Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Poznaj narzędzie Social Insider

2022.03.15

Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy albo jesteś w jakiś sposób związany z branżą e-commerce, bez wątpienia wielokrotnie zastanawiałeś się nad tym, jak radzi sobie Twoja konkurencja. Na pewno wiesz, że warto cały czas pozostawać na bieżąco i podglądać, jak radzą sobie inni. Na tej podstawie można wyciągać mnóstwo wniosków: co robić, a czego unikać. Bardzo pomocne może okazać się narzędzie Social Insider. Czym właściwie jest?

Jak właściwie działa Social Insider?

Szeroko zakrojone czynności marketingowe polegają w równej mierze na działaniu i obserwowaniu. Wdrażanie nowych strategii wymaga pogłębionej analizy rynku i opracowania planu. Chodzi o to, by cały czas się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. W tym celu można skorzystać z opcji, jakich dostarcza Social Insider – pozwala zapoznać się z poczynaniami konkurencji na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, YouTubie i TikToku. Jak wiadomo, media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych miejsc do promowania marki i budowania relacji z klientami. Dzięki temu narzędziu zyskasz dostęp do analizy social mediów oraz hashtagów i historii na Instagramie, statystyk video na Facebooku, analizy konkurencji w mediach społecznościowych, raportów z kampanii i innych działań, a także do pomiaru wielokanałowego.

Social Insider pomoże Ci poznać szczegóły

Social Insider umożliwia szczegółowy wgląd w konkretne profile społecznościowe, przeprowadzenie benchmarkingu (analizy porównawczej) konkurencji oraz przygotowanie gotowych raportów. Dzięki benchmarkingowi można sprawdzić poziom własnej skuteczności i zaangażowania użytkowników w zestawieniu z rywalami z branży, poznać konkurencyjne hashtagi czy dowiedzieć się, które kanały komunikacji wyróżniają się największą efektywnością. To nie wszystko. Narzędzie pokaże promowane i ograniczane posty, tempo wzrostu profili, jak również wskaźniki zaangażowania. Będziesz mógł wyszukać dany profil, wybrać zakres czasowy i zacząć go monitorować. Wyniki są szczegółowe: zobrazują dzienną częstotliwość i popularność postów.


Warto przeczytać: Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!


Dlaczego warto pozostawać na bieżąco z działaniami konkurencji?

Analiza konkurencji jest ważna też dlatego, że tylko dzięki niej uda Ci się wyróżnić na tle innych. Na początku warto skompletować własną listę marek, które oferują podobne usługi czy produkty. Następnie powinieneś sprawdzić, gdzie się pojawiają: w jakich mediach społecznościowych mają konta, czy prowadzą blogi firmowe, czy wykorzystują inne formy komunikacji z odbiorcami. Zobacz, czy udostępniane przez konkurencję treści cieszą się popularnością. Jeśli tak, jaki content jest najlepiej odbierany? W jakich formach został przedstawiony? Zainteresuj się liczbą polubień oraz komentarzy: właśnie one są dowodem, że użytkownicy chcą wchodzić w interakcję z jakąś firmą. Pamiętaj, że analiza konkurencji ma szczególne znaczenie, jeśli zamierzasz wprowadzić na rynek nowy towar, zoptymalizować własną witrynę czy wzmocnić strategię marketingową. Warto jednak cały czas obserwować poczynania swoich rywali.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...