Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

250 tys. e-sklepów w Polsce. Liczby cały czas rosną

Piątek, 25 Marzec 2022

Z raportu KRS wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat aż 178 tys. firm zdecydowało się na dodanie do swojej głównej działalności kodu branżowego oznaczającego sprzedaż online. 70% z nich (120 tys.) podjęło ten krok w 2021 roku. Na rynku jest obecnie 52,6 tys. biznesów, które od początku prowadziły internetową działalność.

Pięciokrotnie więcej e-sklepów niż zakładano

Według badań przeprowadzonych przez Dun & Bradstreet w połowie marca 2021, na polskim rynku e-commerce działa 250 tys. firm sprzedających przez Internet. 52,6 tys. zostało zarejestrowanych jako e-sklepy na samym początku, reszta z czasem rozszerzyła swoją działalność o kanał online. Dzięki szczegółowej analizie okazało się, że branża jest pięciokrotnie większa niż zakładano. Coraz więcej Polaków kupuje albo chce kupować w sieci.

Nie wszystkie sklepy online radzą sobie dobrze

Od początku 2022 roku przedsiębiorcy zarejestrowali ponad 1930 nowych działalności z głównym PKD oznaczającym sprzedaż przez Internet. Ich liczba wzrosła więc o ponad 250, przy czym 1670 firm zostało wykreślonych. Zaledwie 7% e-sklepów cieszy się silną pozycją na rynku, a 37,5% – dobrą. Słaba sytuacja finansowa dotyczy prawie 33% działalności, natomiast zła – 23%. 8 na 10 kupujących dostrzega różne problemy związane z funkcjonowaniem sklepów online. 91% użytkowników zwraca uwagę na bezpieczne płatności internetowe, na 70% z nich pozytywnie wpływają oferty dostosowane do ich potrzeb oraz zainteresowań, a ponad 50% bierze pod uwagę opinie innych.

Najnowsze trendy na rynku e-commerce

Sklepy internetowe bardzo często nie nadążają za nowymi trendami. Obecnie dużą popularnością cieszy się quick commerce (ekspresowe dostawy już następnego dnia), live commerce (sprzedaż na żywo), a także dropshipping (wysyłka produktów bezpośrednio od dostawcy). Niemała liczba osób korzysta z platform typu marketplace, takich jak Allegro bądź Amazon. Dla 55% klientów ważne są kwestie związane z ekologią i odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...