Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

#PrasówkaEcomersy (25-29.07.2022 r.)

2022.08.01

Pisaliśmy o tym, że CandyTM uruchomiło program afiliacyjny oraz że niektóre sklepy sieci Carrefour obchodzą zakaz handlu w niedziele. Opublikowaliśmy poradnik na temat skutecznego e-maila sprzedażowego i artykuł związany ze spadkami i wzrostami sprzedaży w czerwcu 2022 według danych GUS. Wspominaliśmy, że AIQLabs otrzymało karę od UOKiK, jednak fintech odwołuje się od decyzji. Nasi czytelnicy mogli się również dowiedzieć, że Shopify podejmuje współpracę z Youtubem oraz że do końca 2022 roku na terenie całej Polski staną automaty paczkowe Poczty Polskiej. Radziliśmy też, jak zatrzymać klientów w sklepie internetowym. Pisaliśmy, że Auchan on-line jest już dostępny w kolejnych miastach, a Morele i Pigu łączą się w jednen holding, dzięki czemu szykuje się platforma do konsolidacji w Europie Środkowo-Wschodniej. Opublikowaliśmy też newsa na temat tego, że Vosbor rozkręca światową platformą do handlu towarami rolnymi. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat atrakcyjnych opakowań i ich roli w e-commerce. 

CandyTM z nowym programem afiliacyjnym

CandyTM, jeden z największych butików internetowych z odzieżą damską w Polsce, rozwija się bardzo dynamicznie. Oferta CandyTM stale się powiększa, a sama marka staje się coraz bardziej rozpoznawalna na rynku. Niedawno CandyTM postanowiło wyjść naprzeciw licznym oczekiwaniom i uruchomiło program afiliacyjny.

https://ecomersy.pl/candytm-z-nowym-programem-afiliacyjnym 

Niektóre sklepy sieci Carrefour obchodzą zakaz handlu w niedziele. Sposób na czytelnika?

Czy można obejść zakaz handlu w niedzielę? Jak informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl, Carrefour znalazł sposób na to, by niektóre sklepy sieci mogły być otwarte przez cały tydzień. Kolejne warszawskie placówki uruchomiły w swoich lokalach kluby czytelnika.

https://ecomersy.pl/niektore-sklepy-sieci-carrefour-obchodza-zakaz-handlu-w-niedziele-sposob-na-czytelnika 

Skuteczny e – mail sprzedażowy. To musisz wiedzieć

E-maile marketingowe pozwalają na bezpośrednią komunikacja między firmą a klientami. Najczęściej wykorzystywanym narzędziem są newslettery, wysyłane regularnie do określonego grona odbiorców. Umieszcza się w nich najważniejsze informacje, utrzymując w ten sposób kontakt między firmą a klientem.

https://ecomersy.pl/skuteczny-e-mail-sprzedazowy-podstawa-sukcesu-w-biznesie 

Spadki i wzrosty sprzedaży w czerwcu 2022 – dane GUS

Według danych GUS, w czerwcu 2022 sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż w ubiegłym roku o 3,2%. Z kolei w porównaniu z poprzednim miesiącem, majem 2022, sprzedaż detaliczna spadła o 1,4%. W okresie od stycznia do czerwca br. sprzedaż zwiększyła się rdr. o 9,1%.

https://ecomersy.pl/spadki-sprzedazy-w-czerwcu-2022-dane-gus 

AIQLabs z karą od UOKiK. Fintech odwołuje się od decyzji

UOKiK nałożył karę finansową na spółkę AIQLabs, która oferuje m.in. usługę płatności odroczonych. Powodem miały być zbyt wysokie koszty związane z udzielaniem przez nią pożyczek. Teraz przedsiębiorstwo być może będzie musi zapłacić ok. 1,5 mln zł.

https://ecomersy.pl/aiqlabs-z-kara-od-uokik-fintech-odwoluje-sie-od-decyzji

Shopify podejmuje współpracę z Youtubem

Firma Shopify podejmuje współpracę z Youtubem, aby umożliwić sprzedaż za pośrednictwem serwisu. Dzięki kooperacji powstał nowy wariant monetyzacji kanałów – YouTube Studio Shopping. Twórcy będą mogli za jego pośrednictwem zintegrować własny kanał na Youtube z kontem na Shopify.

https://ecomersy.pl/shopify-podejmuje-wspolprace-z-youtubem 

Jak zatrzymać klientów w sklepie internetowym?

Stworzenie biznesu internetowego, który ma wielu klientów i przynosi wysokie zyski nie jest łatwe. Wymaga to wiele pracy i zaangażowania, dlatego warto myśleć długofalowo, żeby po tym początkowym wysiłku nie tracić klientów. Pomocny w kontrolowaniu tego jest wskaźnik customer churn, który jest wartością procentową obliczaną w skali miesiąca. Uzyskuje się o dzieląc liczbę osób, które opuściły Twój sklep przez ich początkową liczbę, im wyższy wskaźnik customer churn tym gorsze wiadomości dla Twoich finansów.

https://ecomersy.pl/jak-zatrzymac-klientow-w-sklepie-internetowym 

Do końca 2022 roku na terenie całej Polski staną automaty paczkowe

Poczty Polskiej Już teraz można zgłosić Poczcie Polskiej swoją propozycję, gdzie powinny stanąć automaty paczkowe. Do końca 2022 roku planowane jest udostępnienie 2 tys. maszyn, które staną się kolejnymi punktami odbioru przesyłek.

https://ecomersy.pl/do-konca-2022-roku-na-terenie-calej-polski-stana-automaty-paczkowe-poczty-polskiej

Auchan on-line dostępny w kolejnych miastach

Auchan rozwija swoją sieć e-commerce, czyli zakupy online w sklepie spożywczym. Liczba miast, których mieszkańcy mogą zamawiać produkty spożywcze do domu, wzrosła do 10. Wcześniej na liście znajdowały się: Warszawa, Wrocław, Katowice, Kraków, Łódź, Poznań i Trójmiasto. Teraz jest to również Szczecin, Lublin oraz Rzeszów.

https://ecomersy.pl/auchan-on-line-dostepny-w-kolejnych-miastach

Morele i Pigu w jednym holdingu. Szykuje się platforma do konsolidacji w Europie Środkowo-Wschodniej

Grupa Morele i Grupa Pigu stają się częścią nowego holdingu, w którym spółka MCI będzie mieć ponad 50% udziałów. MCI to dotychczasowy właściciel obu grup. Konsolidacja ma na celu uzyskanie licznych synergii operacyjnych i zwiększenie potencjału rozwojowego nowo utworzonego podmiotu.

https://ecomersy.pl/morele-i-pigu-w-jednym-holdingu-szykuje-sie-platforma-do-konsolidacji-w-europie-srodkowo-wschodniej 

Vosbor ze światową platformą do handlu towarami rolnymi

Vosbor to holenderska firma, która stworzyła pierwszy globalny marketplace przeznaczony do hurtowej sprzedaży towarów rolnych. Udało jej się pozyskać 7 mln dolarów dofinansowania na rozwój platformy.

https://ecomersy.pl/vosbor-ze-swiatowa-platforma-do-handlu-towarami-rolnymi

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to pierwsze wrażenie było jak najlepsze. Nikt nie lubi dostawać byle jak zapakowanych rzeczy, bo a wrażenie, że został zignorowany przez sprzedającego. Kiepska jakość opakowania może skutecznie zniechęcić do kolejnych zakupów w Twoim sklepie.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-39-atrakcyjne-opakowanie-i-jego-rola-w-e-commerce

 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...