Najnowsze dane GUS – spadek w sprzedaży detalicznej i wzrost wartości sprzedaży przez Internet
Główny Urząd Statystyczny (GUS) podaje, że w marcu 2022 roku udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 9,4% w porównaniu z lutym. Z kolei wartość sprzedaży przez Internet wzrosła o 14,9% w ujęciu miesięcznym.
Jakie branże odnotowały spadek?
W komunikacie możemy przeczytać, że spadek wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,4% w lutym do 23,4% w marcu), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 28,6% do 26,7%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 19% do 18,2%)”.
Opinie ekspertów
Najnowsze dane komentuje Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group, twierdząc, że „O kondycji polskiego handlu i e-handlu w coraz mniejszym stopniu decyduje pandemia, a w coraz większym – czynniki makro. […] W wyniku trudności dotyczących surowców i logistyki w wielu branżach obserwowane są problemy z dostępnością produktów”.