Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Morele i Pigu w jednym holdingu. Szykuje się platforma do konsolidacji w Europie Środkowo-Wschodniej

2022.07.28

Grupa Morele i Grupa Pigu stają się częścią nowego holdingu, w którym spółka MCI będzie mieć ponad 50% udziałów. MCI to dotychczasowy właściciel obu grup. Konsolidacja ma na celu uzyskanie licznych synergii operacyjnych i zwiększenie potencjału rozwojowego nowo utworzonego podmiotu.

Nowy podmiot z rozległymi planami

Holding stanie się nową platformą do konsolidacji innych podmiotów w regionie. Uzyskał już 56 mln zł finansowania, a w ciągu najbliższych 5 lat planuje osiągnąć poziom 1 mld euro przychodów. Morele i Pigu są spółkami portfelowymi funduszu MCI.TechVentures. Obie cieszą się pozycjami liderów na rynku e-commerce – Morele w Polsce, a Pigu na Litwie, w Łotwie i w Estonii.

Morele i Pigu zachowają odrębność

Synergie dotyczą ujednolicenia rozwiązań technologicznych, bogatszej oferty dla konsumentów oraz rozwoju logistyki i marketingu. Mimo tego, że Morele i Pigu będą tworzyć holding, spółki zachowają odrębność korporacyjną. Nie zmienią się też ich brandy ani zarządy. Na czele holdingu oraz zarządu w Polsce stanie Michał Pawlik, założyciel morele.net. Z kolei wiceprezesem zarządu w krajach bałtyckich zostanie Dainius Liulys, prezes i współzałożyciel Pigu.

Krótki opis obu spółek

Morele specjalizuje się w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics. Spółka powstała w 2000 r. i od tamtej pory jest zarządzana przez dwóch założycieli. Obecnie jest największym sklepem internetowym ze sprzętem elektronicznym w Polsce. Natomiast Pigu istnieje na rynku litewskim od 2007 r., na rynku łotewskim od 2011 r., a na rynku estońskim od 2014 r. E-sklep oferuje produkty z kategorii elektroniki, sprzętu AGD czy branży modowej.

Źródło zdjęcia: https://www.linkedin.com/company/morele-net

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...