Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Brzoska na ECC mówił o kondycji e-commerce w 2022 roku. Będziemy hamować

Piątek, 29 Kwiecień 2022

Rafał Brzoska, prezes InPostu, ostrzega przed gwałtownym hamowaniem rynku e-commerce. Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach stwierdził, że w tym roku wartość wzrostu prawdopodobnie będzie jednocyfrowa.

Negatywne i pozytywne prognozy

Brzoska w swoim przemówieniu podkreślał, że ma na myśli wolumen paczkowy, ponieważ wartościowo rynek może urosnąć o mniej więcej 20%. Na sytuację ma wpływ wysoki poziom inflacji, a końcówka II kwartału ukaże negatywne tendencje. W perspektywie średnio- i długofalowej rynek e-commerce wciąż będzie się dynamicznie rozwijać.

Paczkomaty a środowisko

Prezes InPostu zaznaczył, że dostawa do paczkomatów pozytywnie wpływa na środowisko, ograniczając emisję CO2. Coraz więcej automatów paczkowych pojawia się w mniejszych miejscowościach – w 2021 roku 60% z nich zostało postawionych na wsiach z liczbą mieszkańców poniżej 500. Oprócz tego, Brzoska zwraca uwagę na negatywny wizerunek biznesmenów w Polsce, którzy wciąż nie cieszą się dostatecznym szacunkiem, szczególnie w środowiskach lewicowych.

Źródło: https://www.facebook.com/rafal.brzoska.58

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...