Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Bojkot marek Leroy Merlin, Decathlon i Auchan

Środa, 23 Marzec 2022

Do tej pory pisaliśmy głównie o firmach, które postanowiły dołączyć do protestów wobec rosyjskiego rynku i zrezygnować ze świadczenia swoich usług na terenie tego kraju. Są jednak marki, które pozostały w Rosji – to m.in. Leroy Merlin, Decathlon czy Auchan. Pod ich postami w mediach społecznościowych można zauważyć bardzo dużo negatywnych reakcji i komentarzy. Teraz TVN zawiesza współpracę z Leroy Merlin.

Powody zawieszenia kooperacji – tłumaczenia TVN

Biuro reklamy TVN Media zrywa biznesowe stosunki z polskim oddziałem Leroy Merlin. Emisja Weekendowej metamorfozy w HGTV została przesunięta. TVN tłumaczy swoją decyzję dalszym wspieraniem rosyjskiej gospodarki przez francuską markę. Była to decyzja głównie PR-owa, zważywszy na to, że koncern wcale nie zamierza się wycofać, planuje nawet nowe inwestycje na terenie Rosji. Biuro prasowe TVN Grupa Discovery wydało dyplomatyczne oświadczenie, w którym oznajmiło, że obie firmy podjęły wspólną decyzję, aby zawiesić tymczasowo programy sponsorowane. Trzeba przy tym zaznaczyć, że polski oddział Leroy Merlin wydal oświadczenie, w którym deklaruje wsparcie dla Ukraińców. 

Wykluczenie konsumenckie – jak długo będzie trwało?

Marki, które nie zdecydowały się na wyraźne wykluczenie Rosji, są teraz nazywane bezlitosnymi, cynicznymi i nastawionymi wyłącznie na zysk. Spotykają się z bojkotem konsumenckim i, prawdopodobnie, trwałym pogorszeniem wizerunku. Brak reakcji = wsparcie Putina. Teraz wszystko leży w rękach konsumentów, którzy mogą na stałe zrezygnować z zakupów w sklepach wymienionych wyżej sieci lub za jakiś czas o wszystkim zapomnieć. Właściciel marek Leroy Merlin, Auchan i Decathlon, Groupe Adeo (Asscoiate Familiale Mulliez) planuje w Rosji nowe inwestycje, natomiast polski oddział zdecydował się odłączyć od korporacji-matki i przeznaczył zysk ze sprzedaży rosyjskich oraz białoruskich produktów na wsparcie Ukrainy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...