Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Poznaj narzędzie Social Insider

Wtorek, 15 Marzec 2022

Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy albo jesteś w jakiś sposób związany z branżą e-commerce, bez wątpienia wielokrotnie zastanawiałeś się nad tym, jak radzi sobie Twoja konkurencja. Na pewno wiesz, że warto cały czas pozostawać na bieżąco i podglądać, jak radzą sobie inni. Na tej podstawie można wyciągać mnóstwo wniosków: co robić, a czego unikać. Bardzo pomocne może okazać się narzędzie Social Insider. Czym właściwie jest?

Jak właściwie działa Social Insider?

Szeroko zakrojone czynności marketingowe polegają w równej mierze na działaniu i obserwowaniu. Wdrażanie nowych strategii wymaga pogłębionej analizy rynku i opracowania planu. Chodzi o to, by cały czas się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. W tym celu można skorzystać z opcji, jakich dostarcza Social Insider – pozwala zapoznać się z poczynaniami konkurencji na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, YouTubie i TikToku. Jak wiadomo, media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych miejsc do promowania marki i budowania relacji z klientami. Dzięki temu narzędziu zyskasz dostęp do analizy social mediów oraz hashtagów i historii na Instagramie, statystyk video na Facebooku, analizy konkurencji w mediach społecznościowych, raportów z kampanii i innych działań, a także do pomiaru wielokanałowego.

Social Insider pomoże Ci poznać szczegóły

Social Insider umożliwia szczegółowy wgląd w konkretne profile społecznościowe, przeprowadzenie benchmarkingu (analizy porównawczej) konkurencji oraz przygotowanie gotowych raportów. Dzięki benchmarkingowi można sprawdzić poziom własnej skuteczności i zaangażowania użytkowników w zestawieniu z rywalami z branży, poznać konkurencyjne hashtagi czy dowiedzieć się, które kanały komunikacji wyróżniają się największą efektywnością. To nie wszystko. Narzędzie pokaże promowane i ograniczane posty, tempo wzrostu profili, jak również wskaźniki zaangażowania. Będziesz mógł wyszukać dany profil, wybrać zakres czasowy i zacząć go monitorować. Wyniki są szczegółowe: zobrazują dzienną częstotliwość i popularność postów.


Warto przeczytać: Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!


Dlaczego warto pozostawać na bieżąco z działaniami konkurencji?

Analiza konkurencji jest ważna też dlatego, że tylko dzięki niej uda Ci się wyróżnić na tle innych. Na początku warto skompletować własną listę marek, które oferują podobne usługi czy produkty. Następnie powinieneś sprawdzić, gdzie się pojawiają: w jakich mediach społecznościowych mają konta, czy prowadzą blogi firmowe, czy wykorzystują inne formy komunikacji z odbiorcami. Zobacz, czy udostępniane przez konkurencję treści cieszą się popularnością. Jeśli tak, jaki content jest najlepiej odbierany? W jakich formach został przedstawiony? Zainteresuj się liczbą polubień oraz komentarzy: właśnie one są dowodem, że użytkownicy chcą wchodzić w interakcję z jakąś firmą. Pamiętaj, że analiza konkurencji ma szczególne znaczenie, jeśli zamierzasz wprowadzić na rynek nowy towar, zoptymalizować własną witrynę czy wzmocnić strategię marketingową. Warto jednak cały czas obserwować poczynania swoich rywali.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...