Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Vercom przejmuje MailerLite i planuje dalszy rozwój

Środa, 27 Kwiecień 2022

Spółka Vercom, która zajmuje się tworzeniem globalnych platform komunikacyjnych w chmurze (CPaaS), przejmuje firmę MailerLite, specjalizującą się w e-mail marketingu. Dzięki temu przedsięwzięciu ułatwiona zostanie globalna ekspansja marki Vercom.

Korzyści finansowe i biznesowe

MailerLite działa przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych oraz na terenie Europy Zachodniej. Posiada ponad 38 tys. klientów na 180 rynkach, a jego średnioroczny wzrost przychodów z trzech ostatnich lat wyniósł 43%. Z kolei w 2021 roku marża brutto osiągnęła liczbę 45 mln PLN. Akwizycja umożliwi więc Vercomowi dalszy rozwój biznesowy i finansowy. Jak czytamy w komunikacie, liczba podmiotów zwiększy się z 19 tys. do blisko 57 tys. Spółka zyska 100 nowych pracowników skupionych w 30 różnych lokalizacjach. Marża brutto wzrośnie z 54 mln PLN do 107 mln PLN.

Dalsze plany

Wartość przejęcia ma wynieść blisko 400 mln PLN (84,13 mln EUR), a inwestycja zostanie częściowo pokryta ze środków pozyskanych z IPO (pierwszej oferty publicznej), z której firma otrzymała 180 mln PLN. Wiadomo, że Vercom planuje dalsze kroki. Już teraz zawarł porozumienie w sprawie nabycia Oxylion S.A. Na przejęcia ma zostać przeznaczone łącznie 250 mln PLN.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...