Dzisiaj mamy: Wtorek, 21 Marzec 2023

Morele i Pigu w jednym holdingu. Szykuje się platforma do konsolidacji w Europie Środkowo-Wschodniej

2022.07.28

Grupa Morele i Grupa Pigu stają się częścią nowego holdingu, w którym spółka MCI będzie mieć ponad 50% udziałów. MCI to dotychczasowy właściciel obu grup. Konsolidacja ma na celu uzyskanie licznych synergii operacyjnych i zwiększenie potencjału rozwojowego nowo utworzonego podmiotu.

Nowy podmiot z rozległymi planami

Holding stanie się nową platformą do konsolidacji innych podmiotów w regionie. Uzyskał już 56 mln zł finansowania, a w ciągu najbliższych 5 lat planuje osiągnąć poziom 1 mld euro przychodów. Morele i Pigu są spółkami portfelowymi funduszu MCI.TechVentures. Obie cieszą się pozycjami liderów na rynku e-commerce – Morele w Polsce, a Pigu na Litwie, w Łotwie i w Estonii.

Morele i Pigu zachowają odrębność

Synergie dotyczą ujednolicenia rozwiązań technologicznych, bogatszej oferty dla konsumentów oraz rozwoju logistyki i marketingu. Mimo tego, że Morele i Pigu będą tworzyć holding, spółki zachowają odrębność korporacyjną. Nie zmienią się też ich brandy ani zarządy. Na czele holdingu oraz zarządu w Polsce stanie Michał Pawlik, założyciel morele.net. Z kolei wiceprezesem zarządu w krajach bałtyckich zostanie Dainius Liulys, prezes i współzałożyciel Pigu.

Krótki opis obu spółek

Morele specjalizuje się w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics. Spółka powstała w 2000 r. i od tamtej pory jest zarządzana przez dwóch założycieli. Obecnie jest największym sklepem internetowym ze sprzętem elektronicznym w Polsce. Natomiast Pigu istnieje na rynku litewskim od 2007 r., na rynku łotewskim od 2011 r., a na rynku estońskim od 2014 r. E-sklep oferuje produkty z kategorii elektroniki, sprzętu AGD czy branży modowej.

Źródło zdjęcia: https://www.linkedin.com/company/morele-net

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...
EcomersyBasic #66: Powiadomienia PUSH. Czy Twoi klienci ich potrzebują?

EcomersyBasic #66: Powiadomienia PUSH. Czy Twoi klienci ich potrzebują?

2023.02.24
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz częściej przypominać o sobie klientom? Być może dobrym rozwiązaniem dla Ciebie okażą się powiadomienia. Wiadomo, że większość z nas posiada mnóstwo aplikacji mobilnych i odwiedza wiele stron w sieci, dlatego trudno jest pamiętać o każdej z nich. Powiadomienia rozwiązują ten problem – pozwalają przekazać jakąś...