Dzisiaj mamy: Niedziela, 27 Listopad 2022

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29

Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to pierwsze wrażenie było jak najlepsze. Nikt nie lubi dostawać byle jak zapakowanych rzeczy, bo a wrażenie, że został zignorowany przez sprzedającego. Kiepska jakość opakowania może skutecznie zniechęcić do kolejnych zakupów w Twoim sklepie.

Reklama na opakowaniu? Oczywiście!

W zależności od tego, co sprzedajesz w swoim sklepie, masz różne rodzaje opakowań do wyboru. Foliopaki są tanie i wygodne (najdroższa jest matryca, na podstawie której powstają opakowania), a poza tym zajmują mało miejsca i są elastyczne. Ale tutaj trudno umieścić dobrą reklamę. Inną opcją są kartony fasonowe, których cena uzależniona jest od rozmiaru i może być znacząco wyższa od foliopaków. Jednak w tym przypadku dużo łatwiej stworzyć nadruk ze swoją reklamą. Warto jednak wykorzystać ich potencjał, bo reklama zawsze jest potrzebna, a im więcej jej nośników tym lepsze efekty. Na każdym opakowaniu warto umieścić chociaż logo firmy, aby było dobrze widoczne dla klienta, ale też dla osób trzecich.


Zobacz też: Sprawdź, z jakimi operatorami przesyłek możesz zintegrować swój sklep internetowy


Kolorowo, czy nie?

Firmy tworzą często księgi znaków, w których określone zostają ich logotypy, charakterystyczne barwy, czy czcionka. Dzięki temu mają podstawę do tworzenia spójnego wizerunku w różnych miejscach, od internetowych reklam, stron, poprzez ulotki, aż po oznakowanie opakowań. To wszystko wpływa na rozpoznawalność, klient zapamięta charakterystyczne oznakowanie, które będzie się powtarzać. Nadruk na opakowaniu wcale nie musi być bardzo skomplikowany, a wręcz przeciwnie, powinien być prosty i jasny dla odbiorcy. Stwórz przekaz, który zapadnie w pamięć i pokaże najważniejsze wartości dla twojego przedsiębiorstwa. Zaskocz swoich klientów czymś niewielkim, ale przyjemnym i bardzo estetycznym. A jeśli nie masz pomysłu, zawsze możesz zwrócić się do profesjonalistów.

A może spersonalizowane opakowanie?

Tak! To bardzo korzystne rozwiązanie, dzięki któremu profesjonaliści zajmą się stworzeniem Twojego indywidualnego opakowania. W ten sposób klient od razu będzie wiedział, kto jest nadawcą paczki i poczuje więź z firmą, która dba o wszystkie detale. Miła dla oka paczka jest pozytywnym bodźcem, który zachęca klienta do dokonania kolejnych zakupów. A inwestycja w spersonalizowane opakowanie bardzo szybko zacznie procentować większymi obrotami, bo zadowolony klient chętnie wraca.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...
#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

2022.10.28
Chcesz, żeby osoby odwiedzające Twój sklep internetowy mogły lepiej poznać stworzoną przez Ciebie markę? Zależy Ci, aby potencjalni klienci zapamiętali najważniejsze informacje, a przy tym poczuli się zachęceni do pozostania na stronie? W takim razie powinieneś się przekonać, jaki potencjał kryje w sobie zakładka „O nas”. Co warto w niej...