Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (24.10-28.10)

2022.10.31

Podzieliliśmy się wnioskami z badania GUS na temat sprzedaży detalicznej we wrześniu 2022 oraz wnioskami z badania PMR na zlecenie Allegro Lokalnie na temat częstotliwości kupowania rzeczy używanych przez Polaków. Pisaliśmy, że od 2023 roku influencerzy nie będą reklamować produktów ani zabiegów medycyny estetycznej. Opublikowaliśmy poradnik na temat Black Friday krok po kroku. Wspominaliśmy, że Allegro chwali się wynikami sprzedaży podczas Smart! Week i że Zalando przygotowuje kolekcję adaptacyjną dla osób z niepełnosprawnościami. Podzieliliśmy się również wywiadem z Łukaszem Piechem, Dyrektorem E-commerce, Współwłaścicielem Lantre – Autoryzowanym Sprzedawcą Apple o tym, jak uwieść klasę średnią, czyli o tym, jak sprzedawać produkty z wyższej półki. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się o nowościach dla kupujących i sprzedających na platformie Shopee. Pisaliśmy, że IMKER rozwija self-publishing w Polsce i że Elon Musk ostatecznie przejmuje Twittera i zwalnia kierowników. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat zakładki „O nas”.

Rośnie sprzedaż detaliczna! Dane GUS - wrzesień 2022

Według danych dostarczonych przez GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2022 roku zwiększyła się o 4,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W tym samym miesiącu 2021 roku odnotowano wzrost o 5,1%. W zestawieniu z sierpniem 2022 odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 2,8%. Z kolei od stycznia do września 2022 sprzedaż zwiększyła się o 6,8% rdr. (w 2021 zarejestrowano 7,3-procentowy wzrost).

https://ecomersy.pl/sprzedaz-detaliczna-we-wrzesniu-2022-dane-gus

Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane. Badanie PMR na zlecenie Allegro Lokalnie

Z badania Online Resale in Poland 2021 przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że nawyki zakupowe Polaków uległy w ostatnim czasie zmianom – głównie ze względu na galopującą inflację. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z drugiej ręki, kierując się niższą ceną i chęcią zmiany nawyków na bardziej eko.

https://ecomersy.pl/polacy-coraz-czesciej-kupuja-rzeczy-uzywane-badanie-pmr-na-zlecenie-allegro-lokalnie

Od 2023 roku influencerzy nie będą reklamować produktów ani zabiegów medycyny estetycznej

1 stycznia 2023 roku wejdą w życie nowe przepisy, które dotyczą reklamowania przez influencerów i influencerki zabiegów oraz produktów medycyny estetycznej. Zasady te znalazły się w zapisach nowelizacji ustawy o wyrobach medycznych.

https://ecomersy.pl/od-2023-roku-influencerzy-nie-beda-reklamowac-produktow-ani-zabiegow-medycyny-estetycznej

Black Friday krok po kroku

Do Black Friday 2022 pozostał miesiąc – Czarny Piątek w tym roku wypada 25 listopada. Zgodnie z tradycją, jest to pierwszy piątek po amerykańskim Święcie Dziękczynienia. To jeden z najważniejszych dni dla sprzedawców, ponieważ właśnie wtedy mogą liczyć na wzmożony ruch w swoim sklepie. Jak przygotować się do Black Friday, jeżeli działasz w branży e-commerce? Zapoznaj się z naszym poradnikiem, aby zdobyć niezbędną wiedzę.

https://ecomersy.pl/black-friday-krok-po-kroku

Allegro chwali się wynikami sprzedaży podczas Smart! Week

W czasie tegorocznej edycji festiwalu zakupowego Smart! Week Allegro odnotowało dwucyfrowy wzrost sprzedaży w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku. Do najpopularniejszych kategorii należały „Dom i ogród” oraz „Supermarket”. W jednej i drugiej klienci nabyli setki tysięcy towarów.

https://ecomersy.pl/allegro-chwali-sie-wynikami-sprzedazy-podczas-smart-week

Zalando z kolekcją adaptacyjną dla osób z niepełnosprawnościami

Platforma sprzedażowa Zalando wprowadza do sprzedaży pierwszą kolekcję przeznaczoną dla osób z niepełnosprawnościami, pokazując w ten sposób inkluzywność marki. Kolekcja mody adaptacyjnej składa się z ponad 140 stylizacji w ramach marek własnych (Zign, Pier One, Anna Field, Yourturn i Even&Odd), które prezentują specjalnie zaprojektowane odzież damską i męską, obuwie oraz akcesoria.

https://ecomersy.pl/zalando-z-kolekcja-adaptacyjna-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami

Jak uwieść klasę średnią? Czyli o tym, jak sprzedawać produkty z wyższej półki - wywiad, którego gościem jest Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, Współwłaściciel Lantre – Autoryzowany Sprzedawca Apple

Jak sprzedaje się produkty Apple? Czy istnieją i czym wyróżniają się sklepy internetowe premium? W jaki sposób zawalczyć o wymagających klientów? O tych i innych ciekawych kwestiach w wywiadzie dla ecomersy.pl opowiada Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce i Współwłaściciel Lantre – Autoryzowany Sprzedawca Apple.

https://ecomersy.pl/jak-uwiesc-klase-srednia-czyli-o-tym-jak-sprzedawac-produkty-z-wyzszej-polki-wywiad-ktorego-gosciem-jest-lukasz-piech-dyrektor-e-commerce-wspolwlasciciel-lantre-autoryzowany-sprzedawca-apple

Nowości dla kupujących i sprzedających na platformie Shopee

Sprzedawcy i klienci platformy Shopee mogą liczyć na nowości. Wśród nich znalazła się m.in. Strefa Marek, która jest kierowana do producentów i oficjalnych dystrybutorów. Dzięki niej mogą zyskać lepszą widoczność w serwisie.

https://ecomersy.pl/nowosci-dla-kupujacych-i-sprzedajacych-na-platformie-shopee

IMKER rozwija self-publishing w Polsce

Firma IMKER udostępnia autorom różne narzędzia do samodzielnego wydawania i sprzedaży książek, aby poprawić kondycję self-publishingu w Polsce i przyczynić się do jego wzrostu. Główną zaletą tego zjawiska jest większy zysk z każdej sprzedanej książki dla autora.

https://ecomersy.pl/ikmer-rozwija-self-publishing-w-polsce

Elon Musk ostatecznie przejmuje Twittera i zwalnia kierowników

Jakiś czas temu pisaliśmy o tym, że Elon Musk przejmuje Twittera. 28 października br. transakcja została sfinalizowana, a nowy właściciel postanowił zwolnić czołowych menadżerów. Przyczyną ma być wprowadzanie go w błąd, jeżeli chodzi o liczbę fałszywych kont zarejestrowanych na portalu.

https://ecomersy.pl/elon-musk-ostatecznie-przejmuje-twittera-i-zwalnia-kierownikow

#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

Chcesz, żeby osoby odwiedzające Twój sklep internetowy mogły lepiej poznać stworzoną przez Ciebie markę? Zależy Ci, aby potencjalni klienci zapamiętali najważniejsze informacje, a przy tym poczuli się zachęceni do pozostania na stronie? W takim razie powinieneś się przekonać, jaki potencjał kryje w sobie zakładka „O nas”. Co warto w niej zawrzeć, a czego unikać? Zostań z nami, aby zdobyć najważniejsze informacje!

https://ecomersy.pl/zakladka-o-nas-jak-pokazac-sklep-w-najlepszym-swietle

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...