Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku

2022.03.25

Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy Instagram. O wszystkim Ci opowiemy!

Krótkie filmiki – to się ogląda!

Z czego wynika tak wielkie zamiłowanie do krótkich treści video umieszczanych na Tik-Toku? Przede wszystkim z tego, że dynamiczne, przyciągające wzrok filmiki są dużo łatwiej przyswajalne i bardziej atrakcyjne dla naszych mózgów. Nie wymagają skupienia, w przeciwieństwie do pisanego contentu. To nie wszystko. Tego typu miniprodukcje pozwalają wykazać się kreatywnością, innowacyjnością oraz nieszablonowymi pomysłami. Wiemy jednak, że użytkownicy nie poświęcają uwagi każdemu napotkanemu filmikowi. Aby zatrzymać ich na dłużej, trzeba naprawdę się postarać. Jak więc tworzyć swoje treści reklamowe na Tik-Toku, żeby wyróżniały się na tle innych?

Tik-Tok Ads i jego możliwości

Po pierwsze, skorzystaj z narzędzi oferowanych przez samą aplikację. Od 2019 roku możliwe jest prowadzenie płatnych kampanii na Tik-Toku. Warto promować swój sklep internetowy poprzez reklamy in-feed, a więc reklamy pojawiające się na stronie głównej, między poszczególnymi filmikami. Wyświetlane są w zakładce „dla Ciebie”. Posiadają różnego rodzaju guziki akcji, czyli CTA (ang. Call to Action – wezwanie do działania), odsyłające do konkretnej strony internetowej. Aby rozpocząć kampanię, należy mieć konto reklamowe, budżet mediowy i kreację. Możesz ustawić odpowiednie targetowanie ze względu na płeć, wiek (w przedziałach), lokalizację, urządzenia oraz zainteresowania. Zastanów się, do jakiej grupy odbiorczej mają trafić Twoje treści reklamowe.

Jaki cel chcesz osiągnąć?

Optymalizacja kampanii na Tik-Toku sprawia nieco więcej problemów niż na Facebooku. Nierzadko potrzebna okazuje się pomoc specjalisty. Za reklamy możesz płacić zarówno w systemie aukcyjnym, jak i rezerwacyjnym. Narzędzie Tik-Tok Ads ułatwia osiągnięcie rozmaitych celów: zwiększenie zasięgów oraz ruchu na stronie, wzmożoną instalację aplikacji, zwiększenie liczby wyświetleń video, pozyskanie kontaktów do formularza poprzez generowanie leadów, zwielokrotnienie konwersji.


Zobacz też: Poznaj narzędzie Social Insider


Formaty reklamowe na Tik-Toku

Istnieje kilka formatów reklamowych dostępnych na Tik-Toku. Wspomnieliśmy już o jednym: in-feed. Możemy wyróżnić też Brand Takeover, Branded Hashtag Challenge czy Branded Effects. Brand Takeover to format dostępny tylko i wyłącznie na Tik-Toku. Jeżeli się na niego zdecydujemy, nasza reklama będzie się wyświetlać przez 5 sekund, zaraz po otwarciu aplikacji przez użytkownika, który nie może jej pominąć. Tego typu działania bardzo dużo kosztują. Branded Hashtag Challenge również ogranicza się tylko do Tik-Toka. Twoja kampania potrwa 6 dni, a w tym czasie stworzysz specjalne wyzwanie dedykowane użytkownikom. Zostanie oznaczone specjalnym hasztagiem. To zdecydowanie najbardziej kreatywny format, pozwalający odbiorcom się wykazać. Z kolei Branded Effects umożliwia zaprojektowanie własnego filtru AR, soczewki czy naklejki. Tego typu kampania skończy się po 10 dniach.

W jaki sposób tworzyć reklamowe treści na Tik-Toku?

Na koniec warto zastanowić się, jak powinny wyglądać Twoje treści reklamowe publikowane na Tik-Toku. Wiesz już, że aplikacja lubuje się w krótkich, pomysłowych filmikach. Aby zainteresować odbiorców swoją marką, musisz dostosować się do medium, w którym prowadzisz kampanię. Stwórz 10-sekundowy filmik z produktem pochodzącym z Twojego sklepu internetowego. Pokaż, jak można go wykorzystać. Zadbaj o odpowiednią ścieżkę dźwiękową. Najważniejsze, by podejść do tematu w sposób kreatywny i pokazać odbiorcom, dlaczego powinni skorzystać z Twojej oferty.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...