Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Jaka liczba słów kluczowych najlepiej wpływa na SEO?

Czwartek, 26 Sierpień 2021

Pozycjonowanie jest niezwykle istotną kwestią, jeżeli chcesz, by klienci łatwiej mogli odnaleźć stronę Twojej firmy. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie, jak osiągnąć ten cel. Odpowiedź brzmi: frazy kluczowe. Na ile słów warto pozycjonować stronę? Dużo czy wręcz przeciwnie, kilka? Podpowiadamy, jakie strategie wybrać, by wypromować swoją witrynę w Google (i nie tylko).

Wady i zalety niewielkiej liczby słów kluczowych

Większość osób na początku decyduje się na bardzo precyzyjne wyrażenia, które prawdopodobnie będą wyszukiwać ich klienci. Mimo że wymagają one mniejszych nakładów pracy i wykluczają niepotrzebne frazy poboczne, trzeba pamiętać, iż charakteryzują się większą konkurencyjnością, dlatego lepiej sprawdzą się w niszowych, specjalistycznych biznesach. Uważaj jednak, by roboty wyszukiwarki nie wykryły działań pozycjonujących i nie nałożyły na witrynę filtra. Tak naprawdę wszystko zależy od wielkości i stopnia rozwinięcia marki.

Pozycjonowanie poprzez większą liczbę wyrażeń

Tak zwane frazy prestiżowe (doprecyzowane) nieczęsto konwertują, co wiąże się z utratą realnych zysków. Dla bezpieczeństwa strony promuje się ją na więcej niż jedno wyrażenie. Najlepiej przy tym wziąć pod uwagę wielowymiarowy kontekst działania firmy i tematykę witryny. Duża liczba fraz kluczowych pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców, co pozwoli budować sprzedaż. To nie wszystko. Dzięki temu, że dana marka pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, staje się rozpoznawalna i z czasem zaczyna być postrzegana jako ekspert w określonym temacie. Mimo że wyrażeń ogólnych poszukuje się znacznie częściej, ich procentowy udział konwersji (a co za tym idzie, efektywność pozycjonowania) jest znacznie niższy niż w przypadku fraz szczegółowych.

Korzyści płynące z long tail

Za pomocą pozycjonowania szerokiego można wejść na tzw. długi ogon wyszukiwania (ang. long tail). Najczęściej składa się on z 3-5 słów kluczowych, wyróżniających się wysokim stopniem konkretności. Jeżeli na część z nich zostanie nałożony filtr, do dyspozycji wciąż pozostaną inne. Długi ogon polega na wzmacnianiu strony poprzez optymalizację i odpowiednie linkowanie. Pamiętaj o kierowaniu wyrażeń na różne podstrony!

Kilka praktycznych porad

Przed podjęciem decyzji dotyczącej liczby słów kluczowych, warto rozeznać się wśród konkurencji. Sprawdź, czy po wpisaniu kilku fraz związanych z Twoją branżą jakieś marki pokazują się częściej niż inne. To zadanie ułatwią Ci rozmaite dostępne narzędzia. Pamiętaj, żeby kierować słowa kluczowe na różne podstrony witryny, ponieważ ułatwia to optymalizację stron docelowych i zwiększa bezpieczeństwo procesu pozycjonowania. Jeśli Twoja strona jest mała, zastanów się nad jej rozbudową.

Jakość góruje nad ilością

W przypadku fraz kluczowych ważniejsza od ilości jest jakość. Dobrym pomysłem okaże się skorzystanie z kampanii AdWords, dzięki której sprawdzisz dane słowa kluczowe: pod względem liczby wyświetleń i stopnia zaangażowania. Najskuteczniejsze są wyrażenia wywołujące największe zainteresowanie wśród odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...