Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Jaka liczba słów kluczowych najlepiej wpływa na SEO?

2021.08.26

Pozycjonowanie jest niezwykle istotną kwestią, jeżeli chcesz, by klienci łatwiej mogli odnaleźć stronę Twojej firmy. Wiele osób zadaje sobie jednak pytanie, jak osiągnąć ten cel. Odpowiedź brzmi: frazy kluczowe. Na ile słów warto pozycjonować stronę? Dużo czy wręcz przeciwnie, kilka? Podpowiadamy, jakie strategie wybrać, by wypromować swoją witrynę w Google (i nie tylko).

Wady i zalety niewielkiej liczby słów kluczowych

Większość osób na początku decyduje się na bardzo precyzyjne wyrażenia, które prawdopodobnie będą wyszukiwać ich klienci. Mimo że wymagają one mniejszych nakładów pracy i wykluczają niepotrzebne frazy poboczne, trzeba pamiętać, iż charakteryzują się większą konkurencyjnością, dlatego lepiej sprawdzą się w niszowych, specjalistycznych biznesach. Uważaj jednak, by roboty wyszukiwarki nie wykryły działań pozycjonujących i nie nałożyły na witrynę filtra. Tak naprawdę wszystko zależy od wielkości i stopnia rozwinięcia marki.

Pozycjonowanie poprzez większą liczbę wyrażeń

Tak zwane frazy prestiżowe (doprecyzowane) nieczęsto konwertują, co wiąże się z utratą realnych zysków. Dla bezpieczeństwa strony promuje się ją na więcej niż jedno wyrażenie. Najlepiej przy tym wziąć pod uwagę wielowymiarowy kontekst działania firmy i tematykę witryny. Duża liczba fraz kluczowych pomoże dotrzeć do szerszego grona odbiorców, co pozwoli budować sprzedaż. To nie wszystko. Dzięki temu, że dana marka pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, staje się rozpoznawalna i z czasem zaczyna być postrzegana jako ekspert w określonym temacie. Mimo że wyrażeń ogólnych poszukuje się znacznie częściej, ich procentowy udział konwersji (a co za tym idzie, efektywność pozycjonowania) jest znacznie niższy niż w przypadku fraz szczegółowych.

Korzyści płynące z long tail

Za pomocą pozycjonowania szerokiego można wejść na tzw. długi ogon wyszukiwania (ang. long tail). Najczęściej składa się on z 3-5 słów kluczowych, wyróżniających się wysokim stopniem konkretności. Jeżeli na część z nich zostanie nałożony filtr, do dyspozycji wciąż pozostaną inne. Długi ogon polega na wzmacnianiu strony poprzez optymalizację i odpowiednie linkowanie. Pamiętaj o kierowaniu wyrażeń na różne podstrony!

Kilka praktycznych porad

Przed podjęciem decyzji dotyczącej liczby słów kluczowych, warto rozeznać się wśród konkurencji. Sprawdź, czy po wpisaniu kilku fraz związanych z Twoją branżą jakieś marki pokazują się częściej niż inne. To zadanie ułatwią Ci rozmaite dostępne narzędzia. Pamiętaj, żeby kierować słowa kluczowe na różne podstrony witryny, ponieważ ułatwia to optymalizację stron docelowych i zwiększa bezpieczeństwo procesu pozycjonowania. Jeśli Twoja strona jest mała, zastanów się nad jej rozbudową.

Jakość góruje nad ilością

W przypadku fraz kluczowych ważniejsza od ilości jest jakość. Dobrym pomysłem okaże się skorzystanie z kampanii AdWords, dzięki której sprawdzisz dane słowa kluczowe: pod względem liczby wyświetleń i stopnia zaangażowania. Najskuteczniejsze są wyrażenia wywołujące największe zainteresowanie wśród odbiorców.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...