Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Rewolucja w targetowaniu reklam na Facebooku, w Messengerze i na Instagramie

2021.11.16

Nadchodzą zmiany w targetowania reklam w produktach Meta? Być może już niedługo możliwości dotarcia do niektórych grup zostaną zablokowane. Komunikat promocyjny nie będzie mógł zostać stargetowany z uwagi na dane wrażliwe, takie jak m.in.  zdrowie czy orientacja seksualna.

Zmiany w targetowaniu reklam

Rewolucja  w targetowaniu reklam ma nastąpić 19 stycznia 2022 r. Jej zadaniem jest ograniczenie możliwości kierowania komunikatów promocyjnych do określonych grup, m.in. tych dobieranych z uwagi na dane związane ze zdrowiem, pochodzeniem etnicznym, orientacją seksualną, wyznaniem czy rasą.

Dlaczego Meta ingeruje w dotychczasowy sposób targetowania?

Zmiany motywowane są głównie chęcią ograniczenia możliwości dyskryminacji określonych grup społecznych. Eksperci jednak wskazują, że targetowanie reklam z uwagi na dane wrażliwe w przeszłości bywało wykorzystywane do realizowania celów wątpliwych moralnie. W sieci można znaleźć przykłady wygenerowania grup wyodrębnionych z uwagi na nienawiść do określonej grupy społecznej albo skrajne poglądy polityczne.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...