Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30

Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak korzystać z rolek, koniecznie zostań z nami.

Rolki na Instagramie

Instagramowe Reelsy to opcja, która pozwala użytkownikom na nagrywanie filmików o długości od 3 do 60 sekund. Wyświetlają się one w pionowym formacie, odpowiadającym urządzeniom mobilnym. Swoje video można następnie urozmaicić, podobnie jak na TikToku, dodając do niego podkład muzyczny czy własne, oryginalne dźwięki, zmienić jego prędkość, umieścić w nim specjalne efekty wizualne opierające się na rozszerzonej rzeczywistości czy uzupełnić o tekst, GIF-y, hasztagi czy emojis. Funkcja ta została wprowadzona na polskim Instagramie w październiku 2021 roku. Warto pamiętać, że Reelsy da się udostępniać jedynie za pomocą smartfona czy innego urządzenia mobilnego, publikując w aktualnościach, na Stories czy poprzez DM-y (ang. direct message). W przypadku kont publicznych rolki staną się dostępne dla wszystkich użytkowników Instagrama (w zakładkach „eksploruj” oraz „rolki”).

Jakie Reelsy najlepiej się klikają?

Reelsy to bardzo ciekawa opcja, jeżeli chodzi o promocję własnego sklepu internetowego. Aby osiągnąć sukces i zdobyć zainteresowanie klientów, należy jednak poznać działanie algorytmów i śledzić, co aktualnie jest na topie. Warto przyjrzeć się, w jaki sposób działają największe marki z Twojej branży, ponieważ rolki znacznie się od siebie różnią w zależności od sprzedawanych produktów. Instagram promuje jednak takie treści, które przykuwają uwagę, mają dużo polubień, komentarzy i udostępnień, a przy tym wykorzystują jak najwięcej dostępnych narzędzi do edycji. Liczy się również wysoka jakość nagrania i odpowiedni format. Serwis nie będzie jednak rozprzestrzeniać Reelsów ze znakiem wodnym TikToka. Oprócz tego, za pomocą rolek można rzeczywiście sprzedawać – wszystko dzięki przyciskowi odsyłającemu do sklepu.


Zobacz też: Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku


Rolki na Facebooku

Rolki są dostępne również na Facebooku. Opcja ta została wprowadzona w Polsce w lutym 2022 roku. Podobnie jak w przypadku Instagramowych Reelsów, trwają one maksymalnie 60 sekund. Na razie cieszą się mniejszą popularnością w naszym kraju, jednak sięga po nie coraz więcej twórców internetowych i marek. Pojawiają się one w aktualnościach, w sekcji Reels oraz na Twoim profilu Reels. Facebook udostępnił użytkownikom funkcję Remix, czyli stworzenie własnej rolki, która będzie zawierać całą rolkę lub część rolki innego twórcy, a także możliwość zachowania wersji roboczej czy przycinania swojego video.

Jakie treści powinny pojawić się w Reelsach?

Aby Twoje Reelsy wydały się odbiorcom atrakcyjne, warto zastosować się do kilku praktycznych porad. Po pierwsze, spróbuj przedstawić i zaprezentować swój produkt w sposób oryginalny, twórczy i pomysłowy. Wykorzystaj przy tym muzykę, która akurat jest na topie. W Twoim filmiku mogą znaleźć się: instrukcja obsługi, różne sposoby wykorzystania towaru czy testy na nim. Dobrym pomysłem okaże się też współpraca z influencerem, który w wystąpi w Reelsie i zareklamuje Twoją markę. Pamiętaj jednak, że potencjalni klienci chcą poznać też Ciebie, dlatego przełam bariery i pokaż się, opowiadając o życiu firmy czy tworząc cykliczną serię porad i wskazówek na dany temat, albo przydziel to zadanie jednemu z pracowników. Spróbuj również zaangażować odbiorców – zadawaj im pytania, poproś o opinię, dowiedz się, co im się podoba.

Dlaczego warto?

Zastanawiasz się, czy tworzenie rolek ma sens? Oczywiście, że ma! Internauci mają coraz większe oczekiwania od sprzedawców, także pod względem promocji. Nie tak łatwo zdobyć ich zainteresowanie i zatrzymać na dłużej. Będzie Ci zdecydowanie łatwiej, jeżeli wykorzystasz nowoczesne narzędzia. W ten sposób zbudujesz pozytywne skojarzenia z marką, dotrzesz do nowych użytkowników, zwiększysz ruch na firmowym koncie, a oprócz tego – pokażesz swoim odbiorcom, że wprowadzasz w życie innowacyjne rozwiązania.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...