Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Vercom przejmuje MailerLite i planuje dalszy rozwój

2022.04.27

Spółka Vercom, która zajmuje się tworzeniem globalnych platform komunikacyjnych w chmurze (CPaaS), przejmuje firmę MailerLite, specjalizującą się w e-mail marketingu. Dzięki temu przedsięwzięciu ułatwiona zostanie globalna ekspansja marki Vercom.

Korzyści finansowe i biznesowe

MailerLite działa przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych oraz na terenie Europy Zachodniej. Posiada ponad 38 tys. klientów na 180 rynkach, a jego średnioroczny wzrost przychodów z trzech ostatnich lat wyniósł 43%. Z kolei w 2021 roku marża brutto osiągnęła liczbę 45 mln PLN. Akwizycja umożliwi więc Vercomowi dalszy rozwój biznesowy i finansowy. Jak czytamy w komunikacie, liczba podmiotów zwiększy się z 19 tys. do blisko 57 tys. Spółka zyska 100 nowych pracowników skupionych w 30 różnych lokalizacjach. Marża brutto wzrośnie z 54 mln PLN do 107 mln PLN.

Dalsze plany

Wartość przejęcia ma wynieść blisko 400 mln PLN (84,13 mln EUR), a inwestycja zostanie częściowo pokryta ze środków pozyskanych z IPO (pierwszej oferty publicznej), z której firma otrzymała 180 mln PLN. Wiadomo, że Vercom planuje dalsze kroki. Już teraz zawarł porozumienie w sprawie nabycia Oxylion S.A. Na przejęcia ma zostać przeznaczone łącznie 250 mln PLN.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...