Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Lato w branży odzieżowej — Czas na wyprzedaże!

2022.07.04

Gorące wakacyjne dni sprzyjają odpoczynkowi i warto je wykorzystać dla podładowania swoich baterii. Jednak Twój sklep internetowy nie może w tym czasie działać bez przemyślanego planu. Już teraz przygotuj strategię na letnie miesiące, aby bez stresu wypocząć i nie stracić klientów. Lipiec i sierpień są specyficznym okresem w handlu internetowym, ale wcale nie muszą być straconym czasem. Już dzisiaj pomyśl o tym jak zapewnić sobie jeszcze lepsze wyniki jesienią.

Początek sezonu urlopowego może być owocny

Lipiec to pierwsze wyjazdy na wakacje, a więc też mniejszy ruch w sklepach internetowych. Warto w tym okresie zorganizować ciekawe oferty i promocje, które zachęcą do zakupu rzeczy, które przydadzą się w czasie urlopu. Wielu ludzi szuka czegoś na ostatnią chwilę i chętnie skusi się na towar w obniżonej cenie. Letnie promocje potrwają prawie dwa miesiące, więc dobrą strategią jest stopniowanie akcji rabatowych, aby klienci zawsze mogli znaleźć dla siebie jakąś okazję. Dobrze jest rozplanować sobie obniżki cen, aby cały czas zaskakiwać czymś lepszym. Najlepiej zacząć od -15% i co tydzień obniżać cenę o kolejne kilka procent. Nie zapomnij o stworzeniu kampanii informacyjnej na Facebooku, rozpoczynając od banerów w dniu obniżki, a następnie wrzucając 2 - 3 posty dziennie. Jeśli klienci będą poinformowani o wszystkich akcjach rabatowych na bieżąco z całą pewnością z którejś skorzystają. Nie pozwól im niczego przegapić.


Zobacz też: EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?


Sierpniowe wyprzedaże zaprocentują

W sierpniu letnie wyprzedaże mają się ku końcowi, dlatego spraw, żeby były dla Twoich klientów niezapomniane. Pomyśl o mocnych cięciach cen, bo letnie rzeczy zostaną w magazynie do następnego sezonu. W tym okresie obniżki cen sięgają w niektórych sklepach nawet do -70%. Nie bój się takiego cięcia, bo zadowoleni klienci wrócą, kiedy już pojawi się jesienna kolekcja. Jeżeli w Twoim sklepie pomimo promocji pozostają jakieś końcówki kolekcji lub wybrane modele stwórz zakładkę ze specjalną obniżką, na przykład „-70%” i tam je umieść. To daje szansę na sprzedaż jak największej ilości tegorocznych kolekcji.  Pamiętaj o tym, że kluczowe jest dobre zaplanowanie całej kampanii promocyjnej i przede wszystkim dobre poinformowanie o niej klientów. Dbaj o to, co pojawia się na profilach Twojego sklepu w mediach społecznościowych, bo to ma ogromne znaczenie dla sprzedaży.

Odpocznij, ale nie zapominaj o swoim biznesie

Odpoczynek i zresetowanie umysłu są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania i osiągania zamierzonych celów. Jednak jako przedsiębiorca zawsze musisz myśleć o przyszłości. Dlatego warto wykorzystać mniejszy ruch w sklepie i stworzyć już teraz strategię na zbliżający się sezon jesienno – zimowy. To także dobry czas na wszelkie niezbędne poprawki i aktualizacje w Twoim sklepie, aby zawsze oferować najwyższą jakość obsługi. Zaplanuj wszystkie swoje działania, żeby w czasie urlopu nie mieć przykrej niespodzianki. Zorganizuj swój czas tak, aby mieć stały nadzór nad tym co się dzieje w Twoim sklepie. Wracaj z wypoczynku do kwitnącego biznesu.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...