Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Pierwszy kwartał 2021 – wzrost wartości reklamy online

2021.11.15

Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się szczególnie szczęśliwy dla komunikacji cyfrowej. Wydatki reklamodawców zwiększyły się o 17%, a co za tym idzie –  wartość wzrosła o niemal 200 mln zł, do 1,3 mld. Sukces dotyczy wszystkich formatów reklamowych oprócz e-mail marketingu. Największy wzrost odnotowała reklama graficzna.

Reklama graficzna na pierwszym miejscu

Reklama graficzna dominowała również w poprzednich latach, zajmując ponad połowę tortu reklamowego online. W omawianym okresie jej wartość zwiększyła się o mniej więcej jedną piątą. Z kolei SEM wciąż zajmuje jedną trzecią tortu reklamowego online, a jego wartość skoczyła o kilkanaście procent. Wysoki indeks wypracowała także reklama sprzedawana w modelu programmatic oraz w urządzeniach mobilnych.

Dynamika zmian

Jeżeli chodzi o podział wydatków według branż, niewiele się zmieniło. Na pierwszym miejscu znajduje się handel (20%). Oprócz tego segmentu, największy wzrost odnotowały: chemia gospodarcza, media, książki, CD i DVD oraz odzież i dodatki. Zaskakujący wydaje się wzrost wartości rzędu 17%, szczególnie w porównaniu z poprzednimi latami.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...