Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Rewolucja w targetowaniu reklam na Facebooku, w Messengerze i na Instagramie

2021.11.16

Nadchodzą zmiany w targetowania reklam w produktach Meta? Być może już niedługo możliwości dotarcia do niektórych grup zostaną zablokowane. Komunikat promocyjny nie będzie mógł zostać stargetowany z uwagi na dane wrażliwe, takie jak m.in.  zdrowie czy orientacja seksualna.

Zmiany w targetowaniu reklam

Rewolucja  w targetowaniu reklam ma nastąpić 19 stycznia 2022 r. Jej zadaniem jest ograniczenie możliwości kierowania komunikatów promocyjnych do określonych grup, m.in. tych dobieranych z uwagi na dane związane ze zdrowiem, pochodzeniem etnicznym, orientacją seksualną, wyznaniem czy rasą.

Dlaczego Meta ingeruje w dotychczasowy sposób targetowania?

Zmiany motywowane są głównie chęcią ograniczenia możliwości dyskryminacji określonych grup społecznych. Eksperci jednak wskazują, że targetowanie reklam z uwagi na dane wrażliwe w przeszłości bywało wykorzystywane do realizowania celów wątpliwych moralnie. W sieci można znaleźć przykłady wygenerowania grup wyodrębnionych z uwagi na nienawiść do określonej grupy społecznej albo skrajne poglądy polityczne.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...