Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Rośnie sprzedaż detaliczna! Dane GUS - wrzesień 2022

2022.10.24

Według danych dostarczonych przez GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2022 roku zwiększyła się o 4,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W tym samym miesiącu 2021 roku odnotowano wzrost o 5,1%. W zestawieniu z sierpniem 2022 odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 2,8%. Z kolei od stycznia do września 2022 sprzedaż zwiększyła się o 6,8% rdr. (w 2021 zarejestrowano 7,3-procentowy wzrost).

Porównanie z wrześniem 2021

We wrześniu 2022 największy wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych (w porównaniu z wrześniem 2021) można było zauważyć w następujących kategoriach: „tekstylia, odzież, obuwie” (5,2-procentowy wzrost w 2022 roku wobec wzrostu o 14,5% w 2021 roku), „pozostałe” (o 11,3%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 11,1%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,8%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 2,5%). Spadek sprzedaży odnotowały podmioty sprzedające paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 20,4%).

Zestawienie z sierpniem 2022

We wrześniu 2022 (w porównaniu z sierpniem 2022) zarejestrowano wyższą wartość internetowej sprzedaży detalicznej w cenach bieżących – o 8,2%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem zwiększył się z 8,9% w sierpniu do 9,7% we wrześniu. Największy wzrost odnotowały grupy: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,2% do 25,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,1% do 22,6%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 16,6% do 17,6%). Sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2022 była wyższa o 0,9% niż w sierpniu 2022.

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...