Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Koszyk Roku 2022. Kto znalazł się w pierwszej dziesiątce?

2022.04.27

Niedawno została przeprowadzona czwarta edycja ogólnopolskiego badania branży e-commerce – Koszyk Roku. Najbardziej przyjazne sklepy internetowe wyłoniono spośród 100 znanych kandydatów. Znalazły się wśród nich takie marki, jak Martes Sport, Black Red White, Media Expert czy Answear.

Raport związany z m-commerce

Koszyk Roku jest organizowany przez Twisto, a główni partnerzy to Tpay, Mastercard oraz agencja Edisona. Wnioski z badania można przeczytać w specjalnie sporządzonym raporcie, z którego dowiesz się, co składa się na najlepsze doświadczenia zakupowe w m-commerce czy w jaki sposób można uprościć proces rejestracji. W tym roku skupiono się na jednej ścieżce zakupowej klienta – poprzez urządzenia mobilne.

Dziesięć najlepszych e-commerców

Działanie różnych sklepów e-commerce zostało przeanalizowane według stu kryteriów. Najlepszym UX mogą się pochwalić marki z branży elektronicznej, modowej i związanej z wyposażeniem domu. Pierwsze dziesięć miejsc zajęły następujące sklepy: sklepmartes.pl, brw.pl, mediaexpert.pl, answear.com, castorama.pl, tchibo.pl, 50style.pl, sklep.sfd.pl, mediamarkt.pl, sizeer.com.

Najważniejsze kryteria

W badaniu brano pod uwagę takie czynniki, jak rejestracja, logowanie, walidacja danych, odpowiednio zaprojektowany koszyk zakupowy, liczba metod płatności, możliwość skorzystania z płatności odroczonych. Z całym raportem można się zapoznać na stronie https://www.koszykroku.pl/.

Źródło zdjęcia: screeen z raportu

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...