Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Jaka liczba słów kluczowych najlepiej wpływa na SEO?

2021.08.26

Pozycjonowanie jest niezwykle istotną kwestią, jeżeli chcesz, by klienci łatwiej mogli odnaleźć stronę Twojej firmy. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie, jak osiągnąć ten cel. Odpowiedź brzmi: frazy kluczowe. Na ile słów warto pozycjonować stronę? Dużo czy wręcz przeciwnie, kilka? Podpowiadamy, jakie strategie wybrać, by wypromować swoją witrynę w Google (i nie tylko).

Wady i zalety niewielkiej liczby słów kluczowych

Większość osób na początku decyduje się na bardzo precyzyjne wyrażenia, które prawdopodobnie będą wyszukiwać ich klienci. Mimo że wymagają one mniejszych nakładów pracy i wykluczają niepotrzebne frazy poboczne, trzeba pamiętać, iż charakteryzują się większą konkurencyjnością, dlatego lepiej sprawdzą się w niszowych, specjalistycznych biznesach. Uważaj jednak, by roboty wyszukiwarki nie wykryły działań pozycjonujących i nie nałożyły na witrynę filtra. Tak naprawdę wszystko zależy od wielkości i stopnia rozwinięcia marki.

Pozycjonowanie poprzez większą liczbę wyrażeń

Tak zwane frazy prestiżowe (doprecyzowane) nieczęsto konwertują, co wiąże się z utratą realnych zysków. Dla bezpieczeństwa strony promuje się ją na więcej niż jedno wyrażenie. Najlepiej przy tym wziąć pod uwagę wielowymiarowy kontekst działania firmy i tematykę witryny. Duża liczba fraz kluczowych pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców, co pozwoli budować sprzedaż. To nie wszystko. Dzięki temu, że dana marka pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, staje się rozpoznawalna i z czasem zaczyna być postrzegana jako ekspert w określonym temacie. Mimo że wyrażeń ogólnych poszukuje się znacznie częściej, ich procentowy udział konwersji (a co za tym idzie, efektywność pozycjonowania) jest znacznie niższy niż w przypadku fraz szczegółowych.

Korzyści płynące z long tail

Za pomocą pozycjonowania szerokiego można wejść na tzw. długi ogon wyszukiwania (ang. long tail). Najczęściej składa się on z 3-5 słów kluczowych, wyróżniających się wysokim stopniem konkretności. Jeżeli na część z nich zostanie nałożony filtr, do dyspozycji wciąż pozostaną inne. Długi ogon polega na wzmacnianiu strony poprzez optymalizację i odpowiednie linkowanie. Pamiętaj o kierowaniu wyrażeń na różne podstrony!

Kilka praktycznych porad

Przed podjęciem decyzji dotyczącej liczby słów kluczowych, warto rozeznać się wśród konkurencji. Sprawdź, czy po wpisaniu kilku fraz związanych z Twoją branżą jakieś marki pokazują się częściej niż inne. To zadanie ułatwią Ci rozmaite dostępne narzędzia. Pamiętaj, żeby kierować słowa kluczowe na różne podstrony witryny, ponieważ ułatwia to optymalizację stron docelowych i zwiększa bezpieczeństwo procesu pozycjonowania. Jeśli Twoja strona jest mała, zastanów się nad jej rozbudową.

Jakość góruje nad ilością

W przypadku fraz kluczowych ważniejsza od ilości jest jakość. Dobrym pomysłem okaże się skorzystanie z kampanii AdWords, dzięki której sprawdzisz dane słowa kluczowe: pod względem liczby wyświetleń i stopnia zaangażowania. Najskuteczniejsze są wyrażenia wywołujące największe zainteresowanie wśród odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...