#PrasówkaEcomersy: tydzień 21.03-25.03.2022 r.
Informowaliśmy, że w e-salonie jubilerskim SAVICKI będzie można opłacić zamówienie kryptowalutami oraz planach Allegro w związku z otwarciem się na rynek europejski. Stworzyliśmy artykuł na temat kodu EAN i jego znaczenia w branży e-commerce. Donieśliśmy, że aplikacja Moje ING zdobyła pierwszą nagrodę w kategorii bankowość mobilna w konkursie Mobile Trends Awards. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że rosyjska platforma Wildberries została zaatakowana przez hakerów oraz że Meta została uznana przez Rosję za organizację ekstremistyczną. Pisaliśmy o nowej platformie multibrandowej – Sportano oraz o bojkocie konsumenckim francuskich marek: Leroy Merlin, Decathlonu i Auchana. Informowaliśmy też o powrocie aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie, możliwości zakupu węgla przez Internet dzięki PGG oraz nowym programie zniżkowym w Polsce – Amazonie Super. Obwieściliśmy, że trwa pierwsza edycja konkursu „Kobieta e-commerce”. Donieśliśmy też o rosnącej liczbie e-sklepów w Polsce. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat reklamy sklepu na Tik-Toku.
W e-salonie jubilerskim SAVICKI opłacisz zamówienie kryptowalutami
W internetowym salonie jubilerskim SAVICKI będzie można płacić za pomocą kryptowalut. To możliwe dzięki współpracy z platformą Zonda Pay, która pozwala na umieszczanie środków w elektronicznym portfelu.
https://ecomersy.pl/w-e-salonie-jubilerskim-savicki-oplacisz-zamowienie-kryptuowalutami
Czym jest kod EAN i dlaczego ma znaczenie?
Na pewno słyszałeś o kodzie EAN, nawet jeżeli jeszcze o tym nie wiesz. Najprościej mówiąc, jest to kod kreskowy. Skrót pochodzi od angielskiego wyrażenia European Article Number (Europejski Kod Towarowy). Został wprowadzony w 1977 roku, a w 2005 roku – scalony z kodem UPC (który powstał jako pierwszy), zmieniając nazwę na GTIN (Global Trade Item Number).
https://ecomersy.pl/czym-jest-kod-ean-i-dlaczego-ma-znaczenie
Moje ING z pierwszą nagrodą w kategorii bankowość mobilna w konkursie Mobile Trends Awards
Moje ING, aplikacja mobilna ING Banku Śląskiego, zajęła pierwsze miejsce w kategorii bankowość mobilna w konkursie Mobile Trends Awards. Zdobyła też trzecie miejsce w kategorii nagroda główna MTA, o którą walczyły wszystkie nominowane aplikacje.
Atak hakerski na rosyjską platformę Wildberries
Jedna z największych platform marketplace w Rosji, Wildberries, została zaatakowana przez hakerów. Niektórzy podejrzewają, że w akcji mogli brać udział pracownicy, jednak właścicielka, Tatiana Bakalczuk, wszystkiemu zaprzecza.
https://ecomersy.pl/atak-hakerski-na-rosyjska-platforme-wildberries
Allegro otwiera się na rynek europejski
Ruszy allegro.com Niebawem ruszy międzynarodowa wersja najpopularniejszego portalu aukcyjnego. Za pośrednictwem strony allegro.com lub korzystając z międzynarodowych ustawień na allegro.pl, klienci mogą wyszukiwać i zamawiać towary w języku angielskim. Na platformie dostępne jest ponad 60 000 000 ofert.
https://ecomersy.pl/allegro-otwiera-sie-na-rynek-europejski-ruszy-allegrocom
Meta uznana przez Rosję za organizację ekstremistyczną
Koncern Meta został uznany przez rosyjskie władze za organizację ekstremistyczną. Decyzja zapadła w poniedziałek, 21 marca br. Korzystanie z Facebooka oraz Instagrama zostało oficjalne zakazane na terenie Rosji. Użytkownicy będą mogli jednak dalej korzystać z WhatsAppa.
