Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Przyszłość płatności odroczonych w Polsce

2021.08.30

Szwedzki gigant, Klarna, od kilku dni jest już częścią polskiej gospodarki. To firma związana z rynkiem płatności odroczonych, BNPL (ang. buy now, pay later), który zyskał – i wciąż zyskuje – ogromną popularność na całym świecie. Świadczy o tym m.in. akwizycja Afterpay przez Square, warta prawie 30 mld dolarów. Co stanie się z Twisto i polskimi startupami, takimi jak TryPay?

Wpływ szwedzkiego giganta

Klarna to fintech wyceniany na ponad 45 mld dolarów. Została założona przez Sebastiana Siemiątkowskiego, który ma polskie korzenie. Dzięki niej klienci sklepów internetowych będą mogli jeszcze częściej korzystać z opcji „kup teraz, zapłać za 30 dni”, co z pewnością przyciągnie rzeszę nowych odbiorców, przede wszystkim ze względu na brak odsetek i dodatkowych opłat. Już 7% transakcji w Europie odbywa się przy pomocy systemu BNPL, a oprócz tego – szacuje się, że z każdym rokiem w okresie 2020-2027 będzie ich o 21% więcej.

Czy BNPL zastąpi kredyty i raty?

Płatności odroczone nie są oczywiście darmowe, jednak e-sklepy bardzo chętnie w nie inwestują. Kwota wynosi 2,99% od transakcji plus 50 groszy opłaty. Klienci mogą korzystać z takich operatorów, jak Allegro Pay, PayU czy Przelewy24. Przewidywania są jasne: raty i kredyty zostaną zepchnięte na bok, a ich miejsce zajmą płatności odroczone, postrzegane jako korzystniejsze dla konsumentów. Dane pokazują, że w 2020 roku opcję BNPL wybrało 400 tys. Polaków, a 19% uważa ten sposób za funkcjonalny.

Nowa oferta sklepów internetowych

Płatności odroczone są szczególnie istotne, jeżeli chodzi o zakupy modowe. Klienci często chcą najpierw przymierzyć dany produkt, a dopiero później za niego zapłacić. Dlatego też niedawno firma Zalando powiększyła swoją ofertę o metodę BNPL, podobnie jak 30% największych e-sklepów w Polsce. Dobrym przykładem jest również Empik, grupa VRG czy Komputronik. PayPo w bieżącym roku zanotowało aż 3 mln transakcji przy użyciu płatności odroczonych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...