Dzisiaj mamy: Sobota, 30 Wrzesień 2023

Morele i Pigu w jednym holdingu. Szykuje się platforma do konsolidacji w Europie Środkowo-Wschodniej

2022.07.28

Grupa Morele i Grupa Pigu stają się częścią nowego holdingu, w którym spółka MCI będzie mieć ponad 50% udziałów. MCI to dotychczasowy właściciel obu grup. Konsolidacja ma na celu uzyskanie licznych synergii operacyjnych i zwiększenie potencjału rozwojowego nowo utworzonego podmiotu.

Nowy podmiot z rozległymi planami

Holding stanie się nową platformą do konsolidacji innych podmiotów w regionie. Uzyskał już 56 mln zł finansowania, a w ciągu najbliższych 5 lat planuje osiągnąć poziom 1 mld euro przychodów. Morele i Pigu są spółkami portfelowymi funduszu MCI.TechVentures. Obie cieszą się pozycjami liderów na rynku e-commerce – Morele w Polsce, a Pigu na Litwie, w Łotwie i w Estonii.

Morele i Pigu zachowają odrębność

Synergie dotyczą ujednolicenia rozwiązań technologicznych, bogatszej oferty dla konsumentów oraz rozwoju logistyki i marketingu. Mimo tego, że Morele i Pigu będą tworzyć holding, spółki zachowają odrębność korporacyjną. Nie zmienią się też ich brandy ani zarządy. Na czele holdingu oraz zarządu w Polsce stanie Michał Pawlik, założyciel morele.net. Z kolei wiceprezesem zarządu w krajach bałtyckich zostanie Dainius Liulys, prezes i współzałożyciel Pigu.

Krótki opis obu spółek

Morele specjalizuje się w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics. Spółka powstała w 2000 r. i od tamtej pory jest zarządzana przez dwóch założycieli. Obecnie jest największym sklepem internetowym ze sprzętem elektronicznym w Polsce. Natomiast Pigu istnieje na rynku litewskim od 2007 r., na rynku łotewskim od 2011 r., a na rynku estońskim od 2014 r. E-sklep oferuje produkty z kategorii elektroniki, sprzętu AGD czy branży modowej.

Źródło zdjęcia: https://www.linkedin.com/company/morele-net

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...