Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Poznaj narzędzie Social Insider

2022.03.15

Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy albo jesteś w jakiś sposób związany z branżą e-commerce, bez wątpienia wielokrotnie zastanawiałeś się nad tym, jak radzi sobie Twoja konkurencja. Na pewno wiesz, że warto cały czas pozostawać na bieżąco i podglądać, jak radzą sobie inni. Na tej podstawie można wyciągać mnóstwo wniosków: co robić, a czego unikać. Bardzo pomocne może okazać się narzędzie Social Insider. Czym właściwie jest?

Jak właściwie działa Social Insider?

Szeroko zakrojone czynności marketingowe polegają w równej mierze na działaniu i obserwowaniu. Wdrażanie nowych strategii wymaga pogłębionej analizy rynku i opracowania planu. Chodzi o to, by cały czas się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. W tym celu można skorzystać z opcji, jakich dostarcza Social Insider – pozwala zapoznać się z poczynaniami konkurencji na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, YouTubie i TikToku. Jak wiadomo, media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych miejsc do promowania marki i budowania relacji z klientami. Dzięki temu narzędziu zyskasz dostęp do analizy social mediów oraz hashtagów i historii na Instagramie, statystyk video na Facebooku, analizy konkurencji w mediach społecznościowych, raportów z kampanii i innych działań, a także do pomiaru wielokanałowego.

Social Insider pomoże Ci poznać szczegóły

Social Insider umożliwia szczegółowy wgląd w konkretne profile społecznościowe, przeprowadzenie benchmarkingu (analizy porównawczej) konkurencji oraz przygotowanie gotowych raportów. Dzięki benchmarkingowi można sprawdzić poziom własnej skuteczności i zaangażowania użytkowników w zestawieniu z rywalami z branży, poznać konkurencyjne hashtagi czy dowiedzieć się, które kanały komunikacji wyróżniają się największą efektywnością. To nie wszystko. Narzędzie pokaże promowane i ograniczane posty, tempo wzrostu profili, jak również wskaźniki zaangażowania. Będziesz mógł wyszukać dany profil, wybrać zakres czasowy i zacząć go monitorować. Wyniki są szczegółowe: zobrazują dzienną częstotliwość i popularność postów.


Warto przeczytać: Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!


Dlaczego warto pozostawać na bieżąco z działaniami konkurencji?

Analiza konkurencji jest ważna też dlatego, że tylko dzięki niej uda Ci się wyróżnić na tle innych. Na początku warto skompletować własną listę marek, które oferują podobne usługi czy produkty. Następnie powinieneś sprawdzić, gdzie się pojawiają: w jakich mediach społecznościowych mają konta, czy prowadzą blogi firmowe, czy wykorzystują inne formy komunikacji z odbiorcami. Zobacz, czy udostępniane przez konkurencję treści cieszą się popularnością. Jeśli tak, jaki content jest najlepiej odbierany? W jakich formach został przedstawiony? Zainteresuj się liczbą polubień oraz komentarzy: właśnie one są dowodem, że użytkownicy chcą wchodzić w interakcję z jakąś firmą. Pamiętaj, że analiza konkurencji ma szczególne znaczenie, jeśli zamierzasz wprowadzić na rynek nowy towar, zoptymalizować własną witrynę czy wzmocnić strategię marketingową. Warto jednak cały czas obserwować poczynania swoich rywali.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...