Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Atak hakerski na rosyjską platformę Wildberries

Wtorek, 22 Marzec 2022

Jedna z największych platform marketplace w Rosji, Wildberries, została zaatakowana przez hakerów. Niektórzy podejrzewają, że w akcji mogli brać udział pracownicy, jednak właścicielka, Tatiana Bakalczuk, wszystkiemu zaprzecza.

Jakie przeszkody napotkali użytkownicy?

15 marca br. do klientów Wildberries zostało wysłane ostrzeżenie do klientów. Służba bezpieczeństwa informacyjnego firmy kurierskiej CDEK radziła wypłacić pieniądze, zablokować i ponownie odebrać kartę powiązaną ze sklepem. 24 godziny później 41% użytkowników zgłaszało problemy z dostępem do aplikacji, 46% – ze śledzeniem zamówienia, a 13% – z działaniem strony internetowej.

Skutki ataku

Eksperci twierdzą, że platforma padła ofiarą specjalnego wirusa szyfrującego, który mogli przygotować pracownicy Wildberries, jednak firma twierdzi inaczej: trudności mają wynikać ze zwykłych błędów technicznych. Istnieje też opcja, że Wildberries zostało zaatakowane przez grupę hakerów OldGremlin. Działania te doprowadziły do zniszczenia prawie całej infrastruktury, w tym danych zapasowych. Prawdopodobnie spadnie też zaufanie do platformy.

źródło zdjęcia: https://www.facebook.com/wildberries.ru

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...