Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Lato w branży odzieżowej — Czas na wyprzedaże!

2022.07.04

Gorące wakacyjne dni sprzyjają odpoczynkowi i warto je wykorzystać dla podładowania swoich baterii. Jednak Twój sklep internetowy nie może w tym czasie działać bez przemyślanego planu. Już teraz przygotuj strategię na letnie miesiące, aby bez stresu wypocząć i nie stracić klientów. Lipiec i sierpień są specyficznym okresem w handlu internetowym, ale wcale nie muszą być straconym czasem. Już dzisiaj pomyśl o tym jak zapewnić sobie jeszcze lepsze wyniki jesienią.

Początek sezonu urlopowego może być owocny

Lipiec to pierwsze wyjazdy na wakacje, a więc też mniejszy ruch w sklepach internetowych. Warto w tym okresie zorganizować ciekawe oferty i promocje, które zachęcą do zakupu rzeczy, które przydadzą się w czasie urlopu. Wielu ludzi szuka czegoś na ostatnią chwilę i chętnie skusi się na towar w obniżonej cenie. Letnie promocje potrwają prawie dwa miesiące, więc dobrą strategią jest stopniowanie akcji rabatowych, aby klienci zawsze mogli znaleźć dla siebie jakąś okazję. Dobrze jest rozplanować sobie obniżki cen, aby cały czas zaskakiwać czymś lepszym. Najlepiej zacząć od -15% i co tydzień obniżać cenę o kolejne kilka procent. Nie zapomnij o stworzeniu kampanii informacyjnej na Facebooku, rozpoczynając od banerów w dniu obniżki, a następnie wrzucając 2 - 3 posty dziennie. Jeśli klienci będą poinformowani o wszystkich akcjach rabatowych na bieżąco z całą pewnością z którejś skorzystają. Nie pozwól im niczego przegapić.


Zobacz też: EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?


Sierpniowe wyprzedaże zaprocentują

W sierpniu letnie wyprzedaże mają się ku końcowi, dlatego spraw, żeby były dla Twoich klientów niezapomniane. Pomyśl o mocnych cięciach cen, bo letnie rzeczy zostaną w magazynie do następnego sezonu. W tym okresie obniżki cen sięgają w niektórych sklepach nawet do -70%. Nie bój się takiego cięcia, bo zadowoleni klienci wrócą, kiedy już pojawi się jesienna kolekcja. Jeżeli w Twoim sklepie pomimo promocji pozostają jakieś końcówki kolekcji lub wybrane modele stwórz zakładkę ze specjalną obniżką, na przykład „-70%” i tam je umieść. To daje szansę na sprzedaż jak największej ilości tegorocznych kolekcji.  Pamiętaj o tym, że kluczowe jest dobre zaplanowanie całej kampanii promocyjnej i przede wszystkim dobre poinformowanie o niej klientów. Dbaj o to, co pojawia się na profilach Twojego sklepu w mediach społecznościowych, bo to ma ogromne znaczenie dla sprzedaży.

Odpocznij, ale nie zapominaj o swoim biznesie

Odpoczynek i zresetowanie umysłu są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania i osiągania zamierzonych celów. Jednak jako przedsiębiorca zawsze musisz myśleć o przyszłości. Dlatego warto wykorzystać mniejszy ruch w sklepie i stworzyć już teraz strategię na zbliżający się sezon jesienno – zimowy. To także dobry czas na wszelkie niezbędne poprawki i aktualizacje w Twoim sklepie, aby zawsze oferować najwyższą jakość obsługi. Zaplanuj wszystkie swoje działania, żeby w czasie urlopu nie mieć przykrej niespodzianki. Zorganizuj swój czas tak, aby mieć stały nadzór nad tym co się dzieje w Twoim sklepie. Wracaj z wypoczynku do kwitnącego biznesu.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...