Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Nowa dyrektywa unijna wpłynie na funkcjonowanie sklepów internetowych

2022.04.28

Sklepy internetowe zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące ochrony konsumentów, które muszą zostać wprowadzone do 28 maja br. W innym wypadku będą musiały zmierzyć się z karą do 10% obrotów. Chodzi o zakaz usuwania negatywnych opinii i tworzenia fałszywych promocji.

Koniec z nieuczciwymi działaniami

Unijna dyrektywa Omnibus ma zapobiegać nieuczciwemu podnoszeniu cen przed wprowadzeniem obniżek, pozbywaniu się nieprzychylnych recenzji czy publikowaniu nieprawdziwych opinii. Jeżeli sklep internetowy przygotowuje wyprzedaż, obok nowej ceny musi zostać umieszczona najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Dyrektywa zobowiązuje przedsiębiorców do informowania o indywidualnym dostosowywaniu ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań, jeżeli oczywiście takie działania miały miejsce.

Weryfikacja opinii

Firmy mogą otrzymać karę za zlecanie publikowania fałszywych komentarzy na temat ich usług czy produktów, a także za pozbywanie się negatywnych opinii czy zniechęcanie do ich umieszczania. Sprzedawcy zaczną dzielić się tym, w jaki sposób weryfikują publikowane na swojej stronie recenzje. Za nieprzestrzeganie nowych przepisów grożą wysokie kary: nawet do 10% obrotów firmy. Bez wątpienia dyrektywa wpłynie na funkcjonowanie platform e-commerce i indywidualnych e-biznesów.

Polecamy