Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (26.09-30.09 r.)

2022.10.03

Pisaliśmy, że w Uberze można już płacić BLIK-iem, a na nowych użytkowników czeka promocja oraz że na rynku przesyłek pojawił się nowy gracz – Alsendo (powstałe w wyniku połączenia Wolante Investment z Senditem). Wspomnieliśmy też o powstaniu nowej marki Żabki, czyli Żabu i o nowościach w sklepach sieci Carrefour – interaktywnych robotach, Kerfusiach. Opublikowaliśmy tekst na temat przyszłości m-commerce i mobile trends w oczach ekspertów. Informowaliśmy o nowym przycisku w aplikacji TikTok – „nie lubię”, który dotyczy reakcji na komentarze. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, że PayPo wprowadza płatności odroczone w Rumunii, a iTaxi i Apaczka.pl – szybkie dostawy w największych polskich miastach. Pisaliśmy również o nawykach zakupowych Polaków w Internecie na podstawie badania ARC Rynek, Opinia i Mokki. Informowaliśmy o nowych wytycznych UOKiK i zmianach, jakie czekają influencerów. Podzieliliśmy się newsem, że drugie centrum logistyczne InPostu stanęło w Łodzi. Wspomnieliśmy też, że już 13 października odbędzie się Drop Day 2022 – konferencja on-line organizowana przez Sky-Shop. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat Reelsów, czyli krótkich filmików na Instagramie i Facebooku.

W Uberze można już płacić BLIK-iem. Na nowych użytkowników czeka promocja

Uber, jedna z najpopularniejszych aplikacji do zamawiania przejazdów w Polsce, podejmuje współpracę z BLIK-iem – bardzo lubianą metodą płatności. Z okazji rozpoczęcia wspólnej działalności przygotowano dla nowych użytkowników promocję: -99% na trzy pierwsze przejazdy opłacone BLIK-iem.

https://ecomersy.pl/w-uberze-mozna-juz-placic-blik-iem-na-nowych-uzytkownikow-czeka-promocja

Nowy gracz na rynku przesyłek. Alsendo powstało z połączenia Wolante Investment z Senditem

Na początku września tego roku dwie spółki z branży logistycznej – Wolante Investment (właściwiel serwisu wysyłkowego apaczka.pl) oraz Sendit (właściciel sendit.pl) połączyły się w jedną markę – Alsendo.

https://ecomersy.pl/nowy-gracz-na-rynku-przesylek-alsendo-powstalo-z-polaczenie-wolante-investment-z-senditem

Nowa marka Żabki – Żabu

Sieć Żabka tworzy nową markę, Żabu, która będzie zajmować się tworzeniem oprogramowania do gier i świadczyć usługi w zakresie gier video i gier internetowych. Znak towarowy został zarejestrowany w Urzędzie Patentowym pod koniec sierpnia br.

https://ecomersy.pl/nowa-marka-zabki-zabu

Nowość w sklepach sieci Carrefour – interaktywne roboty, Kerfusie

Carrefour we współpracy z PepsiCo rozpoczął w Polsce pilotażowy program promocyjny. W sklepach spożywczych pojawiły się nowoczesne, samojezdne eRoboty – Kerfusie. Mają one nawiązywać kontakt z klientami i sprawić, że zakupy staną się bardziej atrakcyjne.

https://ecomersy.pl/nowosc-w-sklepach-sieci-carrefour-interaktywne-roboty-kerfusie

Przyszłość m-commerce. Mobile trends w oczach ekspertów

Cyfrowa rewolucja cały czas nabiera na sile. Według najnowszych danych, dwóch na trzech Polaków kupuje w internecie z poziomu smartfona*. Przy tym gros użytkowników skarży się na problemy pojawiające się w trakcie zakupów. Nic dziwnego, że przed m-commerce stają coraz to nowsze, większe wyzwania. O tym, jak będzie rozwijał się rynek zakupów mobilnych, powiedzieli nam: Michał Szmigielski - co-founder AtomStore, Dorota Pindel - Research & Development Director w WebTalk, Kamila Gębik - CEO Kammedia oraz Piotr Kałwa - E-commerce Success Manager w IdoSell. Spotkać ich możecie na Mobile Trends for Experts, a tymczasem zapraszamy do lektury!

