Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Ecomersy Basic #4: Jak działa content marketing w e-commerce?

2021.11.19

Każde działanie marketingowe ostatecznie ma prowadzić do zwiększenia konwersji. Także content marketing – różni się on jednak znacząco od typowych kampanii reklamowych. Content marketing (marketing treści) jest strategią długofalową – zaczyna przynosić efekty dopiero w dłuższej perspektywie. Stoi to w kontrze do kampanii reklamowych, jest jednak równie potrzebny. Kampania zwiększa sprzedaż w trakcie jej trwania. Content marketing natomiast nie zajmuje się bezpośrednio sprzedażą.

Content marketing koncentruje się na budowaniu pozytywnych relacji z odbiorcami, zdobywaniu ich zaufania i zakorzeniania się w ich świadomości. Ma dostarczać klientom odpowiedzi na zadawane pytania i podsuwać rozwiązania ich problemów, przy okazji kierując ich do marki lub konkretnych produktów. W tym celu wykorzystuje się różne formaty treści: przede wszystkim różnego rodzaju teksty, ale również video, audio i grafikę.

Content marketing dla e-commerce – dlaczego warto w niego inwestować?

Content marketing jest niezwykle istotny w budowaniu relacji z klientami. Jeżeli rozwiążesz problem odbiorcy, wywołasz w nim pozytywne emocje. Pokażesz, że jesteś marką godną zaufania, rzetelną i nastawioną na współdziałanie. Zbudujesz też lojalność odbiorcy wobec swojej marki – wdzięczny klient dużo chętniej wybierze Twój sklep zamiast konkurencji, z większym prawdopodobieństwem wróci też na kolejne zakupy. Marketing treści niesie ze sobą mnóstwo korzyści z punktu widzenia e-commerce. Kreuje rozpoznawalność marki, skupia się na komunikacji z klientami, tworzy atmosferę zaangażowania w rozwiązywanie problemów odbiorców, w ten sposób kształtując ich zaufanie do marki czy produktu i budując swój ekspercki wizerunek. To świetny sposób na zamaskowanie reklamy – brak nachalności pozwala użytkownikom pozwalać samodzielne decyzje zakupowe. Zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarkach za pomocą content marketingu jest stosunkowo tanie, ma jednak znaczące przełożenie na zwiększenie liczby pozyskiwanych leadów.


Zobacz też: Ecomersy Basic#2: Słowa kluczowe – pigułka wiedzy


Content marketing – formaty treści

W content marketingu warto wykorzystywać formaty różnego rodzaju. Content marketing może obejmować teksty we wszelkiej formie, grafikę, materiały video oraz audio. Jakie są najpopularniejsze formaty w content marketingu internetowym? Poniżej znajdziesz zestawienie.

  1. Tekst
    • Artykuł sponsorowany
    • Poradnik
    • Tekst ekspercki
    • Recenzja
    • Test konsumencki
    • Ranking
    • Case study
    • Raport
    • Wpis blogowy
    • Newsletter
    • E-book
  2. Grafika (visual content)
    • Infografika
    • Karuzela na Instagramie
    • Graficzne InstaStories
    • Prezentacja
  3. Video
    • Vlogi
    • Live streaming
    • Webinar
    • Tutoriale, poradniki
    • Reportaż
    • Video InstaStories
    • TikTok, Instagram Reels
  4. Audio
    • Podcast
    • Lekcja audio

Więcej przeczytasz w artykule: Co warto wiedzieć o content marketingu?


Podsumowanie

Przygotowując treści content marketingowe, warto wykorzystywać różne formaty. Kluczowe jest dopasowywanie rodzajów treści zarówno do przekazywanych informacji, jak i do grup docelowych odbiorców. Istotny jest cel prowadzenia kampanii content marketingowej – inaczej będą wyglądać materiały promujące konkretne produkty, a inaczej takie, które skupiają się na budowie relacji z odbiorcami. Również w zależności od branży i kanału komunikacji będzie się stosować różne treści.  Nie można pominąć marketingowych trendów i przyzwyczajeń użytkowników. Coraz większą popularnością cieszą się materiały video oraz audio – trzeba na to zwrócić uwagę, planując strategię. Niezależnie jednak od formatu, muszą to być treści interesujące, wartościowe i potrzebne klientom.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...