https://ecomersy.pl/meta-uznana-przez-rosje-za-organizacje-ekstremistyczna
Platforma multibrandowa Sportano – nowa jakość na rynku e-commerce
Nowa platforma multibrandowa, Sportano, jakiś czas temu zadebiutowała na polskim rynku. W jednym miejscu znalazły się produkty najlepszych marek sportowych, a oferowane towary (sprzęt, odzież oraz akcesoria) pochodzą tylko od sprawdzonych producentów. To miejsce przeznaczone zarówno dla początkujących, jak i profesjonalistów.
https://ecomersy.pl/platforma-u-sportano-nowa-jakosc-na-rynku-e-commerce
Bojkot marek Leroy Merlin, Decathlon i Auchan
Do tej pory pisaliśmy głównie o firmach, które postanowiły dołączyć do protestów wobec rosyjskiego rynku i zrezygnować ze świadczenia swoich usług na terenie tego kraju. Są jednak marki, które pozostały w Rosji – to m.in. Leroy Merlin, Decathlon czy Auchan. Pod ich postami w mediach społecznościowych można zauważyć bardzo dużo negatywnych reakcji i komentarzy. Teraz TVN zawiesza współpracę z Leroy Merlin.
https://ecomersy.pl/bojkot-marek-ktore-nie-wycofaly-sie-z-rosji
Powrót aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie
Od kilku tygodni możemy obserwować, jak wojna za wschodnią granicą wpływa na dotychczas nam znane życie. Jednym z jego elementów jest robienie zakupów. Zauważyliśmy, że działania marketingowe uległy poważnym zmianom – na początku lutego gwałtownie zmalały, jednak mniej więcej na początku marca trend ten został odwrócony. Znowu urosła liczba aktywnych reklam, chociaż do mniejszego poziomu niż przed wojną. Szczegółowe dane znamy z raportu przeprowadzonego przez Sotrendera w oparciu o ponad 100 tys. reklam polskich podmiotów w okresie 10.02.-07.03.2022.
https://ecomersy.pl/powrot-aktywnosci-branzy-reklamowej-po-miesiacu-wojny-w-ukrainie
PGG pozwala na zakup węgla przez Internet
Polska Grupa Górnicza udostępniła możliwość kupna węgla przez Internet. Klienci indywidualni mogą go nabyć w sklepie internetowym PGG, jednak warunkiem jest odbiór własny. Z oferty chce skorzystać nawet 30 tys. osób dziennie.
https://ecomersy.pl/pgg-pozwala-na-zakup-wegla-przez-internet
Amazon Super – nowy program zniżkowy pojawi się w Polsce
W Polsce pojawi się nowy program zniżkowy, który zostanie wprowadzony przez Amazona. Będzie można zaoszczędzić nawet do 10%. Najwięcej zyskają użytkownicy usługi Prime, ale nie tylko oni zapłacą mniej.
https://ecomersy.pl/amazon-super-nowy-program-znizkowy-pojawi-sie-w-polsce
Trwa pierwsza edycja konkursu „Kobieta e-commerce”
W kwietniu 2022 odbędzie się gala konkursu „Kobieta e-commerce”, podczas której wręczone zostaną nagrody dla najlepszych twórczyń i przedsiębiorczyń z branży e-commerce. To jedyne w Polsce wydarzenie przeznaczone wyłącznie dla kobiet. Jest organizowane przez Fundację Kobiety e-biznesu i Partnerów.
https://ecomersy.pl/trwa-pierwsza-edycja-konkursu-u-e-commerce
250 tys. e-sklepów w Polsce. Liczby cały czas rosną
Z raportu KRS wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat aż 178 tys. firm zdecydowało się na dodanie do swojej głównej działalności kodu branżowego oznaczającego sprzedaż online. 70% z nich (120 tys.) podjęło ten krok w 2021 roku. Na rynku jest obecnie 52,6 tys. biznesów, które od początku prowadziły internetową działalność.
https://ecomersy.pl/250-tys-sklepow-e-commerce-w-polsce-liczby-caly-czas-sie-zwiekszaja
Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku
Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy Instagram. O wszystkim Ci opowiemy!
https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-21-reklama-sklepu-na-tik-toku