Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Bojkot marek Leroy Merlin, Decathlon i Auchan

2022.03.23

Do tej pory pisaliśmy głównie o firmach, które postanowiły dołączyć do protestów wobec rosyjskiego rynku i zrezygnować ze świadczenia swoich usług na terenie tego kraju. Są jednak marki, które pozostały w Rosji – to m.in. Leroy Merlin, Decathlon czy Auchan. Pod ich postami w mediach społecznościowych można zauważyć bardzo dużo negatywnych reakcji i komentarzy. Teraz TVN zawiesza współpracę z Leroy Merlin.

Powody zawieszenia kooperacji – tłumaczenia TVN

Biuro reklamy TVN Media zrywa biznesowe stosunki z polskim oddziałem Leroy Merlin. Emisja Weekendowej metamorfozy w HGTV została przesunięta. TVN tłumaczy swoją decyzję dalszym wspieraniem rosyjskiej gospodarki przez francuską markę. Była to decyzja głównie PR-owa, zważywszy na to, że koncern wcale nie zamierza się wycofać, planuje nawet nowe inwestycje na terenie Rosji. Biuro prasowe TVN Grupa Discovery wydało dyplomatyczne oświadczenie, w którym oznajmiło, że obie firmy podjęły wspólną decyzję, aby zawiesić tymczasowo programy sponsorowane. Trzeba przy tym zaznaczyć, że polski oddział Leroy Merlin wydal oświadczenie, w którym deklaruje wsparcie dla Ukraińców. 

Wykluczenie konsumenckie – jak długo będzie trwało?

Marki, które nie zdecydowały się na wyraźne wykluczenie Rosji, są teraz nazywane bezlitosnymi, cynicznymi i nastawionymi wyłącznie na zysk. Spotykają się z bojkotem konsumenckim i, prawdopodobnie, trwałym pogorszeniem wizerunku. Brak reakcji = wsparcie Putina. Teraz wszystko leży w rękach konsumentów, którzy mogą na stałe zrezygnować z zakupów w sklepach wymienionych wyżej sieci lub za jakiś czas o wszystkim zapomnieć. Właściciel marek Leroy Merlin, Auchan i Decathlon, Groupe Adeo (Asscoiate Familiale Mulliez) planuje w Rosji nowe inwestycje, natomiast polski oddział zdecydował się odłączyć od korporacji-matki i przeznaczył zysk ze sprzedaży rosyjskich oraz białoruskich produktów na wsparcie Ukrainy.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...