Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Ecomersy Basic #4: Jak działa content marketing w e-commerce?

2021.11.19

Każde działanie marketingowe ostatecznie ma prowadzić do zwiększenia konwersji. Także content marketing – różni się on jednak znacząco od typowych kampanii reklamowych. Content marketing (marketing treści) jest strategią długofalową – zaczyna przynosić efekty dopiero w dłuższej perspektywie. Stoi to w kontrze do kampanii reklamowych, jest jednak równie potrzebny. Kampania zwiększa sprzedaż w trakcie jej trwania. Content marketing natomiast nie zajmuje się bezpośrednio sprzedażą.

Content marketing koncentruje się na budowaniu pozytywnych relacji z odbiorcami, zdobywaniu ich zaufania i zakorzeniania się w ich świadomości. Ma dostarczać klientom odpowiedzi na zadawane pytania i podsuwać rozwiązania ich problemów, przy okazji kierując ich do marki lub konkretnych produktów. W tym celu wykorzystuje się różne formaty treści: przede wszystkim różnego rodzaju teksty, ale również video, audio i grafikę.

Content marketing dla e-commerce – dlaczego warto w niego inwestować?

Content marketing jest niezwykle istotny w budowaniu relacji z klientami. Jeżeli rozwiążesz problem odbiorcy, wywołasz w nim pozytywne emocje. Pokażesz, że jesteś marką godną zaufania, rzetelną i nastawioną na współdziałanie. Zbudujesz też lojalność odbiorcy wobec swojej marki – wdzięczny klient dużo chętniej wybierze Twój sklep zamiast konkurencji, z większym prawdopodobieństwem wróci też na kolejne zakupy. Marketing treści niesie ze sobą mnóstwo korzyści z punktu widzenia e-commerce. Kreuje rozpoznawalność marki, skupia się na komunikacji z klientami, tworzy atmosferę zaangażowania w rozwiązywanie problemów odbiorców, w ten sposób kształtując ich zaufanie do marki czy produktu i budując swój ekspercki wizerunek. To świetny sposób na zamaskowanie reklamy – brak nachalności pozwala użytkownikom pozwalać samodzielne decyzje zakupowe. Zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarkach za pomocą content marketingu jest stosunkowo tanie, ma jednak znaczące przełożenie na zwiększenie liczby pozyskiwanych leadów.


Zobacz też: Ecomersy Basic#2: Słowa kluczowe – pigułka wiedzy


Content marketing – formaty treści

W content marketingu warto wykorzystywać formaty różnego rodzaju. Content marketing może obejmować teksty we wszelkiej formie, grafikę, materiały video oraz audio. Jakie są najpopularniejsze formaty w content marketingu internetowym? Poniżej znajdziesz zestawienie.

  1. Tekst
    • Artykuł sponsorowany
    • Poradnik
    • Tekst ekspercki
    • Recenzja
    • Test konsumencki
    • Ranking
    • Case study
    • Raport
    • Wpis blogowy
    • Newsletter
    • E-book
  2. Grafika (visual content)
    • Infografika
    • Karuzela na Instagramie
    • Graficzne InstaStories
    • Prezentacja
  3. Video
    • Vlogi
    • Live streaming
    • Webinar
    • Tutoriale, poradniki
    • Reportaż
    • Video InstaStories
    • TikTok, Instagram Reels
  4. Audio
    • Podcast
    • Lekcja audio

Więcej przeczytasz w artykule: Co warto wiedzieć o content marketingu?


Podsumowanie

Przygotowując treści content marketingowe, warto wykorzystywać różne formaty. Kluczowe jest dopasowywanie rodzajów treści zarówno do przekazywanych informacji, jak i do grup docelowych odbiorców. Istotny jest cel prowadzenia kampanii content marketingowej – inaczej będą wyglądać materiały promujące konkretne produkty, a inaczej takie, które skupiają się na budowie relacji z odbiorcami. Również w zależności od branży i kanału komunikacji będzie się stosować różne treści.  Nie można pominąć marketingowych trendów i przyzwyczajeń użytkowników. Coraz większą popularnością cieszą się materiały video oraz audio – trzeba na to zwrócić uwagę, planując strategię. Niezależnie jednak od formatu, muszą to być treści interesujące, wartościowe i potrzebne klientom.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...