Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29

Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to pierwsze wrażenie było jak najlepsze. Nikt nie lubi dostawać byle jak zapakowanych rzeczy, bo a wrażenie, że został zignorowany przez sprzedającego. Kiepska jakość opakowania może skutecznie zniechęcić do kolejnych zakupów w Twoim sklepie.

Reklama na opakowaniu? Oczywiście!

W zależności od tego, co sprzedajesz w swoim sklepie, masz różne rodzaje opakowań do wyboru. Foliopaki są tanie i wygodne (najdroższa jest matryca, na podstawie której powstają opakowania), a poza tym zajmują mało miejsca i są elastyczne. Ale tutaj trudno umieścić dobrą reklamę. Inną opcją są kartony fasonowe, których cena uzależniona jest od rozmiaru i może być znacząco wyższa od foliopaków. Jednak w tym przypadku dużo łatwiej stworzyć nadruk ze swoją reklamą. Warto jednak wykorzystać ich potencjał, bo reklama zawsze jest potrzebna, a im więcej jej nośników tym lepsze efekty. Na każdym opakowaniu warto umieścić chociaż logo firmy, aby było dobrze widoczne dla klienta, ale też dla osób trzecich.


Zobacz też: Sprawdź, z jakimi operatorami przesyłek możesz zintegrować swój sklep internetowy


Kolorowo, czy nie?

Firmy tworzą często księgi znaków, w których określone zostają ich logotypy, charakterystyczne barwy, czy czcionka. Dzięki temu mają podstawę do tworzenia spójnego wizerunku w różnych miejscach, od internetowych reklam, stron, poprzez ulotki, aż po oznakowanie opakowań. To wszystko wpływa na rozpoznawalność, klient zapamięta charakterystyczne oznakowanie, które będzie się powtarzać. Nadruk na opakowaniu wcale nie musi być bardzo skomplikowany, a wręcz przeciwnie, powinien być prosty i jasny dla odbiorcy. Stwórz przekaz, który zapadnie w pamięć i pokaże najważniejsze wartości dla twojego przedsiębiorstwa. Zaskocz swoich klientów czymś niewielkim, ale przyjemnym i bardzo estetycznym. A jeśli nie masz pomysłu, zawsze możesz zwrócić się do profesjonalistów.

A może spersonalizowane opakowanie?

Tak! To bardzo korzystne rozwiązanie, dzięki któremu profesjonaliści zajmą się stworzeniem Twojego indywidualnego opakowania. W ten sposób klient od razu będzie wiedział, kto jest nadawcą paczki i poczuje więź z firmą, która dba o wszystkie detale. Miła dla oka paczka jest pozytywnym bodźcem, który zachęca klienta do dokonania kolejnych zakupów. A inwestycja w spersonalizowane opakowanie bardzo szybko zacznie procentować większymi obrotami, bo zadowolony klient chętnie wraca.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...