Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Spadki i wzrosty sprzedaży w czerwcu 2022 – dane GUS

2022.07.26

Według danych GUS, w czerwcu 2022 sprzedaż detaliczna w cenach stałych była wyższa niż w ubiegłym roku o 3,2%. Z kolei w porównaniu z poprzednim miesiącem, majem 2022, sprzedaż detaliczna spadła o 1,4%. W okresie od stycznia do czerwca br. sprzedaż zwiększyła się rdr. o 9,1%.

Wzrosty w porównaniu z czerwcem 2021

Wzrostem w czerwcu 2022 – w porównaniu z czerwcem 2021 – cieszyły się następujące kategorie produktów: „tekstylia, odzież, obuwie” (o 13,2%), „pozostałe” (o 11%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 10,9%) oraz „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,9%). Z kolei spadek sprzedaży odnotowały podmioty handlujące paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 12,6%).

Spadki w porównaniu z majem 2022

W porównaniu z majem 2022, zarejestrowano zmniejszenie wartości sprzedaży detalicznej online w cenach bieżących. Udział sprzedaży przez Internet w sprzedaży „ogółem” spadł z 8,9% do 8,6%. Spadki dotyczyły takie grupy, jak „tekstylia, odzież, obuwie” (z 22,3% do 21,7%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 16,7% do 16,4%). Natomiast wzrost odnotowano w kategorii „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 21,9% do 22%).

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...