Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku

Piątek, 25 Marzec 2022

Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy Instagram. O wszystkim Ci opowiemy!

Krótkie filmiki – to się ogląda!

Z czego wynika tak wielkie zamiłowanie do krótkich treści video umieszczanych na Tik-Toku? Przede wszystkim z tego, że dynamiczne, przyciągające wzrok filmiki są dużo łatwiej przyswajalne i bardziej atrakcyjne dla naszych mózgów. Nie wymagają skupienia, w przeciwieństwie do pisanego contentu. To nie wszystko. Tego typu miniprodukcje pozwalają wykazać się kreatywnością, innowacyjnością oraz nieszablonowymi pomysłami. Wiemy jednak, że użytkownicy nie poświęcają uwagi każdemu napotkanemu filmikowi. Aby zatrzymać ich na dłużej, trzeba naprawdę się postarać. Jak więc tworzyć swoje treści reklamowe na Tik-Toku, żeby wyróżniały się na tle innych?

Tik-Tok Ads i jego możliwości

Po pierwsze, skorzystaj z narzędzi oferowanych przez samą aplikację. Od 2019 roku możliwe jest prowadzenie płatnych kampanii na Tik-Toku. Warto promować swój sklep internetowy poprzez reklamy in-feed, a więc reklamy pojawiające się na stronie głównej, między poszczególnymi filmikami. Wyświetlane są w zakładce „dla Ciebie”. Posiadają różnego rodzaju guziki akcji, czyli CTA (ang. Call to Action – wezwanie do działania), odsyłające do konkretnej strony internetowej. Aby rozpocząć kampanię, należy mieć konto reklamowe, budżet mediowy i kreację. Możesz ustawić odpowiednie targetowanie ze względu na płeć, wiek (w przedziałach), lokalizację, urządzenia oraz zainteresowania. Zastanów się, do jakiej grupy odbiorczej mają trafić Twoje treści reklamowe.

Jaki cel chcesz osiągnąć?

Optymalizacja kampanii na Tik-Toku sprawia nieco więcej problemów niż na Facebooku. Nierzadko potrzebna okazuje się pomoc specjalisty. Za reklamy możesz płacić zarówno w systemie aukcyjnym, jak i rezerwacyjnym. Narzędzie Tik-Tok Ads ułatwia osiągnięcie rozmaitych celów: zwiększenie zasięgów oraz ruchu na stronie, wzmożoną instalację aplikacji, zwiększenie liczby wyświetleń video, pozyskanie kontaktów do formularza poprzez generowanie leadów, zwielokrotnienie konwersji.


Zobacz też: Poznaj narzędzie Social Insider


Formaty reklamowe na Tik-Toku

Istnieje kilka formatów reklamowych dostępnych na Tik-Toku. Wspomnieliśmy już o jednym: in-feed. Możemy wyróżnić też Brand Takeover, Branded Hashtag Challenge czy Branded Effects. Brand Takeover to format dostępny tylko i wyłącznie na Tik-Toku. Jeżeli się na niego zdecydujemy, nasza reklama będzie się wyświetlać przez 5 sekund, zaraz po otwarciu aplikacji przez użytkownika, który nie może jej pominąć. Tego typu działania bardzo dużo kosztują. Branded Hashtag Challenge również ogranicza się tylko do Tik-Toka. Twoja kampania potrwa 6 dni, a w tym czasie stworzysz specjalne wyzwanie dedykowane użytkownikom. Zostanie oznaczone specjalnym hasztagiem. To zdecydowanie najbardziej kreatywny format, pozwalający odbiorcom się wykazać. Z kolei Branded Effects umożliwia zaprojektowanie własnego filtru AR, soczewki czy naklejki. Tego typu kampania skończy się po 10 dniach.

W jaki sposób tworzyć reklamowe treści na Tik-Toku?

Na koniec warto zastanowić się, jak powinny wyglądać Twoje treści reklamowe publikowane na Tik-Toku. Wiesz już, że aplikacja lubuje się w krótkich, pomysłowych filmikach. Aby zainteresować odbiorców swoją marką, musisz dostosować się do medium, w którym prowadzisz kampanię. Stwórz 10-sekundowy filmik z produktem pochodzącym z Twojego sklepu internetowego. Pokaż, jak można go wykorzystać. Zadbaj o odpowiednią ścieżkę dźwiękową. Najważniejsze, by podejść do tematu w sposób kreatywny i pokazać odbiorcom, dlaczego powinni skorzystać z Twojej oferty.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...