Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Bojkot marek Leroy Merlin, Decathlon i Auchan

2022.03.23

Do tej pory pisaliśmy głównie o firmach, które postanowiły dołączyć do protestów wobec rosyjskiego rynku i zrezygnować ze świadczenia swoich usług na terenie tego kraju. Są jednak marki, które pozostały w Rosji – to m.in. Leroy Merlin, Decathlon czy Auchan. Pod ich postami w mediach społecznościowych można zauważyć bardzo dużo negatywnych reakcji i komentarzy. Teraz TVN zawiesza współpracę z Leroy Merlin.

Powody zawieszenia kooperacji – tłumaczenia TVN

Biuro reklamy TVN Media zrywa biznesowe stosunki z polskim oddziałem Leroy Merlin. Emisja Weekendowej metamorfozy w HGTV została przesunięta. TVN tłumaczy swoją decyzję dalszym wspieraniem rosyjskiej gospodarki przez francuską markę. Była to decyzja głównie PR-owa, zważywszy na to, że koncern wcale nie zamierza się wycofać, planuje nawet nowe inwestycje na terenie Rosji. Biuro prasowe TVN Grupa Discovery wydało dyplomatyczne oświadczenie, w którym oznajmiło, że obie firmy podjęły wspólną decyzję, aby zawiesić tymczasowo programy sponsorowane. Trzeba przy tym zaznaczyć, że polski oddział Leroy Merlin wydal oświadczenie, w którym deklaruje wsparcie dla Ukraińców. 

Wykluczenie konsumenckie – jak długo będzie trwało?

Marki, które nie zdecydowały się na wyraźne wykluczenie Rosji, są teraz nazywane bezlitosnymi, cynicznymi i nastawionymi wyłącznie na zysk. Spotykają się z bojkotem konsumenckim i, prawdopodobnie, trwałym pogorszeniem wizerunku. Brak reakcji = wsparcie Putina. Teraz wszystko leży w rękach konsumentów, którzy mogą na stałe zrezygnować z zakupów w sklepach wymienionych wyżej sieci lub za jakiś czas o wszystkim zapomnieć. Właściciel marek Leroy Merlin, Auchan i Decathlon, Groupe Adeo (Asscoiate Familiale Mulliez) planuje w Rosji nowe inwestycje, natomiast polski oddział zdecydował się odłączyć od korporacji-matki i przeznaczył zysk ze sprzedaży rosyjskich oraz białoruskich produktów na wsparcie Ukrainy.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...