Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Vercom przejmuje MailerLite i planuje dalszy rozwój

2022.04.27

Spółka Vercom, która zajmuje się tworzeniem globalnych platform komunikacyjnych w chmurze (CPaaS), przejmuje firmę MailerLite, specjalizującą się w e-mail marketingu. Dzięki temu przedsięwzięciu ułatwiona zostanie globalna ekspansja marki Vercom.

Korzyści finansowe i biznesowe

MailerLite działa przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych oraz na terenie Europy Zachodniej. Posiada ponad 38 tys. klientów na 180 rynkach, a jego średnioroczny wzrost przychodów z trzech ostatnich lat wyniósł 43%. Z kolei w 2021 roku marża brutto osiągnęła liczbę 45 mln PLN. Akwizycja umożliwi więc Vercomowi dalszy rozwój biznesowy i finansowy. Jak czytamy w komunikacie, liczba podmiotów zwiększy się z 19 tys. do blisko 57 tys. Spółka zyska 100 nowych pracowników skupionych w 30 różnych lokalizacjach. Marża brutto wzrośnie z 54 mln PLN do 107 mln PLN.

Dalsze plany

Wartość przejęcia ma wynieść blisko 400 mln PLN (84,13 mln EUR), a inwestycja zostanie częściowo pokryta ze środków pozyskanych z IPO (pierwszej oferty publicznej), z której firma otrzymała 180 mln PLN. Wiadomo, że Vercom planuje dalsze kroki. Już teraz zawarł porozumienie w sprawie nabycia Oxylion S.A. Na przejęcia ma zostać przeznaczone łącznie 250 mln PLN.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.