Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Ecomersy Basic #4: Jak działa content marketing w e-commerce?

Piątek, 19 Listopad 2021

Każde działanie marketingowe ostatecznie ma prowadzić do zwiększenia konwersji. Także content marketing – różni się on jednak znacząco od typowych kampanii reklamowych. Content marketing (marketing treści) jest strategią długofalową – zaczyna przynosić efekty dopiero w dłuższej perspektywie. Stoi to w kontrze do kampanii reklamowych, jest jednak równie potrzebny. Kampania zwiększa sprzedaż w trakcie jej trwania. Content marketing natomiast nie zajmuje się bezpośrednio sprzedażą.

Content marketing koncentruje się na budowaniu pozytywnych relacji z odbiorcami, zdobywaniu ich zaufania i zakorzeniania się w ich świadomości. Ma dostarczać klientom odpowiedzi na zadawane pytania i podsuwać rozwiązania ich problemów, przy okazji kierując ich do marki lub konkretnych produktów. W tym celu wykorzystuje się różne formaty treści: przede wszystkim różnego rodzaju teksty, ale również video, audio i grafikę.

Content marketing dla e-commerce – dlaczego warto w niego inwestować?

Content marketing jest niezwykle istotny w budowaniu relacji z klientami. Jeżeli rozwiążesz problem odbiorcy, wywołasz w nim pozytywne emocje. Pokażesz, że jesteś marką godną zaufania, rzetelną i nastawioną na współdziałanie. Zbudujesz też lojalność odbiorcy wobec swojej marki – wdzięczny klient dużo chętniej wybierze Twój sklep zamiast konkurencji, z większym prawdopodobieństwem wróci też na kolejne zakupy. Marketing treści niesie ze sobą mnóstwo korzyści z punktu widzenia e-commerce. Kreuje rozpoznawalność marki, skupia się na komunikacji z klientami, tworzy atmosferę zaangażowania w rozwiązywanie problemów odbiorców, w ten sposób kształtując ich zaufanie do marki czy produktu i budując swój ekspercki wizerunek. To świetny sposób na zamaskowanie reklamy – brak nachalności pozwala użytkownikom pozwalać samodzielne decyzje zakupowe. Zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarkach za pomocą content marketingu jest stosunkowo tanie, ma jednak znaczące przełożenie na zwiększenie liczby pozyskiwanych leadów.


Zobacz też: Ecomersy Basic#2: Słowa kluczowe – pigułka wiedzy


Content marketing – formaty treści

W content marketingu warto wykorzystywać formaty różnego rodzaju. Content marketing może obejmować teksty we wszelkiej formie, grafikę, materiały video oraz audio. Jakie są najpopularniejsze formaty w content marketingu internetowym? Poniżej znajdziesz zestawienie.

  1. Tekst
    • Artykuł sponsorowany
    • Poradnik
    • Tekst ekspercki
    • Recenzja
    • Test konsumencki
    • Ranking
    • Case study
    • Raport
    • Wpis blogowy
    • Newsletter
    • E-book
  2. Grafika (visual content)
    • Infografika
    • Karuzela na Instagramie
    • Graficzne InstaStories
    • Prezentacja
  3. Video
    • Vlogi
    • Live streaming
    • Webinar
    • Tutoriale, poradniki
    • Reportaż
    • Video InstaStories
    • TikTok, Instagram Reels
  4. Audio
    • Podcast
    • Lekcja audio

Więcej przeczytasz w artykule: Co warto wiedzieć o content marketingu?


Podsumowanie

Przygotowując treści content marketingowe, warto wykorzystywać różne formaty. Kluczowe jest dopasowywanie rodzajów treści zarówno do przekazywanych informacji, jak i do grup docelowych odbiorców. Istotny jest cel prowadzenia kampanii content marketingowej – inaczej będą wyglądać materiały promujące konkretne produkty, a inaczej takie, które skupiają się na budowie relacji z odbiorcami. Również w zależności od branży i kanału komunikacji będzie się stosować różne treści.  Nie można pominąć marketingowych trendów i przyzwyczajeń użytkowników. Coraz większą popularnością cieszą się materiały video oraz audio – trzeba na to zwrócić uwagę, planując strategię. Niezależnie jednak od formatu, muszą to być treści interesujące, wartościowe i potrzebne klientom.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...