Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Ecomersy Basic #2: Słowa kluczowe – pigułka wiedzy

Czwartek, 4 Listopad 2021

Słowa kluczowe to podstawowe pojęcie związane z optymalizacją treści, czyli strategiami SEO. Wiedza na ich temat jest coraz większa i powszechniejsza. Coraz trudniej prowadzić jakiekolwiek działania w sieci bez znajomości podstaw z tej dziedziny. Przejdźmy więc przez krótkie vademecum na temat słów kluczowych!

Klarowna definicja

Słowa kluczowe nazywa się także frazami kluczowymi, keywordsami albo po prostu frazami. Najprościej mówiąc, są to pojedyncze wyrazy bądź grupy wyrazów, które ludzie najczęściej wpisują w wyszukiwarkę, aby odnaleźć pożądany produkt czy usługę. Na samej górze wyświetlają im się najlepiej zoptymalizowane strony i to właśnie te miejsca najprawdopodobniej odwiedzą. Bycie na górze (nie tylko metaforyczne, ale też dosłowne) równa się większa liczba klientów. Tylko jak to osiągnąć? Podpowiadamy!

Liczba słów kluczowych w tekście

Zadajmy sobie pytanie, ile słów kluczowych powinno znaleźć się w konkretnym tekście. Na pewno nie warto przesadzać z ilością, a zamiast tego – zadbać o jakość. Na samym początku trzeba zaznaczyć, że roboty wyszukiwarek stają się coraz mądrzejsze, dlatego nie ma sensu „wciskać” słów kluczowych na siłę, gdzie popadnie. Powinny pasować do całości i brzmieć naturalnie. Pamiętajmy o jednym: cały czas piszemy dla ludzi. To oni są naszym priorytetem! O konkretniejszych liczbach dyskutują specjaliści. Jedni mówią o 3-5% tekstu, inni – o 1,5%. Można to wykorzystać jako pewną wskazówkę.


Tu przeczytasz więcej: Jaka liczba słów kluczowych najlepiej wpływa na SEO?


Podział wyrażeń kluczowych

Frazy kluczowe dzielą się na kilka głównych kategorii:

  • frazy ogólne – jak sama nazwa wskazuje, są to wyrażenia mało konkretne i bardzo popularne, wpisuje się je zdecydowanie najczęściej (przykłady: „sportowa bluza”, „komputer stacjonarny”)
  • frazy brandowe – odnoszące się do poszczególnych brandów, czyli marek
  • frazy z długiego ogona (tzw. long-tail) – wyrażenia skupione na szczegółach, posługują się nimi osoby ze sprecyzowanymi wymaganiami
  • frazy lokalne – związane z określonymi miejscami

Istnieje jeszcze kilka innych podziałów, jednak powyższy okaże się najbardziej funkcjonalny, szczególnie zaczynając przygodę z SEO.

Gdzie i w jaki sposób umieszczać słowa kluczowe?

Pierwszym miejscem, w którym powinna się znaleźć pozycjonowana przez nas fraza, jest adres URL. Nie powinien przedstawiać pozbawionego sensu ciągu znaków czy cyfr, ponieważ stanie się przez to trudny do zapamiętania. Słowa kluczowe możemy umieścić również w adresach podstron. Kolejnym istotnym obszarem są nagłówki, najczęściej wytłuszczone, a więc rzucające się w oczy. Działają skutecznie zarówno na odbiorców, jak i roboty wyszukiwarki, dlatego warto o nie zadbać. Uwaga: nie pozostawiajmy słów bez odmieniania! Oprócz tego, należy je wplatać do samego tekstu. Najlepiej, żeby zostały rozmieszczone równomiernie, żeby odbiorca nie miał wrażenia ciągłych powtórzeń.


Warto wiedzieć: Jak działają algorytmy Google?


Kategorie i menu okruszkowe

Bardzo istotnym i pomocnym elementem w pozycjonowaniu są kategorie. Pomagają one klientom odnaleźć się na stronie i szybko trafić we właściwe miejsce. Z kolei opisy kategorii usprawnią proces optymalizacji. Na koniec wspomnimy jeszcze o tzw. menu okruszkowym, które mogą uprościć nawigację w ramach danej witryny. Znajdują się na samej górze, pokazując kategorie wybrane przez danego użytkownika – od najbardziej ogólnych do najbardziej szczegółowych. To również czytelny komunikat dla wyszukiwarek!

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...