Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Nowa dyrektywa unijna wpłynie na funkcjonowanie sklepów internetowych

Czwartek, 28 Kwiecień 2022

Sklepy internetowe zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące ochrony konsumentów, które muszą zostać wprowadzone do 28 maja br. W innym wypadku będą musiały zmierzyć się z karą do 10% obrotów. Chodzi o zakaz usuwania negatywnych opinii i tworzenia fałszywych promocji.

Koniec z nieuczciwymi działaniami

Unijna dyrektywa Omnibus ma zapobiegać nieuczciwemu podnoszeniu cen przed wprowadzeniem obniżek, pozbywaniu się nieprzychylnych recenzji czy publikowaniu nieprawdziwych opinii. Jeżeli sklep internetowy przygotowuje wyprzedaż, obok nowej ceny musi zostać umieszczona najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Dyrektywa zobowiązuje przedsiębiorców do informowania o indywidualnym dostosowywaniu ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań, jeżeli oczywiście takie działania miały miejsce.

Weryfikacja opinii

Firmy mogą otrzymać karę za zlecanie publikowania fałszywych komentarzy na temat ich usług czy produktów, a także za pozbywanie się negatywnych opinii czy zniechęcanie do ich umieszczania. Sprzedawcy zaczną dzielić się tym, w jaki sposób weryfikują publikowane na swojej stronie recenzje. Za nieprzestrzeganie nowych przepisów grożą wysokie kary: nawet do 10% obrotów firmy. Bez wątpienia dyrektywa wpłynie na funkcjonowanie platform e-commerce i indywidualnych e-biznesów.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...