Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

#PrasówkaEcomersy (25.04-29.04.2022 r.)

Środa, 4 Maj 2022

Pisaliśmy o najnowszym raporcie GUS na temat spadku w sprzedaży detalicznej i wzrostu wartości sprzedaży przez Internet. Informowaliśmy, że Elon Musk kupuje Twittera, i to za 43 mld dolarów. W Strefie Wiedzy znalazł się artykuł dotyczący automatyzacji w e-commerce, a także zero waste w e-commerce. Donieśliśmy też, że InPost zasilił polski budżet kwotą w wysokości 510 mln zł. Sprawdzaliśmy, kto znalazł się w pierwszej dziesiątce w badaniu „Koszyk Roku” 2022. Nasi czytelnicy mogli się też dowiedzieć, że majówkowa reklama platformy Shopee irytuje odbiorców oraz że Vercom przejmuje MailerLite, planując przy tym dalszy rozwój. Pisaliśmy również o nowej dyrektywie unijnej, która wpłynie na funkcjonowanie sklepów internetowych i o zmianach na Instagramie dotyczących przypinania postów i indywidualnego układ feedu. Opublikowaliśmy też news o ECC, na którym Brzoska na mówił o kondycji e-commerce w 2022 roku i o potencjalnym hamowaniu. Z kolei w Ecomersach Basic znalazł się artykuł na temat analizy biznesowej w e-commerce i jej zalet.

Najnowsze dane GUS – spadek w sprzedaży detalicznej i wzrost wartości sprzedaży przez Internet

Główny Urząd Statystyczny (GUS) podaje, że w marcu 2022 roku udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 9,4% w porównaniu z lutym. Z kolei wartość sprzedaży przez Internet wzrosła o 14,9% w ujęciu miesięcznym.

https://ecomersy.pl/najnowsze-dane-gus-spadek-w-sprzedazy-detalicznej-i-wzrost-wartosci-sprzedazy-przez-internet

Elon Musk przejmuje Twittera za 43 mld dolarów

To już pewne – Twitter zostanie przejęty przez Elona Muska. Zapłaci 54 dolary za akcję, czyli łącznie 43 mld dolarów. Negocjacje z zarządem trwały do poniedziałku rano.

https://ecomersy.pl/elon-musk-przejmuje-twittera-za-43-mld-dolarow

Automatyzacja w e-commerce. Więcej za mniej

Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, czy niektóre elementy bądź usługi w Twoim sklepie internetowym mogłyby zostać automatyzowane? To rozwiązanie ułatwiłoby Ci prowadzenie biznesu, umożliwiło szybsze oraz sprawniejsze działania i – najprawdopodobniej – wpłynęło pozytywnie na poziom sprzedaży. Jak więc taki proces wygląda w świecie e-commerce? Zostań z nami, aby się dowiedzieć.

https://ecomersy.pl/automatyzacja-w-e-commerce-wiecej-za-mniej

InPost zasilił polski budżet na 510 mln zł

Tylko w 2021 roku InPost odprowadził 510 mln zł podatku, z kolei w ostatnich czterech latach było to ponad 983 mln zł (wliczając CIT, PIT, ZUS i VAT). Sam VAT wyniósł 418 mln zł. Kwoty zostały potwierdzone przy finalizacji sprawozdania finansowego.

https://ecomersy.pl/inpost-zasilil-polski-budzet-na-510-mln-zl

Koszyk Roku 2022. Kto znalazł się w pierwszej dziesiątce?

Niedawno została przeprowadzona czwarta edycja ogólnopolskiego badania branży e-commerce – Koszyk Roku. Najbardziej przyjazne sklepy internetowe wyłoniono spośród 100 znanych kandydatów. Znalazły się wśród nich takie marki, jak Martes Sport, Black Red White, Media Expert czy Answear.

https://ecomersy.pl/koszyk-roku-2022-kto-znalazl-sie-w-pierwszej-dziesiatce

Majówkowa reklama platformy Shopee irytuje odbiorców

Nowa kampania reklamowa platformy Shopee nie cieszy się aprobatą ze strony odbiorców. Firma postanowiła stworzyć 30-sekundowy spot, w którym za podkład muzyczny służy przerobiona wersja niezwykle popularnej dziecięcej piosenki „Baby Shark”. Jest on uznawany przez internautów za irytujący.

https://ecomersy.pl/majowkowa-reklama-platformy-shopee-irytuje-odbiorcow

Vercom przejmuje MailerLite i planuje dalszy rozwój

Spółka Vercom, która zajmuje się tworzeniem globalnych platform komunikacyjnych w chmurze (CPaaS), przejmuje firmę MailerLite, specjalizującą się w e-mail marketingu. Dzięki temu przedsięwzięciu ułatwiona zostanie globalna ekspansja marki Vercom.

https://ecomersy.pl/vercom-przejmuje-mailerlite-i-planuje-dalszy-rozwoj

Zero waste w e-commerce

Zero waste to podejście, które coraz więcej osób stara się wprowadzać w życie, nawet poprzez małe, regularnie wykonywane czynności, takie jak segregacja śmieci czy wybieranie papierowych toreb zamiast plastikowych. Chodzi o to, by generować jak najmniej odpadów i ograniczyć działania szkodzące środowisku. Firmy stosujące tę politykę są dużo lepiej postrzegane przez klientów. Czy zero waste jest możliwe w e-commerce? Oczywiście, że tak!

https://ecomersy.pl/zero-waste-w-e-commerce

Nowa dyrektywa unijna wpłynie na funkcjonowanie sklepów internetowych

Sklepy internetowe zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące ochrony konsumentów, które muszą zostać wprowadzone do 28 maja br. W innym wypadku będą musiały zmierzyć się z karą do 10% obrotów. Chodzi o zakaz usuwania negatywnych opinii i tworzenia fałszywych promocji.

https://ecomersy.pl/nowa-dyrektywa-unijna-wplynie-na-funkcjonowanie-sklepow-internetowych

Zmiany na Instagramie – przypięte posty i indywidualny układ feedu

Instagram wprowadza dwie nowe opcje dotyczące wyglądu profilu: będzie można przypiąć na górze feedu trzy posty, a także zdecydować się na jego reorganizację. Na razie zmiany pozostają w fazie testów.

https://ecomersy.pl/zmiany-na-instagramie-przypiete-posty-i-indywidualny-uklad-feedu

Brzoska na ECC mówił o kondycji e-commerce w 2022 roku. Będziemy hamować

Rafał Brzoska, prezes InPostu, ostrzega przed gwałtownym hamowaniem rynku e-commerce. Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach stwierdził, że w tym roku wartość wzrostu prawdopodobnie będzie jednocyfrowa.

https://ecomersy.pl/brzoska-o-kondycji-e-commerce-w-2022-roku-bedziemy-hamowac

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz też samodzielnie spróbować wysnuć wnioski dotyczące działania Twojej firmy. Zobacz, jakie korzyści przyniesie tego typu badanie.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-26-analiza-biznesowa-w-e-commerce-dlaczego-warto

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...