Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Rośnie sprzedaż detaliczna! Dane GUS - wrzesień 2022

2022.10.24

Według danych dostarczonych przez GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2022 roku zwiększyła się o 4,1% w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. W tym samym miesiącu 2021 roku odnotowano wzrost o 5,1%. W zestawieniu z sierpniem 2022 odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 2,8%. Z kolei od stycznia do września 2022 sprzedaż zwiększyła się o 6,8% rdr. (w 2021 zarejestrowano 7,3-procentowy wzrost).

Porównanie z wrześniem 2021

We wrześniu 2022 największy wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych (w porównaniu z wrześniem 2021) można było zauważyć w następujących kategoriach: „tekstylia, odzież, obuwie” (5,2-procentowy wzrost w 2022 roku wobec wzrostu o 14,5% w 2021 roku), „pozostałe” (o 11,3%), „farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny” (o 11,1%), „żywność, napoje i wyroby tytoniowe” (o 7,8%) oraz „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (o 2,5%). Spadek sprzedaży odnotowały podmioty sprzedające paliwa stałe, ciekłe i gazowe (o 20,4%).

Zestawienie z sierpniem 2022

We wrześniu 2022 (w porównaniu z sierpniem 2022) zarejestrowano wyższą wartość internetowej sprzedaży detalicznej w cenach bieżących – o 8,2%. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży ogółem zwiększył się z 8,9% w sierpniu do 9,7% we wrześniu. Największy wzrost odnotowały grupy: „prasa, książki, pozostała sprzedaż w wyspecjalizowanych sklepach” (z 22,2% do 25,6%), „tekstylia, odzież, obuwie” (z 21,1% do 22,6%) oraz „meble, RTV, AGD” (z 16,6% do 17,6%). Sprzedaż detaliczna w cenach stałych we wrześniu 2022 była wyższa o 0,9% niż w sierpniu 2022.

GUS
Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...