Kantar raportuje o trendach w branży mediów na rok 2022. Które z nich wpłyną na e-commerce?
Niedawno firma badawcza Kantar sporządziła raport badawczy – „Media Trends and Predictions 2022”. Zawarte są w nim trendy dotyczące branży mediów, które będą miały wpływ na e-commerce, oraz opinie ekspertów i przewidywania. Mają one pomóc właścicielom w tworzeniu planów na kolejne lata, zwłaszcza w dobie pandemii.
Transformacja komercyjnego Internetu
Komercyjny Internet ulegnie przemodelowaniu. Już teraz trwa jego rekalibracja. Coraz częściej będą stosowane hybrydowe strategie w zakresie danych, z zachowaniem bezpieczeństwa i prywatności. Targetowanie zostanie przesunięte w stronę reklamy kontekstowej, co oznacza więcej możliwości niezależnego pomiaru efektywności kampanii reklamowych.
Marketing efektywnościowy
W działaniach marketingowych zostanie utrzymana równowaga. Wzrośnie jednak konkurencja w zakresie wydatków na marketing efektywnościowy, równocześnie z rozwojem handlu społecznościowego. Zrównoważone będą wydatki na media efektywnościowe i kampanie związanie z budowaniem wizerunku marek.
Wysoka jakość danych
Według przewidywań, reklamodawcy będą mieli inne podejście do danych niż dotychczas. Wzrośnie rola danych wysokiej jakości, a marki zaczną bardziej polegać na bezpośrednich relacjach z odbiorcami, aby samodzielnie zdobywać informacje i eksperymentować z nimi. Głównym celem stanie się stworzenie pełnego obrazu konsumenta. W 2022 roku prawdopodobnie jeszcze bardziej wzrosną wydatki na media internetowe.
Nowe zachowania konsumenckie
Jako że pandemia mocno wpłynęła na nawyki zakupowe, marki muszą wziąć tę kwestię pod uwagę. Konsumenci mają większe wymagania dotyczące wygody, innowacyjności czy zrównoważonego rozwoju. Największy sukces czeka na firmy, które skupią się na różnorodności wewnątrz swoich grup odbiorczych i zainwestują w ludzi, marketing, dane.