Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Najnowsze dane GUS – spadek w sprzedaży detalicznej i wzrost wartości sprzedaży przez Internet

Poniedziałek, 25 Kwiecień 2022

Główny Urząd Statystyczny (GUS) podaje, że w marcu 2022 roku udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży detalicznej (ceny bieżące) spadł do 9,4% w porównaniu z lutym. Z kolei wartość sprzedaży przez Internet wzrosła o 14,9% w ujęciu miesięcznym.

Jakie branże odnotowały spadek?

W komunikacie możemy przeczytać, że spadek wykazały przedsiębiorstwa zaklasyfikowane do grup: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 25,4% w lutym do 23,4% w marcu), „tekstylia, odzież, obuwie” (odpowiednio z 28,6% do 26,7%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 19% do 18,2%)”.

Opinie ekspertów

Najnowsze dane komentuje Sebastian Błaszkiewicz, dyrektor sprzedaży w Unity Group, twierdząc, że „O kondycji polskiego handlu i e-handlu w coraz mniejszym stopniu decyduje pandemia, a w coraz większym – czynniki makro. […] W wyniku trudności dotyczących surowców i logistyki w wielu branżach obserwowane są problemy z dostępnością produktów”.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...