Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Vosbor ze światową platformą do handlu towarami rolnymi

2022.07.29

Vosbor to holenderska firma, która stworzyła pierwszy globalny marketplace przeznaczony do hurtowej sprzedaży towarów rolnych. Udało jej się pozyskać 7 mln dolarów dofinansowania na rozwój platformy.

Fundusze inwestycyjne

Wczoraj, 28 lipca, została zamknięta runda seed. Funkcję wiodącego inwestora pełnił amerykański fundusz Lux Capital, przy współudziale polskiego Market One Capital oraz FJ Labs, 7percent Ventures, Athos Capital i Nucleus Capital. Vosbor zaprezentował też swój nowy projekt, czyli marketplace. W programie pilotażowym przedstawił 35 czołowych firm handlujących produktami rolnymi.

Rola marketplace’u

Jak twierdzi Maarten Elferink, CEO Vosbor, marketplace umożliwi zarówno kupującym, jak i sprzedającym bezpieczne warunki, efektywny handel i mniejsze ryzyko związane z łańcuchem dostaw. Warto pamiętać, że większość państw polega na imporcie żywności od tzw. globalnych spichlerzy, czyli Stanów Zjednoczonych, Brazylii czy Rosji.

Dlaczego firmy handlujące towarami rolnymi są ważne?

W momencie, kiedy pojawia się problem z eksportem, wszystko może się zatrzymać. Oprócz tego, zapotrzebowanie na produkty rolne będzie cały czas rosło. Firmy handlujące towarami rolnymi równoważą podaż i popyt, ponieważ przemieszczają produkty z regionów z nadwyżkami żywności do tych z jej niedoborami. Zajmują się nie tylko transportem, ale także magazynowaniem, przetwarzaniem czy konsumpcją. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...