Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Przyszłość płatności odroczonych w Polsce

2021.08.30

Szwedzki gigant, Klarna, od kilku dni jest już częścią polskiej gospodarki. To firma związana z rynkiem płatności odroczonych, BNPL (ang. buy now, pay later), który zyskał – i wciąż zyskuje – ogromną popularność na całym świecie. Świadczy o tym m.in. akwizycja Afterpay przez Square, warta prawie 30 mld dolarów. Co stanie się z Twisto i polskimi startupami, takimi jak TryPay?

Wpływ szwedzkiego giganta

Klarna to fintech wyceniany na ponad 45 mld dolarów. Została założona przez Sebastiana Siemiątkowskiego, który ma polskie korzenie. Dzięki niej klienci sklepów internetowych będą mogli jeszcze częściej korzystać z opcji „kup teraz, zapłać za 30 dni”, co z pewnością przyciągnie rzeszę nowych odbiorców, przede wszystkim ze względu na brak odsetek i dodatkowych opłat. Już 7% transakcji w Europie odbywa się przy pomocy systemu BNPL, a oprócz tego – szacuje się, że z każdym rokiem w okresie 2020-2027 będzie ich o 21% więcej.

Czy BNPL zastąpi kredyty i raty?

Płatności odroczone nie są oczywiście darmowe, jednak e-sklepy bardzo chętnie w nie inwestują. Kwota wynosi 2,99% od transakcji plus 50 groszy opłaty. Klienci mogą korzystać z takich operatorów, jak Allegro Pay, PayU czy Przelewy24. Przewidywania są jasne: raty i kredyty zostaną zepchnięte na bok, a ich miejsce zajmą płatności odroczone, postrzegane jako korzystniejsze dla konsumentów. Dane pokazują, że w 2020 roku opcję BNPL wybrało 400 tys. Polaków, a 19% uważa ten sposób za funkcjonalny.

Nowa oferta sklepów internetowych

Płatności odroczone są szczególnie istotne, jeżeli chodzi o zakupy modowe. Klienci często chcą najpierw przymierzyć dany produkt, a dopiero później za niego zapłacić. Dlatego też niedawno firma Zalando powiększyła swoją ofertę o metodę BNPL, podobnie jak 30% największych e-sklepów w Polsce. Dobrym przykładem jest również Empik, grupa VRG czy Komputronik. PayPo w bieżącym roku zanotowało aż 3 mln transakcji przy użyciu płatności odroczonych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...