Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Kantar raportuje o trendach w branży mediów na rok 2022. Które z nich wpłyną na e-commerce?

Piątek, 19 Listopad 2021

Niedawno firma badawcza Kantar sporządziła raport badawczy – „Media Trends and Predictions 2022”. Zawarte są w nim trendy dotyczące branży mediów, które będą miały wpływ na e-commerce, oraz opinie ekspertów i przewidywania. Mają one pomóc właścicielom w tworzeniu planów na kolejne lata, zwłaszcza w dobie pandemii.

Transformacja komercyjnego Internetu

Komercyjny Internet ulegnie przemodelowaniu. Już teraz trwa jego rekalibracja. Coraz częściej będą stosowane hybrydowe strategie w zakresie danych, z zachowaniem bezpieczeństwa i prywatności. Targetowanie zostanie przesunięte w stronę reklamy kontekstowej, co oznacza więcej możliwości niezależnego pomiaru efektywności kampanii reklamowych.

Marketing efektywnościowy

W działaniach marketingowych zostanie utrzymana równowaga. Wzrośnie jednak konkurencja w zakresie wydatków na marketing efektywnościowy, równocześnie z rozwojem handlu społecznościowego. Zrównoważone będą wydatki na media efektywnościowe i kampanie związanie z budowaniem wizerunku marek.

Wysoka jakość danych

Według przewidywań, reklamodawcy będą mieli inne podejście do danych niż dotychczas. Wzrośnie rola danych wysokiej jakości, a marki zaczną bardziej polegać na bezpośrednich relacjach z odbiorcami, aby samodzielnie zdobywać informacje i eksperymentować z nimi. Głównym celem stanie się stworzenie pełnego obrazu konsumenta. W 2022 roku prawdopodobnie jeszcze bardziej wzrosną wydatki na media internetowe.

Nowe zachowania konsumenckie

Jako że pandemia mocno wpłynęła na nawyki zakupowe, marki muszą wziąć tę kwestię pod uwagę. Konsumenci mają większe wymagania dotyczące wygody, innowacyjności czy zrównoważonego rozwoju. Największy sukces czeka na firmy, które skupią się na różnorodności wewnątrz swoich grup odbiorczych i zainwestują w ludzi, marketing, dane.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...