Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (04-08.07.2022 r.)

2022.07.11

Pisaliśmy o letnich wyprzedażach w branży odzieżowej, a także o nowych członkach zarządu Integer.pl – Izabeli Karolczyk-Szafrańskiej i Szymonie Wałachu. Informowaliśmy, że Roy Perticucci zostaje nowym prezesem Allegro, zastępując w tej roli Francoisa Nuytsa. Rozważaliśmy, czy indyjski Dukaan stanie się konkurencją dla Shopify. Opublikowaliśmy TOP czerwca 2022, czyli zbiór najchętniej czytanych tekstów, jak również wywiad z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence, na temat SEO w sklepie internetowym. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że londyńscy kurierzy Amazona będą dostarczać paczki rowerami elektrycznymi i na piechotę oraz że aplikacja Jush będzie działać dłużej w weekendy. Zastanawialiśmy się, jakie są najważniejsze trendy sprzedażowe w branży modowej w 2022 roku. Pisaliśmy, że polski Strix i holenderski ShopWorks połączą się w jedną agencję. Wspomnieliśmy też, że zakupy bez wychodzenia z domu są już dostępne w Netto. Informowaliśmy także, że paczkomaty InPostu staną w Hiszpanii i Portugalii i że Anna Heimberger zostaje nową dyrektor marketingu InPost w Polsce. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się tekst na temat tego, na a co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce.

Lato w branży odzieżowej — Czas na wyprzedaże!

Gorące wakacyjne dni sprzyjają odpoczynkowi i warto je wykorzystać dla podładowania swoich baterii. Jednak Twój sklep internetowy nie może w tym czasie działać bez przemyślanego planu. Już teraz przygotuj strategię na letnie miesiące, aby bez stresu wypocząć i nie stracić klientów. Lipiec i sierpień są specyficznym okresem w handlu internetowym, ale wcale nie muszą być straconym czasem. Już dzisiaj pomyśl o tym jak zapewnić sobie jeszcze lepsze wyniki jesienią.

https://ecomersy.pl/lato-w-branzy-odziezowej-czas-na-wyprzedaze

Nowi członkowie zarządu Integer.pl – Izabela Karolczyk-Szafrańska i Szymon Wałach

Do zarządu spółki Integer.pl, która zarządza działalnością Grupy InPost w Polsce, dołączają dwie nowe osoby: Izabela Karolczyk-Szafrańska (jako Group Marketing Director) i Szymon Wałach (jako specjalista od obszaru Digital&Strategy).

https://ecomersy.pl/nowi-czlonkowie-zarzadu-integerpl-izabela-karolczyk-szafranska-i-szymon-walach

Roy Perticucci nowym prezesem Allegro. Zastąpi Francoisa Nuytsa

1 września 2022 roku Roy Perticucci zostanie nowym prezesem i członkiem zarządu Allegro. Zastąpi w tej roli Francoisa Nuytsa. Przyszły CEO ma ponad 20-letnie doświadczenie w zarządzaniu międzynarodowymi przedsiębiorstwami e-commerce. Od 2013 do 2020 zarządzał europejskimi operacjami i logistyką w Amazonie.

https://ecomersy.pl/roy-perticucci-nowym-prezesem-allegro-zastapi-francoisa-nuytsa

Indyjski Dukaan zyskuje na popularności. Będzie konkurencją dla Shopify?

Indyjski start-up Dukaan chce konkurować z kanadyjskim gigantem, Shopify. Został założony w maju 2020 roku, podczas pierwszego lockdownu. Na razie jego plany mogą wydawać się zbyt śmiałe, jako że Shopify to marka z 16-letnim doświadczeniem i 1,75 mln obsługiwanych sklepów internetowych.

https://ecomersy.pl/indyjski-dukaan-zyskuje-na-popularnosci-bedzie-konkurencja-dla-shopify

TOP czerwca 2022

Dużym zainteresowaniem cieszyły się wywiady – z Adrianem Stępniakiem, Country Manager Poland & CEE w Firework, na temat przyszłości e-commerce, a także z Justyną Lach, dyrektor marketingu marki YES, na temat odważnego marketingu, i z Mateuszem Osieckim, Country Manager Poland w PrestaShop, na temat marketingu w obliczu inflacji. Naszych odbiorców zaciekawił również artykuł o seniorach i o tym, jak odnajdują się w świecie e-commerce. Uwagę zdobyły też newsy: o proekologicznym magazynie Zalando w okolicach Bydgoszczy, o szwedzkiej firmie Huj!, przejęciu przez Zalando marki Highsnobiety czy opcji dokonania szybkich zakupów w Lisku przez przeglądarkę. Czytelnikom szczególnie spodobał się też artykuł z serii Ecomersy Basic o skutecznym wspieraniu pozycjonowania w sklepie internetowym.

https://ecomersy.pl/top-czerwca-2022

SEO w sklepie internetowym. Jak się do tego zabrać? - Wywiad z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence

