Pierwszy kwartał 2021 – wzrost wartości reklamy online
Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się szczególnie szczęśliwy dla komunikacji cyfrowej. Wydatki reklamodawców zwiększyły się o 17%, a co za tym idzie – wartość wzrosła o niemal 200 mln zł, do 1,3 mld. Sukces dotyczy wszystkich formatów reklamowych oprócz e-mail marketingu. Największy wzrost odnotowała reklama graficzna.
Reklama graficzna na pierwszym miejscu
Reklama graficzna dominowała również w poprzednich latach, zajmując ponad połowę tortu reklamowego online. W omawianym okresie jej wartość zwiększyła się o mniej więcej jedną piątą. Z kolei SEM wciąż zajmuje jedną trzecią tortu reklamowego online, a jego wartość skoczyła o kilkanaście procent. Wysoki indeks wypracowała także reklama sprzedawana w modelu programmatic oraz w urządzeniach mobilnych.
Dynamika zmian
Jeżeli chodzi o podział wydatków według branż, niewiele się zmieniło. Na pierwszym miejscu znajduje się handel (20%). Oprócz tego segmentu, największy wzrost odnotowały: chemia gospodarcza, media, książki, CD i DVD oraz odzież i dodatki. Zaskakujący wydaje się wzrost wartości rzędu 17%, szczególnie w porównaniu z poprzednimi latami.