Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Rośnie sprzedaż detaliczna! Dane GUS - wrzesień 2022

2022.10.24

Według danych dostarczonych przez GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2022 roku zwiększyła się o 4,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W tym samym miesiącu 2021 roku odnotowano wzrost o 5,1%. W zestawieniu z sierpniem 2022 odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 2,8%. Z kolei od stycznia do września 2022 sprzedaż zwiększyła się o 6,8% rdr. (w 2021 zarejestrowano 7,3-procentowy wzrost).

Porównanie z wrześniem 2021

We wrześniu 2022 największy wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych (w porównaniu z wrześniem 2021) można było zauważyć w następujących kategoriach: „tekstylia, odzież, obuwie” (5,2-procentowy wzrost w 2022 roku wobec wzrostu o 14,5% w 2021 roku), „pozostałe” (o 11,3%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 11,1%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,8%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 2,5%). Spadek sprzedaży odnotowały podmioty sprzedające paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 20,4%).

Zestawienie z sierpniem 2022

We wrześniu 2022 (w porównaniu z sierpniem 2022) zarejestrowano wyższą wartość internetowej sprzedaży detalicznej w cenach bieżących – o 8,2%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem zwiększył się z 8,9% w sierpniu do 9,7% we wrześniu. Największy wzrost odnotowały grupy: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,2% do 25,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,1% do 22,6%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 16,6% do 17,6%). Sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2022 była wyższa o 0,9% niż w sierpniu 2022.

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...