Rewolucja w targetowaniu reklam na Facebooku, w Messengerze i na Instagramie
Nadchodzą zmiany w targetowania reklam w produktach Meta? Być może już niedługo możliwości dotarcia do niektórych grup zostaną zablokowane. Komunikat promocyjny nie będzie mógł zostać stargetowany z uwagi na dane wrażliwe, takie jak m.in. zdrowie czy orientacja seksualna.
Zmiany w targetowaniu reklam
Rewolucja w targetowaniu reklam ma nastąpić 19 stycznia 2022 r. Jej zadaniem jest ograniczenie możliwości kierowania komunikatów promocyjnych do określonych grup, m.in. tych dobieranych z uwagi na dane związane ze zdrowiem, pochodzeniem etnicznym, orientacją seksualną, wyznaniem czy rasą.
Dlaczego Meta ingeruje w dotychczasowy sposób targetowania?
Zmiany motywowane są głównie chęcią ograniczenia możliwości dyskryminacji określonych grup społecznych. Eksperci jednak wskazują, że targetowanie reklam z uwagi na dane wrażliwe w przeszłości bywało wykorzystywane do realizowania celów wątpliwych moralnie. W sieci można znaleźć przykłady wygenerowania grup wyodrębnionych z uwagi na nienawiść do określonej grupy społecznej albo skrajne poglądy polityczne.