Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Spadki i wzrosty sprzedaży w czerwcu 2022 – dane GUS

2022.07.26

Według danych GUS, w czerwcu 2022 sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż w ubiegłym roku o 3,2%. Z kolei w porównaniu z poprzednim miesiącem, majem 2022, sprzedaż detaliczna spadła o 1,4%. W okresie od stycznia do czerwca br. sprzedaż zwiększyła się rdr. o 9,1%.

Wzrosty w porównaniu z czerwcem 2021

Wzrostem w czerwcu 2022 – w porównaniu z czerwcem 2021 – cieszyły się następujące kategorie produktów: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,2%), „pozostałe” (o 11%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,9%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,9%). Z kolei spadek sprzedaży odnotowały podmioty handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 12,6%).

Spadki w porównaniu z majem 2022

W porównaniu z majem 2022, zarejestrowano zmniejszenie wartości sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących. Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” spadł z 8,9% do 8,6%. Spadki dotyczyły takie grupy, jak „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,3% do 21,7%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 16,7% do 16,4%). Natomiast wzrost odnotowano w kategorii „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,9% do 22%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...