemu BNPL, a oprócz tego – szacuje się, że z każdym rokiem w okresie 2020-2027 będzie ich o 21% więcej.

Czy BNPL zastąpi kredyty i raty?

Płatności odroczone nie są oczywiście darmowe, jednak e-sklepy bardzo chętnie w nie inwestują. Kwota wynosi 2,99% od transakcji plus 50 groszy opłaty. Klienci mogą korzystać z takich operatorów, jak Allegro Pay, PayU czy Przelewy24. Przewidywania są jasne: raty i kredyty zostaną zepchnięte na bok, a ich miejsce zajmą płatności odroczone, postrzegane jako korzystniejsze dla konsumentów. Dane pokazują, że w 2020 roku opcję BNPL wybrało 400 tys. Polaków, a 19% uważa ten sposób za funkcjonalny.

Nowa oferta sklepów internetowych

Płatności odroczone są szczególnie istotne, jeżeli chodzi o zakupy modowe. Klienci często chcą najpierw przymierzyć dany produkt, a dopiero później za niego zapłacić. Dlatego też niedawno firma Zalando powiększyła swoją ofertę o metodę BNPL, podobnie jak 30% największych e-sklepów w Polsce. Dobrym przykładem jest również Empik, grupa VRG czy Komputronik. PayPo w bieżącym roku zanotowało aż 3 mln transakcji przy użyciu płatności odroczonych.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...