Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

Brzoska na ECC mówił o kondycji e-commerce w 2022 roku. Będziemy hamować

2022.04.29

Rafał Brzoska, prezes InPostu, ostrzega przed gwałtownym hamowaniem rynku e-commerce. Podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach stwierdził, że w tym roku wartość wzrostu prawdopodobnie będzie jednocyfrowa.

Negatywne i pozytywne prognozy

Brzoska w swoim przemówieniu podkreślał, że ma na myśli wolumen paczkowy, ponieważ wartościowo rynek może urosnąć o mniej więcej 20%. Na sytuację ma wpływ wysoki poziom inflacji, a końcówka II kwartału ukaże negatywne tendencje. W perspektywie średnio- i długofalowej rynek e-commerce wciąż będzie się dynamicznie rozwijać.

Paczkomaty a środowisko

Prezes InPostu zaznaczył, że dostawa do paczkomatów pozytywnie wpływa na środowisko, ograniczając emisję CO2. Coraz więcej automatów paczkowych pojawia się w mniejszych miejscowościach – w 2021 roku 60% z nich zostało postawionych na wsiach z liczbą mieszkańców poniżej 500. Oprócz tego, Brzoska zwraca uwagę na negatywny wizerunek biznesmenów w Polsce, którzy wciąż nie cieszą się dostatecznym szacunkiem, szczególnie w środowiskach lewicowych.

Źródło: https://www.facebook.com/rafal.brzoska.58

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...