Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Najważniejsze trendy sprzedażowe w branży modowej w 2022 roku

2022.07.07

W branży modowej trendy zmieniają się dużo szybciej niż w jakiejkolwiek innej. Oczywistym jest więc, że trudno byłoby cały czas dopasowywać swój biznes do każdego z nich. W ten sposób nie udałoby się również stworzyć spójnego wizerunku marki. Warto jednak co jakiś czas przyjrzeć się, jakie zwyczaje oraz tendencje panują wśród konsumentów i na całym rynku fashion. Dzięki temu możesz rozwinąć swój sklep internetowy.

Proekologiczna postawa ma znaczenie

W 2022 roku dla klientów coraz istotniejsze stają się zasady zrównoważonego rozwoju. Dużo więcej osób zwraca uwagę na to, czy towary są wytwarzane zgodnie z regułami ekologii, a także na sposób pakowania oraz dostarczania przesyłek. W branży modowej wiele mówi się o tzw. fast fashion, czyli szybkiej modzie, nastawionej na ilość, nie jakość. Jednym z popularniejszych trendów jest obecnie nabywanie ubrań z drugiej ręki. Na pewno zdajesz sobie sprawę, że mnóstwo konsumentów odwiedza second-handy i odwiedza platformy, gdzie można sprzedawać używane produkty. Również marki odzieżowe angażują się w zapobieganie wyrzucaniu nienoszonych rzeczy. Wystarczy spojrzeć na specjalne pojemniki w sklepach stacjonarnych. Warto zastanowić się nad udostępnieniem przestrzeni (wirtualnej albo rzeczywistej), w której Twoi klienci mogliby wymieniać się towarami lub je odsprzedawać.


Zobacz też: Live shopping, czyli jak i czy warto sprzedawać na streamach?


Klienci chcą wiedzieć, skąd pochodzą ich ubrania

Kolejnym trendem związanym z ekologią jest chęć wglądu w proces powstawania produktów. Konsumenci coraz częściej chcą sprawdzać, w jakich warunkach i gdzie zostały stworzone ubrania, jak pozyskano materiały do ich, słowem: chodzi o kontrolę nad produkcją, czyli nad tym wszystkim, co działo się jeszcze przed wypuszczeniem towaru do sprzedaży. Oczekują potwierdzenia wartości reprezentowanych przez markę. Bardzo pozytywnie postrzegana jest też pomoc firmy w dawaniu odzieży drugiego życia. Warto umożliwić klientom oddawanie czy odsyłanie do sklepu znoszonych rzeczy, aby trafiły do recyklingu, opcję naprawy ubrań (nawet po terminie gwarancji) czy zakup uszkodzonych produktów w niższych cenach.

Sposób prezentacji produktów i live commerce

Jeżeli chodzi o sposób prezentacji towarów, konsumenci coraz częściej oczekują, że będą mogli zobaczyć, jak dana odzież wygląda na człowieku, nie na manekinie. Według statystyk, co czwarta osoba do 25. roku życia nabywa ubrania z myślą o zdjęciach czy relacjach na Instagramie. Dlatego lepiej umieszczać w swoich mediach społecznościowych zdjęcia modeli czy influencerów, nie samych towarów. Następnym trendem, o którym zdecydowanie warto wspomnieć, jest live commerce, czyli sprzedawanie na żywo, poprzez transmisje. Dzięki takiej formie można zwiększyć zainteresowanie użytkowników i pozwolić im na bezpośredni kontakt ze sprzedawcą.

Transparentność, elastyczna polityka zwrotów oraz subskrypcje

Wśród klientów bardzo dobrze postrzegane są marki, które wykazują się konsekwencją. Chodzi o to, by jasno określić tożsamość, politykę i sposób działania swojej firmy, a później rzeczywiście przestrzegać własnych zasad. Liczy się autentyczność i transparentność, a także spełnianie obietnic danych odbiorcom. Zdecydowanie warto udostępnić im także nowoczesne sposoby płatności (mamy tu na myśli przede wszystkim szybkie płatności i płatności odroczone), wydłużony okres zwrotów i darmowe zwroty. Być może za jakiś czas wejdzie w życie powszechna subskrypcja marek modowych. Na tego typu rozwiązanie zdecydowała się szwajcarska firma „On”. Zakłada ono, że użytkownicy będą płacić 30$ miesięcznie za subskrypcję, dzięki czemu co 6 miesięcy wymienią swoje buty (nadające się co recyklingu) na nowe.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...