https://ecomersy.pl/przyszlosc-m-commerce-mobile-trends-w-oczach-ekspertow

Nowy przycisk „nie lubię” w aplikacji TikTok. Dotyczy reakcji na komentarze

W aplikacji TikTok już niedługo pojawi się przycisk „nie lubię”, którym będzie można reagować na komentarze. Opcja ta dotyczy użytkowników z całego świata. Docelowo ma rozwiązać problemy z moderacją.

https://ecomersy.pl/nowy-przycisk-nie-lubie-w-aplikacji-tiktok-dotyczy-reakcji-na-komentarze

PayPo z płatnościami odroczonymi w Rumunii

PayPo wchodzi na rumuński rynek, udostępniając tamtejszym klientom usługę BNPL. Jest to pierwszy krok w stronę ekspansji międzynarodowej. E-commerce w Rumunii bardzo szybko się rozwija, a polski fintech zamierza to wykorzystać.

https://ecomersy.pl/paypo-z-platnosciami-odroczonymi-w-rumunii

iTaxi i Apaczka.pl z szybkimi dostawami w największych polskich miastach

Dzięki współpracy iTaxi i Apaczki klienci platformy Apaczka.pl będą mogli korzystać z usługi logistycznej iTaxi, czyli iPaczki. Dotyczy ona ekspresowych dostaw przesyłek – jeszcze tego samego dnia. Formuła „Same Day Delivery” skierowana jest głównie do klientów biznesowych (przede wszystkim do sklepów internetowych i stacjonarnych), ale obejmuje też konsumentów indywidualnych.

https://ecomersy.pl/itaxi-i-apaczkapl-z-szybkimi-dostawami-w-najwiekszych-polskich-miastach

Nawyki zakupowe Polaków w Internecie – wnioski z badania ARC Rynek, Opinia i Mokki

Wyniki badania przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia we współpracy z fintechem Mokka (Revo Technologies) pokazują, że Polacy najczęściej kupują w sieci odzież (65%), obuwie (52%) kosmetyki (49%) oraz sprzęt elektroniczny i komputerowy (41%). Możemy dowiedzieć się również, że płatności odroczone zyskują na popularności – już niemal 60% osób zna usługę BNPL, a 30% chciałoby z niej korzystać. Ponadto, coraz więcej osób kupuje mobilnie (51%). Co jeszcze zostało zawarte w raporcie? Sprawdź!

https://ecomersy.pl/nawyki-zakupowe-polakow-w-internecie-wnioski-z-badania-arc-rynek-opinia-i-mokki

Nowe wytyczne UOKiK. Influencerów czekają zmiany

We wrześniu ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przyjrzeć się kwestii jawności współprac influencerów z markami. Teraz Prezes, Tomasz Chróstny, wydał rekomendacje związanie z oznaczaniem treści reklamowych w mediach społecznościowych. Dotyczą one nie tylko influencerów, ale także reklamodawców, agencji PR-owych i marketingowych oraz samych konsumentów. Co dokładnie znalazło się w dokumencie? Zostań z nami, aby poznać szczegóły.

https://ecomersy.pl/nowe-wytyczne-uokik-influencerow-czekaja-zmiany

Drugie centrum logistyczne InPostu w Łodzi

W Łodzi stanęło kolejne centrum logistyczne InPostu. Jest to 60. taka placówka w Polsce i druga w tym mieście. Na razie zatrudnia ponad 200 osób, ale liczba ta ma się zwiększyć do 300. Central Logistics HUB zajmuje 8 500 m2. Sama powierzchnia magazynowa ma 7 500 m2, a pozostałą przestrzeń zajmują biura.

https://ecomersy.pl/drugie-centrum-logistyczne-inpostu-w-lodzi

Już 13 października odbędzie się Drop Day 2022 - konferencja on-line organizowana przez Sky-Shop

13 października br. o godzinie 14 odbędzie się największa bezpłatna konferencja o dropshippingu w Polsce – Drop Day! Uczestnicy nie muszą opuszczać swoich domów, ponieważ wszystko rozegra się online. Organizatorem jest Sky-Shop, natomiast portal ecomersy.pl został patronem medialnym wydarzenia.

https://ecomersy.pl/patronat-medialny-nad-konferencja-drop-day-2022-organizowana-przez-sky-shop

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z rolek, koniecznie zostań z nami.

https://ecomersy.pl/ecomesybasic-48-reels-co-musisz-wiedziec-o-krotkich-filmach-na-instagram-i-facebooka

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...