#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to pierwsze wrażenie było jak najlepsze. Nikt nie lubi dostawać byle jak zapakowanych rzeczy, bo a wrażenie, że został zignorowany przez sprzedającego. Kiepska jakość opakowania może skutecznie zniechęcić do kolejnych zakupów w Twoim sklepie.
Reklama na opakowaniu? Oczywiście!
W zależności od tego, co sprzedajesz w swoim sklepie, masz różne rodzaje opakowań do wyboru. Foliopaki są tanie i wygodne (najdroższa jest matryca, na podstawie której powstają opakowania), a poza tym zajmują mało miejsca i są elastyczne. Ale tutaj trudno umieścić dobrą reklamę. Inną opcją są kartony fasonowe, których cena uzależniona jest od rozmiaru i może być znacząco wyższa od foliopaków. Jednak w tym przypadku dużo łatwiej stworzyć nadruk ze swoją reklamą. Warto jednak wykorzystać ich potencjał, bo reklama zawsze jest potrzebna, a im więcej jej nośników tym lepsze efekty. Na każdym opakowaniu warto umieścić chociaż logo firmy, aby było dobrze widoczne dla klienta, ale też dla osób trzecich.
Zobacz też: Sprawdź, z jakimi operatorami przesyłek możesz zintegrować swój sklep internetowy
Kolorowo, czy nie?
Firmy tworzą często księgi znaków, w których określone zostają ich logotypy, charakterystyczne barwy, czy czcionka. Dzięki temu mają podstawę do tworzenia spójnego wizerunku w różnych miejscach, od internetowych reklam, stron, poprzez ulotki, aż po oznakowanie opakowań. To wszystko wpływa na rozpoznawalność, klient zapamięta charakterystyczne oznakowanie, które będzie się powtarzać. Nadruk na opakowaniu wcale nie musi być bardzo skomplikowany, a wręcz przeciwnie, powinien być prosty i jasny dla odbiorcy. Stwórz przekaz, który zapadnie w pamięć i pokaże najważniejsze wartości dla twojego przedsiębiorstwa. Zaskocz swoich klientów czymś niewielkim, ale przyjemnym i bardzo estetycznym. A jeśli nie masz pomysłu, zawsze możesz zwrócić się do profesjonalistów.
A może spersonalizowane opakowanie?
Tak! To bardzo korzystne rozwiązanie, dzięki któremu profesjonaliści zajmą się stworzeniem Twojego indywidualnego opakowania. W ten sposób klient od razu będzie wiedział, kto jest nadawcą paczki i poczuje więź z firmą, która dba o wszystkie detale. Miła dla oka paczka jest pozytywnym bodźcem, który zachęca klienta do dokonania kolejnych zakupów. A inwestycja w spersonalizowane opakowanie bardzo szybko zacznie procentować większymi obrotami, bo zadowolony klient chętnie wraca.