Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Morele i Pigu w jednym holdingu. Szykuje się platforma do konsolidacji w Europie Środkowo-Wschodniej

2022.07.28

Grupa Morele i Grupa Pigu stają się częścią nowego holdingu, w którym spółka MCI będzie mieć ponad 50% udziałów. MCI to dotychczasowy właściciel obu grup. Konsolidacja ma na celu uzyskanie licznych synergii operacyjnych i zwiększenie potencjału rozwojowego nowo utworzonego podmiotu.

Nowy podmiot z rozległymi planami

Holding stanie się nową platformą do konsolidacji innych podmiotów w regionie. Uzyskał już 56 mln zł finansowania, a w ciągu najbliższych 5 lat planuje osiągnąć poziom 1 mld euro przychodów. Morele i Pigu są spółkami portfelowymi funduszu MCI.TechVentures. Obie cieszą się pozycjami liderów na rynku e-commerce – Morele w Polsce, a Pigu na Litwie, w Łotwie i w Estonii.

Morele i Pigu zachowają odrębność

Synergie dotyczą ujednolicenia rozwiązań technologicznych, bogatszej oferty dla konsumentów oraz rozwoju logistyki i marketingu. Mimo tego, że Morele i Pigu będą tworzyć holding, spółki zachowają odrębność korporacyjną. Nie zmienią się też ich brandy ani zarządy. Na czele holdingu oraz zarządu w Polsce stanie Michał Pawlik, założyciel morele.net. Z kolei wiceprezesem zarządu w krajach bałtyckich zostanie Dainius Liulys, prezes i współzałożyciel Pigu.

Krótki opis obu spółek

Morele specjalizuje się w segmencie dystrybucji IT/consumer electronics. Spółka powstała w 2000 r. i od tamtej pory jest zarządzana przez dwóch założycieli. Obecnie jest największym sklepem internetowym ze sprzętem elektronicznym w Polsce. Natomiast Pigu istnieje na rynku litewskim od 2007 r., na rynku łotewskim od 2011 r., a na rynku estońskim od 2014 r. E-sklep oferuje produkty z kategorii elektroniki, sprzętu AGD czy branży modowej.

Źródło zdjęcia: https://www.linkedin.com/company/morele-net

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...