Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

2022.10.28

Chcesz, żeby osoby odwiedzające Twój sklep internetowy mogły lepiej poznać stworzoną przez Ciebie markę? Zależy Ci, aby potencjalni klienci zapamiętali najważniejsze informacje, a przy tym poczuli się zachęceni do pozostania na stronie? W takim razie powinieneś się przekonać, jaki potencjał kryje w sobie zakładka „O nas”. Co warto w niej zawrzeć, a czego unikać? Zostań z nami, aby zdobyć najważniejsze informacje!

Jakie funkcje pełni zakładka „O nas”?

Zakładka „O nas” odgrywa bardzo istotną rolę – to właśnie dzięki niej odwiedzający mogą dowiedzieć się, czym dokładnie zajmuje się Twoja firma, jaki jest jej profil działalności, jakie usługi i/lub produkty oferuje. Można powiedzieć, że w przypadku sklepów internetowych podstrona ta zastępuje kontakt face-to-face ze sprzedawcą. Warto więc wyjść konsumentom naprzeciw i spróbować spełnić ich oczekiwania. Tylko czego właściwie oczekują konsumenci? Przede wszystkim rzeczowości i zwięzłości. „Lanie wody” w tym przypadku na pewno się nie sprawdzi – nie masz na nie przestrzeni. Większość odbiorców poczuje się zniechęcona również wtedy, gdy zobaczy ścianę tekstu (szczególnie napisaną małym fontem). Oprócz tego, zakładka „O nas” powinna wzbudzać zaufanie i kreować wizerunek marki w sieci.

Opowiedz swoją historię

Dzięki zakładce „O nas” użytkownicy mogą zrozumieć, jakimi wartościami się kierujesz i jakie przyświecają Ci cele. Znakomitym pomysłem okaże się pokazanie „ludzkiej twarzy” firmy, ponieważ w ten sposób skrócisz dystans między nadawcą a odbiorcą, wywołasz pozytywne odczucia i udowodnisz, że w Twoim sklepie internetowym liczą się ludzie, a nie instytucja. Pamiętaj, by nie posługiwać się wyświechtanymi frazesami (przykład: „młody, dynamiczny zespół”) i oklepanymi hasłami – pokaż swoją indywidualność i kreatywność! Polecamy również sięgnąć po storytelling, gdyż angażujące historie łatwiej zapadają w pamięć. Opowiedz, jak powstała Twoja firma i dlaczego powstała, podziel się osobistym doświadczeniem, przedstaw problemy, z którymi musiałeś się zmierzyć. W ten sposób nawiążesz z potencjalnymi klientami bardziej osobistą więź i zdobędziesz ich szacunek. Poświęć tej podstronie trochę czasu, a szybko zobaczysz efekty.


Zobacz też: EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?


Określenie grupy docelowej

Metaforycznie rzecz ujmując, każdy tekst powinien wiedzieć, do kogo mówi. Nie inaczej jest z zakładką „O nas”. Przed jej stworzeniem określ docelową grupę odbiorczą i zastanów się, jakie ma potrzeby, pragnienia i obawy, jakie wyznaje wartości, co jest dla niej ważne. Weź pod uwagę dane demograficzne: wiek, płeć, miejsce zamieszkania, status społeczny. Mimo nazwy stawiającej w centrum firmę, w zakładce „O nas” należy uwzględnić perspektywę klienta i utwierdzić go w przekonaniu, że właśnie Twoja oferta to trafny wybór. Nie zapominaj, że większość z nas przy podejmowaniu decyzji kieruje się emocjami i intuicją. Uważaj jednak, by nie przesadzić: granie na uczuciach nie jest pozytywnie postrzegane i kojarzy się z nieszczerością oraz nieprofesjonalnością. Dlatego najważniejszy okazuje się balans i zachowywanie odpowiednich proporcji między merytoryką a wpływaniem na emocje.

Konkretna wiedza i wizerunek eksperta

No właśnie, konkrety. Zakładka „O nas” powinna stawiać Cię w roli eksperta i autorytetu (chociaż niekoniecznie stawiać na piedestale czy wywyższać ponad innych). Chodzi o to, by odbiorcy odczuwali zarówno szacunek, jak i sympatię. Dzięki konkretnym referencjom (poleceniom), nagrodom, osiągnięciom oraz sukcesom wzbudzisz ich podziw i pokażesz, że warto Ci zaufać, ponieważ znasz się na tym, co robisz. Przedstaw też swój zespół – najlepiej razem ze zdjęciami i krótkim opisem. W ten sposób łatwo połączyć wcześniej wspomniane szacunek i sympatię. Udowodnij klientom, że Twoi pracownicy są nie tylko specjalistami w swoich dziedzinach, ale też ciekawymi, miłymi osobami. Możesz dodatkowo pokazać funkcjonowanie firmy „od kuchni”. Wykaż się transparentnością – opisz swój model biznesowy, sposób wytwarzania produktów i świadczenia usług.

Język i forma

Zakładka „O nas” jest jednym z elementów contentu. Zwróć uwagę na język, którym zostanie opisania treść. Najlepiej postawić na krótkie, dynamiczne zdania, zawierające więcej czasowników niż rzeczowników (w ten sposób odbiorca ma wrażenie, że tekst „biegnie” i się nie nudzi), prostotę (ale nie potoczność) oraz język korzyści. W tym miejscu doskonale sprawdzi się Call to Action (wezwanie do działania), czyli komunikaty zawierające czasowniki w trybie rozkazującym bądź w pierwszej osobie. Pokażesz w ten sposób odwiedzającemu, co powinien zrobić, kiedy opuści zakładkę „O nas”. Ogromne znaczenie ma także atrakcyjna forma graficzna tej podstrony. Jest to pierwsza rzecz, jaką zobaczy klient. Upewnij się, że wszystko wygląda spójnie, estetycznie i czytelnie, a poszczególne elementy do siebie pasują, tworząc spójną całość. Jeżeli budżet pozwoli, zdecyduj się na atrakcyjne przejścia czy animacje.

Podsumowanie w pigułce

Tworząc podstronę „O nas”, należy mieć na względzie kilka czynników: oryginalność opisu, brak schematyczności, oddanie indywidualnego charakteru przedsiębiorstwa i skupienie na potrzebach klientów. Kierując się naszymi wskazówkami, bez wątpienia uda Ci się zwiększyć konwersję w sklepie internetowym. Aby ułatwić sobie pracę, stwórz dokładny plan i zawrzyj w nim wszystko, co ma się znaleźć w zakładce. 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...