Dzisiaj mamy: Wtorek, 9 Sierpień 2022

Morele i Pigu w jednym holdingu. Szykuje się platforma do konsolidacji w Europie Środkowo-Wschodniej

2022.07.28

Grupa Morele i Grupa Pigu stają się częścią nowego holdingu, w którym spółka MCI będzie mieć ponad 50% udziałów. MCI to dotychczasowy właściciel obu grup. Konsolidacja ma na celu uzyskanie licznych synergii operacyjnych i zwiększenie potencjału rozwojowego nowo utworzonego podmiotu.

Nowy podmiot z rozległymi planami

Holding stanie się nową platformą do konsolidacji innych podmiotów w regionie. Uzyskał już 56 mln zł finansowania, a w ciągu najbliższych 5 lat planuje osiągnąć poziom 1 mld euro przychodów. Morele i Pigu są spółkami portfelowymi funduszu MCI.TechVentures. Obie cieszą się pozycjami liderów na rynku e-commerce – Morele w Polsce, a Pigu na Litwie, w Łotwie i w Estonii.

Morele i Pigu zachowają odrębność

Synergie dotyczą ujednolicenia rozwiązań technologicznych, bogatszej oferty dla konsumentów oraz rozwoju logistyki i marketingu. Mimo tego, że Morele i Pigu będą tworzyć holding, spółki zachowają odrębność korporacyjną. Nie zmienią się też ich brandy ani zarządy. Na czele holdingu oraz zarządu w Polsce stanie Michał Pawlik, założyciel morele.net. Z kolei wiceprezesem zarządu w krajach bałtyckich zostanie Dainius Liulys, prezes i współzałożyciel Pigu.

Krótki opis obu spółek

Morele specjalizuje się w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics. Spółka powstała w 2000 r. i od tamtej pory jest zarządzana przez dwóch założycieli. Obecnie jest największym sklepem internetowym ze sprzętem elektronicznym w Polsce. Natomiast Pigu istnieje na rynku litewskim od 2007 r., na rynku łotewskim od 2011 r., a na rynku estońskim od 2014 r. E-sklep oferuje produkty z kategorii elektroniki, sprzętu AGD czy branży modowej.

Źródło zdjęcia: https://www.linkedin.com/company/morele-net

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...