Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Nowa dyrektywa unijna wpłynie na funkcjonowanie sklepów internetowych

2022.04.28

Sklepy internetowe zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące ochrony konsumentów, które muszą zostać wprowadzone do 28 maja br. W innym wypadku będą musiały zmierzyć się z karą do 10% obrotów. Chodzi o zakaz usuwania negatywnych opinii i tworzenia fałszywych promocji.

Koniec z nieuczciwymi działaniami

Unijna dyrektywa Omnibus ma zapobiegać nieuczciwemu podnoszeniu cen przed wprowadzeniem obniżek, pozbywaniu się nieprzychylnych recenzji czy publikowaniu nieprawdziwych opinii. Jeżeli sklep internetowy przygotowuje wyprzedaż, obok nowej ceny musi zostać umieszczona najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Dyrektywa zobowiązuje przedsiębiorców do informowania o indywidualnym dostosowywaniu ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań, jeżeli oczywiście takie działania miały miejsce.

Weryfikacja opinii

Firmy mogą otrzymać karę za zlecanie publikowania fałszywych komentarzy na temat ich usług czy produktów, a także za pozbywanie się negatywnych opinii czy zniechęcanie do ich umieszczania. Sprzedawcy zaczną dzielić się tym, w jaki sposób weryfikują publikowane na swojej stronie recenzje. Za nieprzestrzeganie nowych przepisów grożą wysokie kary: nawet do 10% obrotów firmy. Bez wątpienia dyrektywa wpłynie na funkcjonowanie platform e-commerce i indywidualnych e-biznesów.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...