Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Kantar raportuje o trendach w branży mediów na rok 2022. Które z nich wpłyną na e-commerce?

2021.11.19

Niedawno firma badawcza Kantar sporządziła raport badawczy – „Media Trends and Predictions 2022”. Zawarte są w nim trendy dotyczące branży mediów, które będą miały wpływ na e-commerce, oraz opinie ekspertów i przewidywania. Mają one pomóc właścicielom w tworzeniu planów na kolejne lata, zwłaszcza w dobie pandemii.

Transformacja komercyjnego Internetu

Komercyjny Internet ulegnie przemodelowaniu. Już teraz trwa jego rekalibracja. Coraz częściej będą stosowane hybrydowe strategie w zakresie danych, z zachowaniem bezpieczeństwa i prywatności. Targetowanie zostanie przesunięte w stronę reklamy kontekstowej, co oznacza więcej możliwości niezależnego pomiaru efektywności kampanii reklamowych.

Marketing efektywnościowy

W działaniach marketingowych zostanie utrzymana równowaga. Wzrośnie jednak konkurencja w zakresie wydatków na marketing efektywnościowy, równocześnie z rozwojem handlu społecznościowego. Zrównoważone będą wydatki na media efektywnościowe i kampanie związanie z budowaniem wizerunku marek.

Wysoka jakość danych

Według przewidywań, reklamodawcy będą mieli inne podejście do danych niż dotychczas. Wzrośnie rola danych wysokiej jakości, a marki zaczną bardziej polegać na bezpośrednich relacjach z odbiorcami, aby samodzielnie zdobywać informacje i eksperymentować z nimi. Głównym celem stanie się stworzenie pełnego obrazu konsumenta. W 2022 roku prawdopodobnie jeszcze bardziej wzrosną wydatki na media internetowe.

Nowe zachowania konsumenckie

Jako że pandemia mocno wpłynęła na nawyki zakupowe, marki muszą wziąć tę kwestię pod uwagę. Konsumenci mają większe wymagania dotyczące wygody, innowacyjności czy zrównoważonego rozwoju. Największy sukces czeka na firmy, które skupią się na różnorodności wewnątrz swoich grup odbiorczych i zainwestują w ludzi, marketing, dane.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...