Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Nowa dyrektywa unijna wpłynie na funkcjonowanie sklepów internetowych

2022.04.28

Sklepy internetowe zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące ochrony konsumentów, które muszą zostać wprowadzone do 28 maja br. W innym wypadku będą musiały zmierzyć się z karą do 10% obrotów. Chodzi o zakaz usuwania negatywnych opinii i tworzenia fałszywych promocji.

Koniec z nieuczciwymi działaniami

Unijna dyrektywa Omnibus ma zapobiegać nieuczciwemu podnoszeniu cen przed wprowadzeniem obniżek, pozbywaniu się nieprzychylnych recenzji czy publikowaniu nieprawdziwych opinii. Jeżeli sklep internetowy przygotowuje wyprzedaż, obok nowej ceny musi zostać umieszczona najniższa cena z okresu 30 dni przed wprowadzeniem promocji. Dyrektywa zobowiązuje przedsiębiorców do informowania o indywidualnym dostosowywaniu ceny do konsumenta na podstawie zebranych danych na temat jego preferencji i zachowań, jeżeli oczywiście takie działania miały miejsce.

Weryfikacja opinii

Firmy mogą otrzymać karę za zlecanie publikowania fałszywych komentarzy na temat ich usług czy produktów, a także za pozbywanie się negatywnych opinii czy zniechęcanie do ich umieszczania. Sprzedawcy zaczną dzielić się tym, w jaki sposób weryfikują publikowane na swojej stronie recenzje. Za nieprzestrzeganie nowych przepisów grożą wysokie kary: nawet do 10% obrotów firmy. Bez wątpienia dyrektywa wpłynie na funkcjonowanie platform e-commerce i indywidualnych e-biznesów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...