Jak promować sklep internetowy? Wykorzystaj SEO! Garść informacji, które pomogą udoskonalić Twój e-commerce znajdziesz w wywiadzie z Pawłem Gontarkiem — CEO Zgred & Semgence, pt. „SEO w sklepie internetowym. Jak się do tego zabrać?”. To świetny materiał dla wszystkich, którzy chcą być lepiej widoczni i nie wiedzą jak się do tego zabrać.

https://ecomersy.pl/seo-w-sklepie-internetowym-jak-sie-do-tego-zabrac-wywiad-z-pawlem-gontarkiem-ceo-zgred-semgence

Londyńscy kurierzy Amazona będą dostarczać paczki rowerami elektrycznymi i na piechotę

Amazon wprowadza duże zmiany na terenie Londynu – kurierzy platformy będą wozić paczki za pomocą elektrycznych rowerów towarowych i dostarczać je na piechotę. W ten sposób ma zostać ograniczona emisja dwutlenku węgla. Firma zapowiada, że zamierza w ten sposób dostarczać milion przesyłek rocznie.

https://ecomersy.pl/londynscy-kurierzy-amazona-beda-dostarczac-paczki-rowerami-elektrycznymi-i-na-piechote

Aplikacja Jush będzie działać dłużej w weekendy

Aplikacja Jush od Lite e-Commerce (czyli Grupy Żabka) wydłużyła godziny działania w weekendy. Jej usługi są dostępne od 7.00 do północy w każdy piątek, sobotę i niedzielę. Na razie tylko na terenie Warszawy i Piaseczna, z wyłączeniem ul. Lirowej.

https://ecomersy.pl/aplikacja-jush-bedzie-dzialac-dluzej-w-weekendy

Najważniejsze trendy sprzedażowe w branży modowej w 2022 roku

W branży modowej trendy zmieniają się dużo szybciej niż w jakiejkolwiek innej. Oczywistym jest więc, że trudno byłoby cały czas dopasowywać swój biznes do każdego z nich. W ten sposób nie udałoby się również stworzyć spójnego wizerunku marki. Warto jednak co jakiś czas przyjrzeć się, jakie zwyczaje oraz tendencje panują wśród konsumentów i na całym rynku fashion. Dzięki temu możesz rozwinąć swój sklep internetowy.

https://ecomersy.pl/najwazniejsze-trendy-sprzedazowe-w-branzy-modowej-w-2022-roku

Polski Strix i holenderski ShopWorks łączą się w jedną agencję

Strix, który cieszy się mianem jednej z największych agencji e-commerce w Polsce, połączyła się z holenderskim ShopWorks. Teraz dla obu marek pracuje ponad 160 wykwalifikowanych pracowników związanych z handlem internetowym. Jakie jeszcze zalety ma ta fuzja?

https://ecomersy.pl/polski-strix-i-holenderski-shopworks-lacza-sie-w-jedna-agencje

Zakupy bez wychodzenia z domu już dostępne w Netto

5 lipca zostały wprowadzone zmiany w ofercie sklepu Netto. Klienci mogą zamawiać produkty bez wychodzenia z domu. Wszystko dzięki współpracy marki z platformą Everli, której kurierzy dowożą artykuły spożywcze pod same drzwi, na określoną godzinę.

https://ecomersy.pl/zakupy-bez-wychodzenia-z-domu-juz-dostepne-w-netto

Paczkomaty InPostu staną w Hiszpanii i Portugalii

InPost wchodzi na rynek hiszpański i portugalski, zastępując firmę Mondial Relay, którą przejął już jakiś czas temu. Przeprowadza również rebranding francuskiej marki. Zmiana polega przede wszystkim na udostępnianiu klientom e-commerce nowoczesnych rozwiązań ekologicznych w logistyce.

https://ecomersy.pl/paczkomaty-inpostu-stana-w-hiszpanii-i-portugalii

Anna Heimberger zostaje nową dyrektor marketingu InPost w Polsce

Anna Heimberger obejmie stanowisko dyrektor marketingu InPost w Polsce. Tym samym przejęła obowiązki Izabeli Karolczyk-Szafrańskiej, która zarządzała tym działem od października 2018 roku.

https://ecomersy.pl/anna-heimberger-zostaje-nowa-dyrektor-marketingu-inpost-w-polsce

EcomersyBasic #36: Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce?

Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo trudne, jeżeli nie wybierzemy odpowiedniego magazynu czy centrum fulfilment. Przestrzenie te mają odpowiadać na wszystkie potrzeby sprzedawcy, a przy tym usprawniać łańcuch dostaw. Bardzo ważnymi elementami każdej działalności związanej z e-commerce są magazynowanie i wysyłka. Dużą część zadań można jednak powierzyć specjalistom od logistyki. Jak wybrać odpowiednich?

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-36-na-co-zwrocic-uwage-przy-wyborze-odpowiedniego-magazynu-dla-e-commerce

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...