Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Spadki i wzrosty sprzedaży w czerwcu 2022 – dane GUS

2022.07.26

Według danych GUS, w czerwcu 2022 sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż w ubiegłym roku o 3,2%. Z kolei w porównaniu z poprzednim miesiącem, majem 2022, sprzedaż detaliczna spadła o 1,4%. W okresie od stycznia do czerwca br. sprzedaż zwiększyła się rdr. o 9,1%.

Wzrosty w porównaniu z czerwcem 2021

Wzrostem w czerwcu 2022 – w porównaniu z czerwcem 2021 – cieszyły się następujące kategorie produktów: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,2%), „pozostałe” (o 11%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,9%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,9%). Z kolei spadek sprzedaży odnotowały podmioty handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 12,6%).

Spadki w porównaniu z majem 2022

W porównaniu z majem 2022, zarejestrowano zmniejszenie wartości sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących. Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” spadł z 8,9% do 8,6%. Spadki dotyczyły takie grupy, jak „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,3% do 21,7%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 16,7% do 16,4%). Natomiast wzrost odnotowano w kategorii „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,9% do 22%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...