Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Meta uznana przez Rosję za organizację ekstremistyczną

Środa, 23 Marzec 2022

Koncern Meta został uznany przez rosyjskie władze za organizację ekstremistyczną. Decyzja zapadła w poniedziałek, 21 marca br. Korzystanie z Facebooka oraz Instagrama zostało oficjalne zakazane na terenie Rosji. Użytkownicy będą mogli jednak dalej korzystać z WhatsAppa.

Brak dostępu do Facebooka i Instagrama

Niecałe dwa tygodnie temu, 11 marca, przeciwko Mecie została wszczęta sprawa karna. Rosyjska prokuratura tłumaczyła ją podejrzeniami o działalność ekstremistyczną. Co ważne, Roskomnadzor zablokował Facebooka już 4 marca, tłumacząc swoją decyzję „dyskryminowaniem mediów rosyjskich”. 10 dni później rosyjscy użytkownicy nie mieli już dostępu do Instagrama.

Promowanie portali Mety zabronione w Rosji

Sama Meta składała odwołanie, twierdząc, że potrzebuje czasu na przygotowanie do postępowania. Jej prośby zostały jednak zignorowane. Dlaczego jednak nie zablokowano WhatsAppa? Ponieważ, rzekomo, jest to „środek komunikacji, a nie źródło informacji”. W Rosji nie można już wykorzystywać logo Facebooka, a za jego eksponowanie grozi grzywna lub areszt do 15 dni.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...