Spadki i wzrosty sprzedaży w czerwcu 2022 – dane GUS
Według danych GUS, w czerwcu 2022 sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż w ubiegłym roku o 3,2%. Z kolei w porównaniu z poprzednim miesiącem, majem 2022, sprzedaż detaliczna spadła o 1,4%. W okresie od stycznia do czerwca br. sprzedaż zwiększyła się rdr. o 9,1%.
Wzrosty w porównaniu z czerwcem 2021
Wzrostem w czerwcu 2022 – w porównaniu z czerwcem 2021 – cieszyły się następujące kategorie produktów: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,2%), „pozostałe” (o 11%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,9%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,9%). Z kolei spadek sprzedaży odnotowały podmioty handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 12,6%).
Spadki w porównaniu z majem 2022
W porównaniu z majem 2022, zarejestrowano zmniejszenie wartości sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących. Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” spadł z 8,9% do 8,6%. Spadki dotyczyły takie grupy, jak „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,3% do 21,7%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 16,7% do 16,4%). Natomiast wzrost odnotowano w kategorii „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,9% do 22%).