Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Pierwszy kwartał 2021 – wzrost wartości reklamy online

Poniedziałek, 15 Listopad 2021

Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się szczególnie szczęśliwy dla komunikacji cyfrowej. Wydatki reklamodawców zwiększyły się o 17%, a co za tym idzie –  wartość wzrosła o niemal 200 mln zł, do 1,3 mld. Sukces dotyczy wszystkich formatów reklamowych oprócz e-mail marketingu. Największy wzrost odnotowała reklama graficzna.

Reklama graficzna na pierwszym miejscu

Reklama graficzna dominowała również w poprzednich latach, zajmując ponad połowę tortu reklamowego online. W omawianym okresie jej wartość zwiększyła się o mniej więcej jedną piątą. Z kolei SEM wciąż zajmuje jedną trzecią tortu reklamowego online, a jego wartość skoczyła o kilkanaście procent. Wysoki indeks wypracowała także reklama sprzedawana w modelu programmatic oraz w urządzeniach mobilnych.

Dynamika zmian

Jeżeli chodzi o podział wydatków według branż, niewiele się zmieniło. Na pierwszym miejscu znajduje się handel (20%). Oprócz tego segmentu, największy wzrost odnotowały: chemia gospodarcza, media, książki, CD i DVD oraz odzież i dodatki. Zaskakujący wydaje się wzrost wartości rzędu 17%, szczególnie w porównaniu z poprzednimi latami.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...