Poznaj narzędzie Social Insider
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy albo jesteś w jakiś sposób związany z branżą e-commerce, bez wątpienia wielokrotnie zastanawiałeś się nad tym, jak radzi sobie Twoja konkurencja. Na pewno wiesz, że warto cały czas pozostawać na bieżąco i podglądać, jak radzą sobie inni. Na tej podstawie można wyciągać mnóstwo wniosków: co robić, a czego unikać. Bardzo pomocne może okazać się narzędzie Social Insider. Czym właściwie jest?
Jak właściwie działa Social Insider?
Szeroko zakrojone czynności marketingowe polegają w równej mierze na działaniu i obserwowaniu. Wdrażanie nowych strategii wymaga pogłębionej analizy rynku i opracowania planu. Chodzi o to, by cały czas się rozwijać i uczyć nowych rzeczy. W tym celu można skorzystać z opcji, jakich dostarcza Social Insider – pozwala zapoznać się z poczynaniami konkurencji na Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedInie, YouTubie i TikToku. Jak wiadomo, media społecznościowe stały się jednym z najważniejszych miejsc do promowania marki i budowania relacji z klientami. Dzięki temu narzędziu zyskasz dostęp do analizy social mediów oraz hashtagów i historii na Instagramie, statystyk video na Facebooku, analizy konkurencji w mediach społecznościowych, raportów z kampanii i innych działań, a także do pomiaru wielokanałowego.
Social Insider pomoże Ci poznać szczegóły
Social Insider umożliwia szczegółowy wgląd w konkretne profile społecznościowe, przeprowadzenie benchmarkingu (analizy porównawczej) konkurencji oraz przygotowanie gotowych raportów. Dzięki benchmarkingowi można sprawdzić poziom własnej skuteczności i zaangażowania użytkowników w zestawieniu z rywalami z branży, poznać konkurencyjne hashtagi czy dowiedzieć się, które kanały komunikacji wyróżniają się największą efektywnością. To nie wszystko. Narzędzie pokaże promowane i ograniczane posty, tempo wzrostu profili, jak również wskaźniki zaangażowania. Będziesz mógł wyszukać dany profil, wybrać zakres czasowy i zacząć go monitorować. Wyniki są szczegółowe: zobrazują dzienną częstotliwość i popularność postów.
Warto przeczytać: Zaczynasz korzystanie z Google Analytics? Zadbaj o prawidłową konfigurację!
Dlaczego warto pozostawać na bieżąco z działaniami konkurencji?
Analiza konkurencji jest ważna też dlatego, że tylko dzięki niej uda Ci się wyróżnić na tle innych. Na początku warto skompletować własną listę marek, które oferują podobne usługi czy produkty. Następnie powinieneś sprawdzić, gdzie się pojawiają: w jakich mediach społecznościowych mają konta, czy prowadzą blogi firmowe, czy wykorzystują inne formy komunikacji z odbiorcami. Zobacz, czy udostępniane przez konkurencję treści cieszą się popularnością. Jeśli tak, jaki content jest najlepiej odbierany? W jakich formach został przedstawiony? Zainteresuj się liczbą polubień oraz komentarzy: właśnie one są dowodem, że użytkownicy chcą wchodzić w interakcję z jakąś firmą. Pamiętaj, że analiza konkurencji ma szczególne znaczenie, jeśli zamierzasz wprowadzić na rynek nowy towar, zoptymalizować własną witrynę czy wzmocnić strategię marketingową. Warto jednak cały czas obserwować poczynania swoich rywali.