Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

250 tys. e-sklepów w Polsce. Liczby cały czas rosną

2022.03.25

Z raportu KRS wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat aż 178 tys. firm zdecydowało się na dodanie do swojej głównej działalności kodu branżowego oznaczającego sprzedaż online. 70% z nich (120 tys.) podjęło ten krok w 2021 roku. Na rynku jest obecnie 52,6 tys. biznesów, które od początku prowadziły internetową działalność.

Pięciokrotnie więcej e-sklepów niż zakładano

Według badań przeprowadzonych przez Dun & Bradstreet w połowie marca 2021, na polskim rynku e-commerce działa 250 tys. firm sprzedających przez Internet. 52,6 tys. zostało zarejestrowanych jako e-sklepy na samym początku, reszta z czasem rozszerzyła swoją działalność o kanał online. Dzięki szczegółowej analizie okazało się, że branża jest pięciokrotnie większa niż zakładano. Coraz więcej Polaków kupuje albo chce kupować w sieci.

Nie wszystkie sklepy online radzą sobie dobrze

Od początku 2022 roku przedsiębiorcy zarejestrowali ponad 1930 nowych działalności z głównym PKD oznaczającym sprzedaż przez Internet. Ich liczba wzrosła więc o ponad 250, przy czym 1670 firm zostało wykreślonych. Zaledwie 7% e-sklepów cieszy się silną pozycją na rynku, a 37,5% – dobrą. Słaba sytuacja finansowa dotyczy prawie 33% działalności, natomiast zła – 23%. 8 na 10 kupujących dostrzega różne problemy związane z funkcjonowaniem sklepów online. 91% użytkowników zwraca uwagę na bezpieczne płatności internetowe, na 70% z nich pozytywnie wpływają oferty dostosowane do ich potrzeb oraz zainteresowań, a ponad 50% bierze pod uwagę opinie innych.

Najnowsze trendy na rynku e-commerce

Sklepy internetowe bardzo często nie nadążają za nowymi trendami. Obecnie dużą popularnością cieszy się quick commerce (ekspresowe dostawy już następnego dnia), live commerce (sprzedaż na żywo), a także dropshipping (wysyłka produktów bezpośrednio od dostawcy). Niemała liczba osób korzysta z platform typu marketplace, takich jak Allegro bądź Amazon. Dla 55% klientów ważne są kwestie związane z ekologią i odpowiedzialnym prowadzeniem biznesu.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...